Permalänk

Bara det att varenda jävel i spelet inte har samma ansikte som en av ens vänner i spelet är i mina ögon ett stort framsteg, när jag spelade Metro 2033 första gången började man ju undra om ens kompis, förutom att vara Ranger, extraknäckte som slaktare, vapenförsäljare, snubbe som hänger i baren och gud vet vad annat.

Att de orkat göra fler än en modell för barn är ju också trevligt, och att de engelska rösterna spelats in av några som faktiskt skulle kunna kallas röstskådespelare är ju också välkommet, istället för att vara gjorda av första bästa kedjerökande uteliggare som för en ostfralla spelat in dem på en kvart

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Bara det att varenda jävel i spelet inte har samma ansikte som en av ens vänner i spelet är i mina ögon ett stort framsteg, när jag spelade Metro 2033 första gången började man ju undra om ens kompis, förutom att vara Ranger, extraknäckte som slaktare, vapenförsäljare, snubbe som hänger i baren och gud vet vad annat.

Att de orkat göra fler än en modell för barn är ju också trevligt, och att de engelska rösterna spelats in av några som faktiskt skulle kunna kallas röstskådespelare är ju också välkommet, istället för att vara gjorda av första bästa kedjerökande uteliggare som för en ostfralla spelat in dem på en kvart

Jag startade spelet precis
Ska inte spela de förens jag är klar med allt viktigt denna vecka Sen ska de nötas!
Jag kollade genom introt till spelet och gud jag fastna direkt! Varje hårstrå på armarna bara stod upp när introt börja!
Trevligt med de du nämner faktiskt, fler ansikten och så, tyckte de va lite tråkigt i 2033 med att de va så få ansikten i marknaderna
Men än en gång, de va ju A4 Games första spel om jag inte har fel, och vad de ser ut så har de väl tagit ett stort steg inom optimeringarna:)?

Permalänk

av installerade catalyst och installerade om allt igen och körde utan fraps och nu verkar det fungera!!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zaman:

Så nu går det äntligen att spela med inte riktigt :/

Utvecklaren har tyvärr inte tänkt ordentligt på PC version och optimerat det så att men kan spela det i Eyefinity/Nvidia Surround med bra X/Y muskänslighet.

De hade exakt samma problem i M2033 att X-axeln gick 4 gånger snabbare än y-axeln.

Lite lustigt att de inte har tänkt på det och ändå sätter dom Nvidia Surround logo på baksidan av fodralet?? hur ska vi kunna spela det med taskig muskontroll?!!

Nej nu blir det att spela med en skärm tills det är fixat!!

gör en profil för musen med lägre hastighet på y-axeln i musens mjukvara då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

gör en profil för musen med lägre hastighet på y-axeln i musens mjukvara då?

Inte alla möss som har egen mjukvara (bara drivrutiner). Var samma i 2033, ospelbart i surround.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Electrix:

Inte alla möss som har egen mjukvara (bara drivrutiner). Var samma i 2033, ospelbart i surround.

De flesta bra möss har då det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk

Måste bara säga att spelet flyter på bättre än 2033, det ända riktiga problemet jag stött på förutom lite skuggor som buggar ur är att jag blev tvungen att återställa mitt GTX680 till fabriksinställningarna då spelet krascha hela tiden pga mina överklockningar. Det är ju tur att man kan ställa in profiler i Afterburnner så man kan ha en för Last Light och en för allt annat

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem

Rekommenderar alla som inte gjort det ännu och kan hålla sig lite från att sätta tänderna i Last Light att läsa "Metro: 2033", boken. Man kommer 10 gånger bättre i stämning när man spelar spelen då, tro mig.

Obs. Inte den fristående uppföljaren Metro 2034 det är en lite annan femma.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jag vet faktiskt inte, skrotade mitt G19 efter denna händelse

måste bara tacka fixade mitt med! får nog skrota mitt G19 med snart

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Rekommenderar alla som inte gjort det ännu och kan hålla sig lite från att sätta tänderna i Last Light att läsa "Metro: 2033", boken. Man kommer 10 gånger bättre i stämning när man spelar spelen då, tro mig.

Obs. Inte den fristående uppföljaren Metro 2034 det är en lite annan femma.

Vill man inte läsa den så finns den även som engelsk ljudbok på en viss torrentsida
Har man _köpt_ boken kan man nog utan dåligt samvete lyssna på ljudboken!

Måste ta mig igenom "resan till ljuset" så jag kan börja på metro 2034 nångång xD bara den första som finns som ljudbok dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Skulle våga satsa pengar på att det är på grund av något som kallas piratkopiering.

Skrivet av Robeliboban:

Fysika kopior, early access, pirater, vpn?

Jag som trodde alla SweCare bara hade rent mjöl i påsen :/

Nåväl, fick testat det igår efter midnatt och det verkar väldigt bra! Flöt på superfint men märkte en underlig grej att jag inte såg någon skillnad när jag körde med 2x SSAA eller SSAA Off. Dock mådde grafikkorten mycket bättre och var märkbart svalare med SSAA Off (kanske självklart).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

De flesta bra möss har då det.

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta möss har det ja men jag har en SteelSeries Sensei och den HAR inte den funktionen.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Vill man inte läsa den så finns den även som engelsk ljudbok på en viss torrentsida
Har man _köpt_ boken kan man nog utan dåligt samvete lyssna på ljudboken!

Måste ta mig igenom "resan till ljuset" så jag kan börja på metro 2034 nångång xD bara den första som finns som ljudbok dock..

Jo i och för sig. Jag körde oldschool och lånade den på biblioteket (som ligger 300m från där jag bor), smidigt och gratis.
Gillade den så mycket att jag köpte den på en bokrea och läste om den, sen skaffade jag 2034 också, men det är som sagt mer ett sidospår, i stort andra huvudpersoner.

Det sägs att författaren jobbar på Metro: 2035 som ska vara mer analog med Last Light i story, där Artyom återkommer, ska bli intressant.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

känner att vi har spelat två helt olika spel Jag anser att serien är helt underbar, då jag fokusear på gameplay och story (mycket pga böckerna).

Vad gäller 2033 (har inte spelat LL och kommer inte att göra det förräns det kommer för $5 på Steam-rea) så vill jag påstå att du INTE fokuserar på gameplay, utan på atmosfär. Och kanske story. Gameplay var rätt kass, man fick inte bestämma var man ville gå eller vem man ville skjuta på, alla encounters var scriptade, och drygt halva spelet bestod av cut-scenes - men atmosfären var bra, på samma sätt som Bioshock 1 & 2 har uselt gameplay men fantastisk atmosfär.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag som trodde alla SweCare bara hade rent mjöl i påsen :/

Nåväl, fick testat det igår efter midnatt och det verkar väldigt bra! Flöt på superfint men märkte en underlig grej att jag inte såg någon skillnad när jag körde med 2x SSAA eller SSAA Off. Dock mådde grafikkorten mycket bättre och var märkbart svalare med SSAA Off (kanske självklart).

Finns nog en del som vill prova spel innan de köper, eller eventuellt vänta tills de fått vettet tillbaka och släpper Ranger-mode gratis, istället för att ta betalt för något som skulle ha varit med

Skrivet av Hagge:

Jag startade spelet precis
Ska inte spela de förens jag är klar med allt viktigt denna vecka Sen ska de nötas!
Jag kollade genom introt till spelet och gud jag fastna direkt! Varje hårstrå på armarna bara stod upp när introt börja!
Trevligt med de du nämner faktiskt, fler ansikten och så, tyckte de va lite tråkigt i 2033 med att de va så få ansikten i marknaderna
Men än en gång, de va ju A4 Games första spel om jag inte har fel, och vad de ser ut så har de väl tagit ett stort steg inom optimeringarna:)?

Jo, det flyter på mycket bättre än Metro 2033, och helheten ser mycket bättre ut också, även om de varit lite latare med små detaljer känns det som. Jag vill spela klart det, men det med att det finns så mycket ammo att hitta även i Ranger Mode så att man når sin carry limit nästan direkt gillar jag inte riktigt, var en stor del av det jag tyckte var kul med Metro, att gå runt och leta ammo överallt för att få ihop ordentligt, för att få ett övertag senare och att det fanns en anledning att ta det lugnt i striderna, nu tycker jag man kan skjuta hur mycket man vill och ändå ha fullt i ammo några minuter efteråt.

Hoppas på ett option/mod/cheat som tar bort limiten, som kan få mig att avnjuta spelet så mycket som jag vill kunna

Skrivet av trolliban:

De flesta bra möss har då det.

Skickades från m.sweclockers.com

Till och med G400 från Logitech som kostar typ 250 spänn har den funktionen, så känns som att den funktionen bara saknas om man köper någon kontorsmus.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Någon som har en god sida där människors felsök/lösningar finns?
Får inte spelet att fungera utan det är krasch efter 2-3 miunter, trots nyaste drivrutiner/ingen överklockning och inga program igång såsom afterburner/hwinfo. och inga överhetningsproblem.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ingen annan som märkt att AA verkar på även om man stänger av SSAA?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Ingen annan som märkt att AA verkar på även om man stänger av SSAA?

Möjligt att någon annan typ av AA är på kanske, håller med om att det inte märks någon större skillnad med det på eller av.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Är det spindlar och skit i detta spel? Klarar inte av spindlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeyee:

Är det spindlar och skit i detta spel? Klarar inte av spindlar.

Det är typ muterade hundar. Splindar har jag inte träffat på.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeyee:

Är det spindlar och skit i detta spel? Klarar inte av spindlar.

Ja, det finns spindlar i spelet... Har bara stött på små spindlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Möjligt att någon annan typ av AA är på kanske, håller med om att det inte märks någon större skillnad med det på eller av.

Eller hur. Jag stänger av det iaf, korten blir svalare och tystare så det är ju bara ett plus.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast

Spelet flyter på väldigt bra, kör på Very High utan SSAA och har 60-80FPS konstant med mitt 670. Trevligt, då sist jag spelade 2033 med min gamla dator så fick jag inte mer än 40 på medium.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Hawkeyee:

Är det spindlar och skit i detta spel? Klarar inte av spindlar.

Är små mutanter som liknar spindlar, är inget som i Skyrim med enorma spindlar, utan dessa är ganska små, när dessa blir vuxna liknar de mer någon typ av insekt, typ skorpion-aktiga.

http://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2013/05/MetroLL_Scre...

Sådär ser de ut, så avgör själv om du tror du klarar det, är inga längre partier med dem, men vid några tillfällen måste man möta dem.
Det hänger spindelnät i deras grottor som man kan bränna upp med sin tändare, så någon typ av spindlar verkar de ju vara.

Skrivet av Mocka:

Eller hur. Jag stänger av det iaf, korten blir svalare och tystare så det är ju bara ett plus.

Jo, precis, ska prova att köra DX9 också, för att se om det märks någon skillnad, gör det inte det kan ju korten trivas med att ha det lite svalare

Nu är spelet köpt i alla fall, kom på att jag hade det förbokat på Webhallen sen tidigare, där det ändå bara kostade 400 spänn, vilket det verkligen är värt, och jag slapp betala 40 spänn för något som borde finnas med från början eftersom det var förbokat.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, precis, ska prova att köra DX9 också, för att se om det märks någon skillnad, gör det inte det kan ju korten trivas med att ha det lite svalare

Nu är spelet köpt i alla fall, kom på att jag hade det förbokat på Webhallen sen tidigare, där det ändå bara kostade 400 spänn, vilket det verkligen är värt, och jag slapp betala 40 spänn för något som borde finnas med från början eftersom det var förbokat.

Såg att Ranger Mode kostade 4.99€ på Steam. Riktigt skumt varför det inte var med från början ja. Eller så kunde spelet kostat 250kr + 50kr för DLCn vilket blir 300 som kan anses som ett bra pris Men ofta det händer.

Så om jag fattade rätt var Ranger mode någon sorts "realistic mode" där HUDen är borta?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Tips för er som också tycker det är lite drygt med det extremt långa introt varje gång man startar spelet; Går man in Metro:LL's mapp i SteamApps/Common så finns där en fil som heter "Legal.ogv", öppnar ni den så märker ni att det är den för-renderade filmsnutten som spelas upp först när man slår på spelet, tar man bort den, eller döper om den till något annat så slipper man den när man startar spelet.

Har inte kommit på något sätt att komma förbi den flygande sekvensen till huvudmenyn än, men såhär kan man klippa bort 23 sekunder från uppstarten av spelet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Såg att Ranger Mode kostade 4.99€ på Steam. Riktigt skumt varför det inte var med från början ja. Eller så kunde spelet kostat 250kr + 50kr för DLCn vilket blir 300 som kan anses som ett bra pris Men ofta det händer.

Så om jag fattade rätt var Ranger mode någon sorts "realistic mode" där HUDen är borta?

Finns två ranger modes, en realistisk men med HUD och en realistisk utan. Finns mer som skiljer men kommer inte ihåg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Inaktiv

Ang ranger mode, är det något som låses upp när man klarat spelet, och för att få det från början så måste man betala? Är sugen på metro last light, men tänker inte betala extra för en svårighetsgrad.

Mailade för övrigt Digital Silver om varför dom ens har dlc dag 1 och att det endast är en svårighetsgrad (med lite lull lull som ammo), och dom skyllde på THQ, att processen redan var för långt gången för att ändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Ang ranger mode, är det något som låses upp när man klarat spelet, och för att få det från början så måste man betala? Är sugen på metro last light, men tänker inte betala extra för en svårighetsgrad.

Mailade för övrigt Digital Silver om varför dom ens har dlc dag 1 och att det endast är en svårighetsgrad (med lite lull lull som ammo), och dom skyllde på THQ, att processen redan var för långt gången för att ändras.

lust att länka mail:et samt adressen så att jag också kan skicka iväg en klagan?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Finns två ranger modes, en realistisk men med HUD och en realistisk utan. Finns mer som skiljer men kommer inte ihåg.

Skickades från m.sweclockers.com

I metro last light finns HUDen inte alls i Ranger mode, var i Metro 2033 det fanns Ranger easy som hade HUD, där var skillnaden bara att det fanns mindre ammo och supplies, och att kulor gör mer skada, både på en själv och på fiender, vilket ger lite mer realism.

Det kassa är ju att man inte kan se hur mycket ammo man har i Ranger mode i Last light, enda sättet man kan se det på är i en affär, när man ska köpa mer ammo kan man se hur mycket man har, men inte ute på fältet så att säga.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |