Är jag ensam om detta lilla fenomen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Måste fylla på med en till.
I've got a (htc) Desire (HD) in my pocket, want me to show you?

Have a (Htc) hero at home, wanna see it?

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Skrivet av sodapop:

Jag tycker att det är ett intressant fenomen som trådskaparen uppmärksammar.

Själv säger jag telefonen. Alternativt "min telefon" om det föreligger risk att den blandas ihop med hushållets fasta telefon.

Jag säger då aldrig min "iphone" utan som dig "min telefon". Själv har jag och min sambo ingen fast telefon så det spelar ingen roll vad jag säger.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

De har jag aldrig tänkt på men alla andra android telefoner säger man ju telefon åt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Säger nog mest telefonen om min HTC Desire fast om jag ska beskriva något om telefonen blir det "Desiren" eller min Desire. Men allt som oftast benämns den bara som telefonen.

Permalänk
Medlem

Samma fenomen förkommer i min klass. Dock har jag märkt att när en person som inte har en iPhone ska referera till en annans iPhone, händer det ibland att de säger "telefon" och ibland "iPhone". Däremot de som äger iPhones säger aldrig "telefon" om sina telefoner

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men en rolig sak hände under en föreläsning tidigare. Vi skulle räkna ut nåt enkelt tal och läraren frågar ut i klassen om nån har miniräknare med sig. Ingen svara varvid en person i klassen utbryter "Är det ingen som har en iphone med miniräknare?". Han tänkte sig kanske inte för men finns det någon mobil nuförtiden som INTE har en miniräknare, eller är iphonen den enda som har det? Bara en lustig grej om hur stor inverkan Apple har på folk

Permalänk

TS, di har helt rätt. Folk säger inte lur/telefon om sin Iphone.

Permalänk

jag äger själv två iphones och jag kallar till dom iphone 4 eller bara 3gs

Ey hämta min 3GS den ringer! (iphone 3gs'n)

Yo min iphone ringer. Har du lust att hämta den? (iphone 4an)

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Rekordmedlem

3gs =trög s ................

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Känner igen det du besrkriver, och har funderat över samma sak. Jag själv brukar kalla min egen iPhone för telefonen, mobilen, osv. men ibland händer det att man inte tänker på det, och då kan det ju hända.

Fast det är väl ändå lite samma sak som till exempel Jeep och Vespa, kanske..?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.