Spelpiraten.se, pålitlig?

Permalänk
Medlem

Spelpiraten.se, pålitlig?

Hej, måste köpa en adapter för trådlöst ljud till Xbox. Denna adapter har visats sig vara mycket sällsynt och finns bara i vissa konsolbutiker. På de flesta sidor är den beställningsvara och jag har ingen lust att vänta.
Snubblade iaf över denna butik http://www.spelpiraten.se/product.php?id_product=137&referer=...

Är alltid lite osäker till mindre kända sidor men den ser ju ganska snygg ut. Hittar ni några själ till att vara misstänksam? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Hej, måste köpa en adapter för trådlöst ljud till Xbox. Denna adapter har visats sig vara mycket sällsynt och finns bara i vissa konsolbutiker. På de flesta sidor är den beställningsvara och jag har ingen lust att vänta.
Snubblade iaf över denna butik http://www.spelpiraten.se/product.php?id_product=137&referer=...

Är alltid lite osäker till mindre kända sidor men den ser ju ganska snygg ut. Hittar ni några själ till att vara misstänksam? Tack!

Hemsidan ser lite sådär ut.. Men Butiken har fått bra betyg på prisjakt iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Hej, måste köpa en adapter för trådlöst ljud till Xbox. Denna adapter har visats sig vara mycket sällsynt och finns bara i vissa konsolbutiker. På de flesta sidor är den beställningsvara och jag har ingen lust att vänta.
Snubblade iaf över denna butik http://www.spelpiraten.se/product.php?id_product=137&referer=...

Är alltid lite osäker till mindre kända sidor men den ser ju ganska snygg ut. Hittar ni några själ till att vara misstänksam? Tack!

Det ser bra ut. Org. nummer, kontakt och allt det där finns på hemsidan. Go for it!

Permalänk
Medlem

Okej, Tack! Båda!

Permalänk
Skrivet av Lalingoo:

Hej, måste köpa en adapter för trådlöst ljud till Xbox. Denna adapter har visats sig vara mycket sällsynt och finns bara i vissa konsolbutiker. På de flesta sidor är den beställningsvara och jag har ingen lust att vänta.
Snubblade iaf över denna butik http://www.spelpiraten.se/product.php?id_product=137&referer=...

Är alltid lite osäker till mindre kända sidor men den ser ju ganska snygg ut. Hittar ni några själ till att vara misstänksam? Tack!

Hej Lalingoo

Produkten du hänvisar till ovan används för att kunna få ut optiskt eller analogt ljud samtidigt som du använder HDMI utgången för bild och är tyvärr ingen adapter för trådlöst ljud :/

Edit: Jag ser nu att du beställt denna produkt från oss och jag håller inne beställningen tills dess att vi fått bekräftat att detta är vad du söker.

Har försökt att nå dig via det mobilnr du angav i beställningen men fär inte tag på dig, VG kontakta oss på 0520-426206 innan 14.00 (vi stänger butiken tidigare idag) eller på e-post: kundtjanst@spelpiraten.se

MVH
Henrik @ Spelpiraten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelpiraten:

Hej Lalingoo

Produkten du hänvisar till ovan används för att kunna få ut optiskt eller analogt ljud samtidigt som du använder HDMI utgången för bild och är tyvärr ingen adapter för trådlöst ljud :/

Edit: Jag ser nu att du beställt denna produkt från oss och jag håller inne beställningen tills dess att vi fått bekräftat att detta är vad du söker.

Har försökt att nå dig via det mobilnr du angav i beställningen men fär inte tag på dig, VG kontakta oss på 0520-426206 innan 14.00 (vi stänger butiken tidigare idag) eller på e-post: kundtjanst@spelpiraten.se

MVH
Henrik @ Spelpiraten

Grymt bra service! Tummen upp!

Permalänk

Kan meddela att kunden ringde oss under eftermiddagen och att produkten "troligen" var det han sökte och att den är skickad enligt överenskommelse så nu håller vi alla tummarna att den motsvarar hans förväntningar.

Edit: Kunden avsåg att använda kabeln för att kunna få ut ljudet analogt via rca-kontakter samtidigt som han ville ha bilden via hdmi då hans TV inte har ljudutgångar, på detta sättet skulle han koppla sändaren till sina trådlösa hörlurar till kabelns rca utgångar.

Trevlig Midsommar önskar
Spelpiraten genom Henrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelpiraten:

Hej Lalingoo

Produkten du hänvisar till ovan används för att kunna få ut optiskt eller analogt ljud samtidigt som du använder HDMI utgången för bild och är tyvärr ingen adapter för trådlöst ljud :/

Edit: Jag ser nu att du beställt denna produkt från oss och jag håller inne beställningen tills dess att vi fått bekräftat att detta är vad du söker.

Har försökt att nå dig via det mobilnr du angav i beställningen men fär inte tag på dig, VG kontakta oss på 0520-426206 innan 14.00 (vi stänger butiken tidigare idag) eller på e-post: kundtjanst@spelpiraten.se

MVH
Henrik @ Spelpiraten

Er ger jag tummen upp för, vilken service!

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Där kan vi snacka service!

Men hur kommer det sig att varje gång någon gör en liknande tråd, så vips har butiken reggat sig här?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Men hur kommer det sig att varje gång någon gör en liknande tråd, så vips har butiken reggat sig här?

Google? Om jag hade ett relativt nystartat företag skulle jag googla på mitt företagsnamn rätt ofta för att hålla koll på var man omnämns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

Google? Om jag hade ett relativt nystartat företag skulle jag googla på mitt företagsnamn rätt ofta för att hålla koll på var man omnämns.

word.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

Google? Om jag hade ett relativt nystartat företag skulle jag googla på mitt företagsnamn rätt ofta för att hålla koll på var man omnämns.

Ah det är ju sant

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Ballistic:

Google? Om jag hade ett relativt nystartat företag skulle jag googla på mitt företagsnamn rätt ofta för att hålla koll på var man omnämns.

Ja det skulle jag kunna tänka mig. Men fortfarande grym service, gillar att butiken även ringde kunden och frågade om det verkligen var rätt produkt han hade beställt, inte ofta man ser sådan service inte. Tummen upp på den

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

låter som grym service! tumme upp!

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gauz:

Er ger jag tummen upp för, vilken service!

Skrivet av KKay:

Där kan vi snacka service!

Men hur kommer det sig att varje gång någon gör en liknande tråd, så vips har butiken reggat sig här?

Ja jävlar i min gitarr som Cornelis skulle ha sagt.;) Om detta inte är service så vet jag inte vad.:D

Tumme upp.:)

Verkar vara en vettig och pålitlig sida i alla fall.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Synd att det inte fanns något intressant på hemsidan.
Varför säljer ni inte mer spel?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Synd att det inte fanns något intressant på hemsidan.
Varför säljer ni inte mer spel?

Allt beror på efterfrågan, tyvärr har vi inte haft någon större efterfrågan på just spelen och då vi utan efterfrågan blir tvingade att köpa in småpartier blir priset allt för högt.

Vi håller i nuläget på att utöka sortimentet både med tillbehör till spelkonsoler och datorkomponenter. men som sagt är det efterfrågan som styr vårat sortiment.

Har ni tips på sortiment så tveka absolut inte att meddela oss detta, att bara skriva att det inte finns något intressant hjälper oss inte att tillgodose era önskemål.

EDIT: Lämna gärna förslag på sortiment här eller direkt till oss på kundtjanst@spelpiraten.se

/Henrik @ Spelpiraten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelpiraten:

Allt beror på efterfrågan, tyvärr har vi inte haft någon större efterfrågan på just spelen och då vi utan efterfrågan blir tvingade att köpa in småpartier blir priset allt för högt.

Vi håller i nuläget på att utöka sortimentet både med tillbehör till spelkonsoler och datorkomponenter. men som sagt är det efterfrågan som styr vårat sortiment.

Har ni tips på sortiment så tveka absolut inte att meddela oss detta, att bara skriva att det inte finns något intressant hjälper oss inte att tillgodose era önskemål.

EDIT: Lämna gärna förslag på sortiment här eller direkt till oss på kundtjanst@spelpiraten.se

/Henrik @ Spelpiraten

Jag skrev ju det i princip, mer spel

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jag skrev ju det i princip, mer spel

Spel är noterat
Var jag som inte la ihop 1 & 1, får skylla på att min hjärna hr slappnat av för lite helgfirande

Permalänk
Medlem

Kan så här i efterhand säga, vilken service! Henrik från Spelpiraten råkade hitta mitt inlägg på SweC och trodde att jag kanske valt fel, så var visserligen inte fallet men han ringde mig för att vara säker på att jag valt rätt. Han hade tom väntat med ordern tills jag pratat med honom och allt var ok. Henrik skickade även produkten samma dag och bara några timmar efter jag beställt. Bästa service något företag någonsin har gett mig, tack! Blir mer Spelpiraten för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Kan så här i efterhand säga, vilken service! Henrik från Spelpiraten råkade hitta mitt inlägg på SweC och trodde att jag kanske valt fel, så var visserligen inte fallet men han ringde mig för att vara säker på att jag valt rätt. Han hade tom väntat med ordern tills jag pratat med honom och allt var ok. Henrik skickade även produkten samma dag och bara några timmar efter jag beställt. Bästa service något företag någonsin har gett mig, tack! Blir mer Spelpiraten för mig.

då lägger vi in ett bokmärke

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Lalingoo:

Kan så här i efterhand säga, vilken service! Henrik från Spelpiraten råkade hitta mitt inlägg på SweC och trodde att jag kanske valt fel, så var visserligen inte fallet men han ringde mig för att vara säker på att jag valt rätt. Han hade tom väntat med ordern tills jag pratat med honom och allt var ok. Henrik skickade även produkten samma dag och bara några timmar efter jag beställt. Bästa service något företag någonsin har gett mig, tack! Blir mer Spelpiraten för mig.

Återkoppla gärna när du fått dina varor (borde levereras på måndag), är nyfiken på om de motsvarar dina förväntningar

Permalänk
Medlem

Liten rättelse bara; på er hemsida har ni en katalog/rubrik som heter "data". Kanske är bättre att döpa den till "Dator" eller dylikt, då kringutrustning till en dator inte bör ligga under en kategori/katalog som heter "data". Ingen stor grej, bara lite mer professionellt

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Skrivet av Saodie:

Liten rättelse bara; på er hemsida har ni en katalog/rubrik som heter "data". Kanske är bättre att döpa den till "Dator" eller dylikt, då kringutrustning till en dator inte bör ligga under en kategori/katalog som heter "data". Ingen stor grej, bara lite mer professionellt

Helt sant, vi la upp denna kategori igår och satt och grumlade lite över just detta och Dator är det rätta ordet men data är det mest använda och därför valde vi detta men självklart är vi inte bättre än att vi kan ändra oss

Tack för din åsikt, kunders åsikter betyder allt för oss, utan dessa kan vi inte förbättra oss.

EDIT: Kan tillägga att denna kategori är helt ny och vi kommer att bygga upp denna under den närmaste tiden, vi kommer att saluföra allt från kablar till grafikkort, vi förhandlar just med ett antal leverantörer (vi är fullt medvetna om att det är tomt i kategorin just nu )
Kom gärna med förslag på vad ni vill att vi skall saluföra.

MVH
Henrik @ Spelpiraten

Permalänk
Medlem

En officiell tråd här på forumet kanske hade varit på sin plats?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

En officiell tråd här på forumet kanske hade varit på sin plats?

Hej!

Vi får kolla på detta i framtiden men fram tills dess är ni alla självklart välkomna att kontakta oss på kundtjanst@spelpiraten.se

/Henrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelpiraten:

Kom gärna med förslag på vad ni vill att vi skall saluföra.

MVH
Henrik @ Spelpiraten

Nu har jag inte kikat igenom eran sida så ni kanske har det jag säger nu.

En sak som vore bra att ha i lokala butiken är ju lite billiga routrar nätverkskort osv sånt som kan ge sig i åskan och behöver ersättas fort. Lite billiga grafikort inte bara värstingkorten. Försök ha ramminnen och inte bara senaste generationen utan även lite DDR/DDR2 för överkommliga priser, det är alltid praktiskt någon som behöver mer ram men resten duger i burken. Och försök hålla priserna uppdaterade. (ta inte illa upp nu men) Många småbutiker kan man se som säljer 1-2 generationer gamla grafikkort för priset som var aktuellt vid släppningsdatumet bli inte en av dom

Det jag har varit i kontakt med er har varit mycket bra (butiken aldrig webben ännu)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb