Permalänk
Medlem

Asus UX serie

Hejsan! Jag undrar om någon här vet när Asus ux serie kommer ut och vad priset kommer ligga på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

September och under $1000 är det sagt för UX21, men det är fortfarande väldigt tidigt så det kan komma att förändras.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Skrivet av DV6Q:

Hejsan! Jag undrar om någon här vet när Asus ux serie kommer ut och vad priset kommer ligga på?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej

UX-serien är preliminärt planerad att lanseras i norden senare under hösten - de svenska priserna är inte färdiga ännu.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej

UX-serien är preliminärt planerad att lanseras i norden senare under hösten - de svenska priserna är inte färdiga ännu.

Mvh
Asus Sverige

Betyder det alltså senare än september?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

vart hittar man info om dem vad gäller specifikation av processorer mm , finns d än elller?

Permalänk
Skrivet av callawayno1:

vart hittar man info om dem vad gäller specifikation av processorer mm , finns d än elller?

Vill också veta detta.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

ASUS har i alla fall sagt att priset kommer att bli lägre än för en Macbook Air, sen finns det ju ett antal olika modeller av Air. Kan lungt säga att jag är intresserad av en UX21 om priset är rätt förstås.

Permalänk

Jag är väldigt intresserad av UX21 men vore trevligt att veta hur den levererar på grafikfronten, söker en laptop med de robusta egenskaper UX21:an verkar leverera.

Har hittils håll mig ifrån laptops då de är fruktansvärt plastiga men denna ser mycket lovande ut.

Permalänk
Medlem

Varför kan dom inte bara släppa UX-serien lagom till skolstart :S

Permalänk
Skrivet av lunkas:

Varför kan dom inte bara släppa UX-serien lagom till skolstart :S

Håller helt med, eller i alla fall så jag har den i slutet av augusti, skulle behöva den på en konferans. Vi har lite för många Mac med oss vanligtvis och jag föredrar helt klart en W7 burk för det. + att den verkar grymt snygg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdurabo:

Håller helt med, eller i alla fall så jag har den i slutet av augusti, skulle behöva den på en konferans. Vi har lite för många Mac med oss vanligtvis och jag föredrar helt klart en W7 burk för det. + att den verkar grymt snygg.

För jag menar, folk vill ha lätta och tunna till skolan sen släpper dom den datorn runt oktober typ. Då köper ju folk kanske MBA istället

Permalänk
Medlem

Håller med, till skolstarten hade de varit perfekt. Nu kanske jag blir tvungen till en U31SD istället.
Ultrabook är ett koncept Intel har startat, er en hög men krav. Bland annat att den MAX får kosta 1000usd (80-90% av Macbook air, pris).
Om de nu sen håller ända till sverige är jag väldigt tveksam till, speciellt då vi fick kommentaren "de svenska priserna är inte färdiga ännu". Så jag tror väl själv på ca 9000-10000sek för start modellen.

Tyvärr är de väl UX31 som är de minsta jag vill ha. Annars blir skärmen för liten helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Det här kommer nog bli den hetaste lappisen i höst tror jag, Asus gör bra grejor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Det här kommer nog bli den hetaste lappisen i höst tror jag, Asus gör bra grejor.

Kommer bli dyrare nu då enligt engadget.
http://www.engadget.com/2011/07/27/ultrabooks-to-start-arrivi...

MSI har ju gjort en väldigt liknande men för dryga 13000 vilket är för dyrt helt enkelt och för låg prestanda.

Tror nog asus kör på bättre.

Permalänk
Skrivet av Humper:

Håller med, till skolstarten hade de varit perfekt. Nu kanske jag blir tvungen till en U31SD istället.
Ultrabook är ett koncept Intel har startat, er en hög men krav. Bland annat att den MAX får kosta 1000usd (80-90% av Macbook air, pris).
Om de nu sen håller ända till sverige är jag väldigt tveksam till, speciellt då vi fick kommentaren "de svenska priserna är inte färdiga ännu". Så jag tror väl själv på ca 9000-10000sek för start modellen.

Tyvärr är de väl UX31 som är de minsta jag vill ha. Annars blir skärmen för liten helt enkelt.

Vad är det för skärmstorlek på UX21 resp. UX31?

Visa signatur

Your personal IT- and IP Law knight in shining armor.
http://www.cip.chalmers.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel12345:

Vad är det för skärmstorlek på UX21 resp. UX31?

UX21 har 11,6 tror jag och UX31 13,3

Permalänk

Iom att UX31 kan ha en I7 men inte kommer ha ett dedikerat grafikkort är det någon som vet om denna lär kunnna dra runt SC2 och The Old Republic?

Kommer vara tvungen att resa en hel del närmaste halvåret och därför vore det trevligt att ha något att göra på kvällarna.

Permalänk

Om Sandy Bridge UX31 kommer senare under hösten så betyder det att UX med Ivy Bridge kommer... när då? Nästa sommar eller nästa höst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vesper_old:

Om Sandy Bridge UX31 kommer senare under hösten så betyder det att UX med Ivy Bridge kommer... när då? Nästa sommar eller nästa höst?

Fyrkärninga Ivy Bridge sägs komma i mars-april och dubbelkärniga en månad efter, och en kvalificerad gissning är att det inte kommer att sitta några fyrkärniga i Ultrabooks. Därför är nästa sommar är en bra gissning, allt beror på hur snabba/långsamma Asus är med att komma ut med en ny modell.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Själv hoppas jag att dom vågar ta hyfsat betalt och inte snålar med prestandan. Jag betalar hellre mer för en bättre pryl. Så länge det inte är Vaio Z-series priser! Men 15-17k för i7, 6gb ram, 256gb SSD, 1440x900 skärm, ~ 6-7 h batteritid och max 1,4 kg tung tycker jag är en helt rimlig prislapp! Då kanske det blir nån över så man får tag i en snabbt!

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem
Skrivet av RolandGarros:

Själv hoppas jag att dom vågar ta hyfsat betalt och inte snålar med prestandan. Jag betalar hellre mer för en bättre pryl. Så länge det inte är Vaio Z-series priser! Men 15-17k för i7, 6gb ram, 256gb SSD, 1440x900 skärm, ~ 6-7 h batteritid och max 1,4 kg tung tycker jag är en helt rimlig prislapp! Då kanske det blir nån över så man får tag i en snabbt!

Japp, och en 11-12k-modell med i5, 4 Gb RAM och 128 Gb SSD. Att de placerar sig lite över MacBook Air är bara bra - så blir en PC för en gångs skull marknadsförd som "prestige-alternativet"! Det skulle undergräva Apples image totalt. Personligen skulle jag vara beredd att betala lite extra bara för att slippa köpa en Mac. Och så vill jag definitivt ha USB 3.0, annars är det en deal-breaker.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Skrivet av JoBBi:

Japp, och en 11-12k-modell med i5, 4 Gb RAM och 128 Gb SSD. Att de placerar sig lite över MacBook Air är bara bra - så blir en PC för en gångs skull marknadsförd som "prestige-alternativet"! Det skulle undergräva Apples image totalt. Personligen skulle jag vara beredd att betala lite extra bara för att slippa köpa en Mac. Och så vill jag definitivt ha USB 3.0, annars är det en deal-breaker.

Absolut, USB 3.0 är ett måste. Ett tag där såg det ju ut som att man skulle bli "tvingad" att köpa macbook air i brist på vettig hårdvara från Windows-PC tillverkarna. Tycker sättet Intel har framfört konceptet på är lite konstigt. Det jag som konsument vill se är ju ultrabooks i olika prisklasser med olika prestanda och kvalité, gärna så snart som möjligt!

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem
Skrivet av RolandGarros:

Absolut, USB 3.0 är ett måste. Ett tag där såg det ju ut som att man skulle bli "tvingad" att köpa macbook air i brist på vettig hårdvara från Windows-PC tillverkarna. Tycker sättet Intel har framfört konceptet på är lite konstigt. Det jag som konsument vill se är ju ultrabooks i olika prisklasser med olika prestanda och kvalité, gärna så snart som möjligt!

Det är inte förrän i Ivy Bridge som Intel kommer inkludera USB 3.0 i styrkretsen, så det är inte säkert att höstens ultrabooks kommer ha det. Men tillverkarna lär förstå att det är viktigt för konsumenterna, åtminstone Asus som redan har det i en del modeller.

Jag har fortfarande lite svårt att hålla mig borta från Macbook Air, i synnerhet eftersom terminen börjar om en vecka och jag behöver en dator. Och visst är det lite märkligt att Intel pratar om det som ett koncept, då det gör det svårare för tillverkarna att differentiera sina produkter, men å andra sidan ökar det pressen på dem att få ut en produkt snabbt. Den som kommer med en ultrabook först lär få en hel del försäljning...

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Skrivet av JoBBi:

Det är inte förrän i Ivy Bridge som Intel kommer inkludera USB 3.0 i styrkretsen, så det är inte säkert att höstens ultrabooks kommer ha det. Men tillverkarna lär förstå att det är viktigt för konsumenterna, åtminstone Asus som redan har det i en del modeller.

Jag har fortfarande lite svårt att hålla mig borta från Macbook Air, i synnerhet eftersom terminen börjar om en vecka och jag behöver en dator. Och visst är det lite märkligt att Intel pratar om det som ett koncept, då det gör det svårare för tillverkarna att differentiera sina produkter, men å andra sidan ökar det pressen på dem att få ut en produkt snabbt. Den som kommer med en ultrabook först lär få en hel del försäljning...

Jag är rätt övertygad art det kommer att finnas en USB 3.0 i princip alla ultrabooks. Av den enkla anledningen att det redan finns på de senaste modellerna idag. Jo, jag känner samma sak, men jag har möjlighet att låna sambons Lenovo X300 som jag efterskänkt till henne. Det enda jag är orolig för egentligen är kompabilitetsproblem mot någonting jag skulle kunna behöva i skolan. Nu har ju nya Office till Mac kommit. Men den äldre versionen, 2008, hade stora kompabilitetsproblem och var helt annars upplagd än Windows versionen. Sånt får inte hända. När det är skola måste det bara fungera. Men som sagt, jag är också lite sugen.

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk

Jag tycker tyvärr okså att Macbook Airs tangenter är lite väl stora, eller långt ifrån varandra, det är inte lika behagligt som på Lenovo iallafall

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem

Nån som hört något nytt om release på UX-serien? Är det fortfarande september som gäller eller är det troligare att man får vänta ännu mer?

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk

Kommer UX 31 att ha en upplösning på 1600x900?
Den enda ultrabooken som skulle vara intressant isf...

Permalänk
Skrivet av mel0dy:

Kommer UX 31 att ha en upplösning på 1600x900?
Den enda ultrabooken som skulle vara intressant isf...

Ja, enligt länken nedan iallafall.

http://notebooksnews.com/asus/ux31-specs-processor/

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem
Skrivet av mel0dy:

Kommer UX 31 att ha en upplösning på 1600x900?
Den enda ultrabooken som skulle vara intressant isf...

Ja, enligt deras representant på IFA-mässan.

Spola fram till 2:00: http://www.youtube.com/watch?v=hpiODUnDxNY

Permalänk
Medlem

Någon som vet om UX-serien kommer att släppas med glare eller antiglare-skärm?

Läste för övrigt på Technytt att Multitronic lagt upp UX31 på sin hemsida nu för priset av 10072kr. Blir intressant att se om det är nära det slutgiltiga priset.

http://technytt.se/2011/09/asus-ux31e-dyker-upp-i-svensk-e-bu...

http://www.multitronic.se/?prod=UX31E-RY012V