Permalänk
Medlem
Skrivet av Sleazy_E:

Någon som vet om UX-serien kommer att släppas med glare eller antiglare-skärm?

Läste för övrigt på Technytt att Multitronic lagt upp UX31 på sin hemsida nu för priset av 10072kr. Blir intressant att se om det är nära det slutgiltiga priset.

http://technytt.se/2011/09/asus-ux31e-dyker-upp-i-svensk-e-bu...

http://www.multitronic.se/?prod=UX31E-RY012V

Det är nere nu :/ Men stämmer det att den kommer till det priset och att den har USB 3.0, då lär det bli ett köp. Har den även 1600x900-skärm så blir det definitivt ett köp!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Enligt vad jag förstått kommer den till Sverige Tidigast i slutet av Oktober...har för mig att det var någon som frågade på Asus Sveriges facebook sida och fick detta svar... tänkte att folk kanske ville veta.

Permalänk
Medlem

Det lutar nog åt en UX31 när den släpps. De förmodade specifikationerna överensstämmer nästan precis med vad jag letar efter. Sedan är den jävligt stilig också. Hoppas på lite mer officiell information från ASUS snart!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om skärmen på UX31 kommer vara matt eller blank?

Permalänk

Vad kommer det sitta för grafikkort i UX31?
Är väldigt sugen på att köpa den när den kommer men tror ni att man kommer kunna spela relativt nya spel?

Visa signatur

Asrock Z68 Extreme 7 gen 3 | EVGA GTX580 SLI | Intel i7 2600k | Corsair Vengeance 16GB
Corsair H80 | Corsair Force 3 120gb | HX1050 |NZXT Phantom | Samsung 22" SA300

Sony VAIO pro 13
i7 8GB 256GB

Permalänk

Jag ger upp.

Jag ger upp och köper en Macbook Air 13", orkar inte vänta längre. Skulle det vara så att jag och Mac inte passar ihop så går det ju alltid sälja och köpa en PC. Det lilla jag testat Mac har det fungerat riktigt bra, så vi får väl se...

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Skrivet av RolandGarros:

Jag ger upp och köper en Macbook Air 13", orkar inte vänta längre. Skulle det vara så att jag och Mac inte passar ihop så går det ju alltid sälja och köpa en PC. Det lilla jag testat Mac har det fungerat riktigt bra, så vi får väl se...

Du behöver inte ens sälja. Bara att installera Windows på Mac'en. Funkar prima att dubbelboota.

Permalänk
Medlem

Asus UX31 på prisjakt!

15:e November ser ut att bli en trevlig dag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar som om inga av butikerna som ASUS nämner på deras zenbook-sida har lagt upp dem ännu.

//otålig med habegär

Permalänk
Medlem

För de som undrar om den har matt eller blank skärm - enligt Toshiba så har deras Z830 matt skärm, vilket de framhäver hela tiden. Så är inget sagt, är skärmen sannolikt blank. Har själv haft flera ASUS-datorer och skärmen har alltid varit blank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordlic:

För de som undrar om den har matt eller blank skärm - enligt Toshiba så har deras Z830 matt skärm, vilket de framhäver hela tiden. Så är inget sagt, är skärmen sannolikt blank. Har själv haft flera ASUS-datorer och skärmen har alltid varit blank.

Allt jag läst om UX-serien indikerar att de har blanka skärmar. Tråkigt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall ramminnet är 2x2 eller 1x4?

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Tror ni att de kommer klara av att hålla utlovade 7 timmar batteritid vid normal användning och neddragen ljusstyrka på skärmen, eller är det en grav överdrift som när det gäller så många andra laptops med windows?

Visa signatur

Your personal IT- and IP Law knight in shining armor.
http://www.cip.chalmers.se/

Permalänk
Medlem

Nu har de dykt upp på komplett och inwarehouse, specarna verkar lite oklara dock. Antar att de inte hunnit uppdatera alla fälten ännu.

8995.- för UX21E
9995.- för UX31E

Nu är bara frågan vilken jag ska beställa? Beslutsångest. QQ

Permalänk
Skrivet av Enkal:

Nu har de dykt upp på komplett och inwarehouse, specarna verkar lite oklara dock. Antar att de inte hunnit uppdatera alla fälten ännu.

8995.- för UX21E
9995.- för UX31E

Nu är bara frågan vilken jag ska beställa? Beslutsångest. QQ

Jag kan inte hitta dom på deras hemsidor.. Länk?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

http://vr-zone.com/articles/asus-zenbook-ux31-review/13738-7....

Hittade en recension. 5.7 timmar batteri uppmätt som bäst med något program jag inte känner till.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Jag kan inte hitta dom på deras hemsidor.. Länk?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1004568
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963559

Ser att Alina har lagt upp den också.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647353&cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76 för kompletts sida, tydligen inte sökbar där ännu.

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga, men kommer det inbyggda grafikkortet räcka för att spela upp Hd-filmer? Både direkt på datorn och via HDMI till TVn?

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk

Tackar!

17e nov verkar vara vad Komplett säger i alla fall.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Sedan är frågan om både UX21 och UX31 kommer med samma tillbehör i lådan?

Permalänk
Medlem

Nån som har en uppfattning om hur bökigt/jobbigare det kan vara att köre t.ex. google sketchup, revit architecture etc. på 21:ans skärm jämfört med 31:an? (1366x768 vs. 1600x900)

Vill gärna ha en liten dator men samtidigt kunna jobba hyffsat bra i Cad-programmen. För längre stunder får den stationära arbeta men vill kunna sitta i skolan, på tåg etc. och köra lite också.

31:an verkar också ha lite mer muskler men känns som att båda två kan klara av dessa program, eller?

/Johan

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Skrivet av Enkal:

Sedan är frågan om både UX21 och UX31 kommer med samma tillbehör i lådan?

Hej!

Samma tillbehör - dvs Sleeve, USB-till-LAN adapter och VGA-adapter (då en vanlig DSUB inte får plats).

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Samma tillbehör - dvs Sleeve, USB-till-LAN adapter och VGA-adapter (då en vanlig DSUB inte får plats).

Mvh
Asus Sverige

Tack!

Permalänk
Medlem

@Asus.Sverige

Är minnesmodulerna fastlödda så man inte kan byta till större?

Permalänk
Medlem

undrans om den här datorn kommer att vara lika "problem fylld" som u36SD om man läser i den tråden så verkar den datorn ha en hel del barnsjukdommar. Längtar efter denna och håller tummarna att den håller för vad den lovar.

Permalänk

Tangentbord och styrplattan ska inte vara den bästa av de tester man läst.
Sedan ska skärmen inte vara den bästa heller med dålig svärta och betraktingsvinkel men bra ljusstyrka och bra upplösning för 13"(1600x900).

Permalänk
Medlem

Jag hittade lite information om att UX21 och UX31 har olika tillverkare av pekplatta: "Apparently the UX21 uses a touchpad by Elantec and not by Sentelic as the UX31." "And looking over the previous reviews it seems that the UX21 touchpad with updates behaves much better than the UX31 touchpad with updates."

Vad gäller tangentbordet så verkar det vara en smaksak; vissa gnäller över det, andra gillar det. En BIOS-updatering verkar ha hjälpt till också.

Skärmen är nog det som jag inte gillar. Hade hellre sett en matt skärm. Men även när det gäller skärmen så är recensionerna blandade.

Permalänk
Medlem

Fördelar / nackdelar

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag skall köpa en ux31 (varianten med i7+128 ssd) eller inte. Här är ett försök att jämföra den med konkurenter.

Prestanda
I7an får ses som det snabbaste man hittar i ulv-klassen.

Skärm
Upplösningen på 1600*900 är bättre än konkurenterna. Färgsättning och betrakningsvinkel är sämre än hos den bästa konkurenten.

Grafik
Det sitter ett intel HD 3000 i. Duger till enklare spel / se på film. Det finns konkurenter med extra grafikchip för bättre prestanda i spel.

Disk
SSD:n verkar vara snabbast i klassen.

Tangentbord
Tangentbordet kräver att man trycker ner knapparna lite längre än vanligt. Home/end/pgup/pgdown saknas som dedikerade knappar. Finns bättre konkurenter.

Touchpad
Segare än konkurenterna. Kanske kan fixas av framtida drivare.

Batteri
Vissa tester sätter den här som bäst i klassen/ lika bra som de bästa (borträknat modeller med extra stora batterier som sticker ut) andra sätter den en bit ner. Svårtolkat.

Byggkvalite/utseende
Byggkvaliten verkar mycket bra. Utseendet är subjektivt, men jag skulle säga bäst i klassen.

Då jag inte är någon "gamer" numera stör jag mig inte på att det bara är integrerad grafik. Vad det gäller skärmen tycker jag att upplösningen är viktigare än färgåtergivning/betraktningsvinkel så där är ux31an en vinnare för mig. Stötestenarna är mao tangentbord/touchpad, och dom är svåra att resonera sig fram till.

Efter att ha kikat lite på vad som finns på marknaden känns det som att de närmaste konkurenterna är någon av de billigare i samsungs 900-serie, någon av de dyrare asus u36-modellerna, ultrabooksen från acer eller lenovo, eller en 13" macbook air + windows (har jag glömt någon i rätt storlek som kostar 10+-2k?).

UX31:an ligger bäst till i min värld om inte tangentbord/touchpad suger rejält. Frågan är om man skall vänta isåf eller slå till på någon av de andra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur kan förvänta sig att en dator i denna storlek ska gå och spela med? Det går absolut inte med dagens teknik så bara glömma. Att det finns laptops med bättre grafik är självklart men dom är också en storlek på.. Dessa datorer är gjorda för att inte kunna spelas på om man säger så.

Permalänk

Själv va jag sugen som skruttsingen på den här datorn, men efter recensionen SweC gjorde så backar jag nog faktiskt. Tangentbordet och mus är en såpass vital del i en sån här dator att där kan jag helt enkelt inte kompromissa i den här prisklassen.

Väntar hellre tills de kommer något som är "perfekt" och helst med något vassare grafikkort.

Tack SweC för att ni gjorde mig uppmärksammad på den här datorns småproblem!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..