Permalänk
Medlem

Jag såg på ett annat forum att Dustin inte säljer UX31 för tillfället pga alla problem med den modellen. Verkar som det kommer en ny revision i slutet av december. För er som har problem så kan det kanske vara läge att reklamera och få en ny?

Permalänk
Skrivet av the-guvnor:

är det någon med ux31csom kan få Wake on lan att fungera, hittar inga inställningar alls.
Hittar inget om wake on usb, funkar det?

citerar mig själv.
Det finns ingen vänlig själ som kan testa Wol?
skulle veta om det ens fungerar innan jag felsöker ihjäl mig:-)

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av the-guvnor:

citerar mig själv.
Det finns ingen vänlig själ som kan testa Wol?
skulle veta om det ens fungerar innan jag felsöker ihjäl mig:-)

Jag har aldrig provat wake-on lan på någon dator för att vara ärlig. Vet knappt vad det är. Sorry.

Permalänk
Skrivet av Enkal:

Jag har aldrig provat wake-on lan på någon dator för att vara ärlig. Vet knappt vad det är. Sorry.

Det är att man startar datorn med tex mobilen via Lan, använder min som HTPC oxå

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

HDMI-adapter?

Är det någon som har köpt en adapter/kabel till hdmi-kontakten som kan rekommenderas?
Någon som testat någon billig från China t.ex. http://www.dealextreme.com/p/hdmi-micro-male-to-hdmi-female-a...
http://www.dealextreme.com/p/gold-plated-hdmi-v1-4-a-type-mal...

Permalänk

jag köpte HDMI A - HDMI D Micro 2,0m för 149:- och sen en hona/hona och kopplade in min vanliga.
funkar perfekt

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk

Min låser sig och bootar om väldigt ofta, är det någon mer som har det problemet?
Det sker vid helt olika tillfällen.

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Å när får vi se en ASUS ZENBOOK UX21E 11,6" HD fast med Intel® Core™ i7 2677M processor:n i butik då? Eller kommer den aldrig komma i Sverige?

Finns det i få fall något annat vis att jaga tag i denna med Svenskt tangentbord? Några idéer?

Visa signatur

Intel P4 2.8@Massa NW Malaysia
226w Peltier Idel: -16 Full: +3
ATI 9800Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enkal:

Jag såg på ett annat forum att Dustin inte säljer UX31 för tillfället pga alla problem med den modellen. Verkar som det kommer en ny revision i slutet av december. För er som har problem så kan det kanske vara läge att reklamera och få en ny?

Har du någon källa där man kan läsa lite mer om att det skulle komma en uppdaterad modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpunk:

Har du någon källa där man kan läsa lite mer om att det skulle komma en uppdaterad modell?

Jag såg det på forum.netbookreview.com, 166 sidor lång tråd så jag orkar inte leta upp exakt var. Men killen som skrev om det hade kontaktat Dustinhome om varför de inte hade UX31e längre och de sade att de hade dragit tillbaka den pga många problem och att en ny "version" skulle komma i slutet av december.

Personligen tror jag att det bara är en fixad version, inte en helt ny modell.

Permalänk
Medlem

Efter att jag ominstallerade Win7 på min UX31 så får jag BSOD varje gång datorn startar upp från viloläge. Någon som har en lösning? Kört windows update då jag har läst om att det varit en bugg i Win7, men det hjälpte inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loumark:

Efter att jag ominstallerade Win7 på min UX31 så får jag BSOD varje gång datorn startar upp från viloläge. Någon som har en lösning? Kört windows update då jag har läst om att det varit en bugg i Win7, men det hjälpte inte.

Har du installerat allt från ASUS också? Jag läste någonstans att du måste installera vissa grejer från dem för att du inte ska få sådana BSOD's. Troligen i den stora mastodonttråden på netbookreview.