Permalänk

Ny dator till 3 skärmar

Hej hej,

nu ska den beställas. Ska spela poker - massa bord, och spela coola spel. Ska ställa ihop 3 st 20 tums 1600x1200 skärmar. Tyvärr funkar det inte för mej att länka till komplett. Skumt, men det går tusan inte. Har utgått från deras crysis-paket.

Artikelnummer:628864
Ahead Nero 10 Essentials OEM
CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD
PC BOX LARGE
SteelSeries QcK musmatta
Fractal Design Define R3 Black Pearl
Fractal Design 120mm Silent Fläkt
Corsair HX 750W PSU
ASUS P8P67 B3, Socket-1155
Intel® Core™ i7-2600K Processor
CoolIT VANTAGE A.L.C. CPU Kylare
Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB
XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5
Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB
OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA
Western Digital Caviar® Black 2TB
Sony Optiarc DVD±RW Burner, AD-7260S
MS COA Label Windows Home Premium 7
MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 SE 64bit
MS ROYALTY Win 7 Home Premium Nordic
Garanti 3 års inskicksgaranti
Tillgänglighet Preliminärt 1 st. 7.jul.2011

Nyfiken på om ni har några tankar på grejer som bör bytas ut. Kanske lite overkill med dominator-minnen ist för Vengeance? 2600 kanske också är lite overkill och 2500 räcker gott? Funderade även lite på dubbla 6970, men sansade mej lite...kan man ju alltid köpa ett till o sätta i senare isf. För det funkar till moderkort och nätagg räcker va?

Uppskattar all input och tackar på förhand!

Mvh, B

Permalänk
Hedersmedlem

i7 2600K är i de flesta fall inte värd det högre priset, om man inte vet att man ska köra en hel del flertrådiga program.

Vengance-minnen borde passa bättre, för de drar mindre ström, vilket är bra.

6970 ska nog räcka alldeles utmärkt ett bra tag framöver. Säker på att du inte vill välja ett från ASUS med den grymma DirectCU2-kylaren istället? Tar massor med plats men kyler lysande. Ska du senare köra Crossfire köper du en annan version och sätter som övre kort bara.

Juste, flöm inte att en av dina skärmar kommer att behöva kopplas in med Displayport, för att du ska få alla tre skärmarna att funka samtidigt!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

i7 2600K är i de flesta fall inte värd det högre priset, om man inte vet att man ska köra en hel del flertrådiga program.

Vengance-minnen borde passa bättre, för de drar mindre ström, vilket är bra.

6970 ska nog räcka alldeles utmärkt ett bra tag framöver. Säker på att du inte vill välja ett från ASUS med den grymma DirectCU2-kylaren istället? Tar massor med plats men kyler lysande. Ska du senare köra Crossfire köper du en annan version och sätter som övre kort bara.

Juste, flöm inte att en av dina skärmar kommer att behöva kopplas in med Displayport, för att du ska få alla tre skärmarna att funka samtidigt!

Mmm...lutar kanske åt en 2500 istället. Bokstaven K efter - är det egentligen bara om man vill kunna överklocka eller?

Dominatorminnena ska ha nån sorts ny teknik för att hållas svala - det låter ju riktigt bra? Men Vengeance bättre ändå menar du?

Komplett verkar inte få in asuskortet förrän 1:a augusti igen. Är det så mycket bättre?

Det med displayport - det enda jag behöver tänka på är att köpa en adapter så jag kan koppla den till min skärm va? Eller menar du nåt annat? Jag var länge inne på att köpa 2st grafikkort för att driva mina 3 skämar, men har blivit övertygad (talad) att det räcker gott med 1 kort.

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

K:et innebär att den har upplåst multipel, vilket gör överklockning MYCKET enklare, och tillåter bra mycket högre klocks. Funderar du på att kanske möjligrtvis överklocka någon gång i framtiden (det vill du med SB) så ska du ta 2500K.

Är inte helt haj på minnen, men är stensäker på att båda gör jobbet alldeles fenomenalt. Ta de du tycker är snyggast/mest prisvärda!

Ja, jag skulle vilja säga att det är SÅ mycket bättre. DirectCU2-kylaren spelar i en egen dimension när det gäller kylare, den äger upp allting helt enkelt. Den tar en massa plats (den egna + 2 kortplatser) så tänk på det innan du köper.- Har du plats för den så skulle jag verkligen rekommendera den, trots väntan. Den som väntar på nåt gott vänter aldrig för länge..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

K:et innebär att den har upplåst multipel, vilket gör överklockning MYCKET enklare, och tillåter bra mycket högre klocks. Funderar du på att kanske möjligrtvis överklocka någon gång i framtiden (det vill du med SB) så ska du ta 2500K.

Är inte helt haj på minnen, men är stensäker på att båda gör jobbet alldeles fenomenalt. Ta de du tycker är snyggast/mest prisvärda!

Ja, jag skulle vilja säga att det är SÅ mycket bättre. DirectCU2-kylaren spelar i en egen dimension när det gäller kylare, den äger upp allting helt enkelt. Den tar en massa plats (den egna + 2 kortplatser) så tänk på det innan du köper.- Har du plats för den så skulle jag verkligen rekommendera den, trots väntan. Den som väntar på nåt gott vänter aldrig för länge..

Men den är bara bättre om man ska klocka kortet eller ger den effekt även om man inte gör det? Är detta kortet bättre än ett vanligt 6970 även utan klockning mao?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beachkung:

Men den är bara bättre om man ska klocka kortet eller ger den effekt även om man inte gör det? Är detta kortet bättre än ett vanligt 6970 även utan klockning mao?

Den är jävligt mycket tystare, det är en sak som är säker. Lägre temps ger ju mindre slitage med, även om det spelar rätt liten roll. Ljudnivån är väl den stora grejen, samt att den håller mycket mer för överklockning då.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Den är jävligt mycket tystare, det är en sak som är säker. Lägre temps ger ju mindre slitage med, även om det spelar rätt liten roll. Ljudnivån är väl den stora grejen, samt att den håller mycket mer för överklockning då.

Håller med, har själv DirectCuII kylare på mitt 580 o det är tyst o svalt Guld värt!!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700K MB: MSI Z270 Pro Carbon GFX: MSI 1080 Gaming X RAM: 16Gb HyperX Savage DDR4 @ 3000Mhz SSD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex 3 120GB HDD: Barracuda 1TB PSU: OCZ ZX-1000 Watt COOLING: Noctua NH-U14S OS: Windows 10 CASE: Fractal Define R4

Permalänk

Ok coolt. Beställde nu. Ska posta här o berätta hur det blev när jag fått den. Stort tack för hjälpen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hmm. Asuset med dcu dröjer till1/9.
Har nån koll på xfx? Dom har en dual fan variant också som verkar gå i 900mhz ist för vanliga 800 om jag nu fattat rätt.