Permalänk
Medlem

Detta måste vara det snyggaste chassit jag har sett! 5p utan tvekan! om det är lugnt hoppas jag att du tillåter mig gör något liknade projekt någon kommer säkert säga att man ska hitta på något nytt istället för att stjäla andras ide och jag är sådan själv, men detta kan jag icke motstå! kan bara ger dig kredits!! Grattis till det snyggaste chassit någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snall3z:

Detta måste vara det snyggaste chassit jag har sett! 5p utan tvekan! om det är lugnt hoppas jag att du tillåter mig gör något liknade projekt någon kommer säkert säga att man ska hitta på något nytt istället för att stjäla andras ide och jag är sådan själv, men detta kan jag icke motstå! kan bara ger dig kredits!! Grattis till det snyggaste chassit någonsin.

Tackar
Sno på bara, finns ändå bara ett original

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Snygg någon borde bygga ett ITX system i den och använda värmen från CPU/GPU till att koka kaffet

Vist finns det lite likheter det kan jag hålla med om, inget medvetet design val dock, får väll byta namn på burken till "kaffekokaren"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Jobbar som inredningssnickare och brukar bygga på just raster och någon stund efter jobbet, är verkligen guld att ha tillgång till maskiner och verkstad att jobba i

Snacka om drömjobb vill hålla på med det men nu säljer jag verktyg till såna istället =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Snyggt jobb! Om man nu var praktisk nog att göra sådana här saker, dock besitter jag mest kunskaper i det teoretiska

Och lång tid tog det inte heller!

Permalänk

-Tjena, har blivit väldigt fashinerad av ditt bygge, och tänkte kolla om du har mått till en ritning på ditt bygge? Jag skall ha ett Projektarbete i skolan som kommer att vara att jag skall bygga ett chassi i trä, då jag har valt att använda mig av Ek. När jag fick syn på ett sådan som du gjort här, så blev jag mycket sugen på att göra ett hyfsat liknande, då med ett annat utseende. Vart fick du tag på allt material du använda dig av?

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteBondues:

-Tjena, har blivit väldigt fashinerad av ditt bygge, och tänkte kolla om du har mått till en ritning på ditt bygge? Jag skall ha ett Projektarbete i skolan som kommer att vara att jag skall bygga ett chassi i trä, då jag har valt att använda mig av Ek. När jag fick syn på ett sådan som du gjort här, så blev jag mycket sugen på att göra ett hyfsat liknande, då med ett annat utseende. Vart fick du tag på allt material du använda dig av?

Tackar, har kvar sketchup ritningar/modeller.
Delar ut dom på google drive:
https://docs.google.com/folder/d/0B06BEzuNn8oWRVNmZEZUT1ZOdUE...

Material inskaffas via jobbet från "grossist", som privatperson vet jag faktiskt inte vart man får tag på snickeri trä tyvärr.

Permalänk
Skrivet av Kryll:

Tackar, har kvar sketchup ritningar/modeller.
Delar ut dom på google drive:
https://docs.google.com/folder/d/0B06BEzuNn8oWRVNmZEZUT1ZOdUE...

Material inskaffas via jobbet från "grossist", som privatperson vet jag faktiskt inte vart man får tag på snickeri trä tyvärr.

Tackar, ursäkta sent svar. Har som du lyckats få tag på material igenom firma. Kolla gärna in mitt arbete som jag håller på med nu och ge lite kritik och kommentarer! skulle uppskattas om man fick något tips på vägen.

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .