Problem med XFX 5870, vad är fel?

Permalänk
Medlem

har liknande problem som enbart sker ibland när jag spelar bfbc2 eller crysis 2. helt slumpmässigt. vissa gånger kan jag spela i typ flera dagar utan problem och ibland bara 30 minuter. dock har jag ett 6970 powercolor

Permalänk
Medlem

testa att skicka in ett brev till deras support. Dem har säkert svaren och de vill helst att man provar att uppdatera mjukvaran innan man skickar in kortet... o har du tur så slipper du vara utan kort 1-2 veckor

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Kul att så många människor endast ser hårdvarufel som en möjlighet. Känns dyrt och onödigt att skicka in ett kort om det faktiskt går att fixa med en uppdatering.
Just sayin...

Nu var det ju så att jag inte behövde betala för genomsökningen, samt att jag hade en annan dator jag kunde spela på medans

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasDS:

Nu var det ju så att jag inte behövde betala för genomsökningen, samt att jag hade en annan dator jag kunde spela på medans

Aa, the jokes on me... Men fortfarande en giltig poäng till resten av folket som inte har fler datorer

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Aa, the jokes on me... Men fortfarande en giltig poäng till resten av folket som inte har fler datorer

Så sant. Vet inte varför man misstänker hårdvarufel direkt heller, du har en bra poäng där. Kanske är flest fall då det är hårdvaran som det är fel på? Ingen aning.

Permalänk
Medlem

jo det är mkt möjligt att det är fler fel på hårdvaran. Samtidigt tänker folk att en mjukvara som används i nån miljon grafikkort är den samme och kan aldrig få fel när den massproduceras. Små bitar av data kan försvinna eller bara vara korrupta. Men jag kan nog hålla med om att det finns fler hårdvarufel, jag menar bara på att det går snabbare o billigare att bara försöka lösa problemen med mjukvara först:)

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Mitt 5770 fick GSOD med de första drivrutinerna till 5xxx serien, 1,5 år sedan när jag spelade. Efter ett par månader kom dock nya drivrutiner från AMD ut och jag har aldrig haft problemet sedan dess.

Permalänk

Måste tyvärr bumpa denna tråden igen. Efter att ha skicka in kortet och fått svaret att dem inte fann något fel på det har det nu börjat hända igen. Om ni skrollar upp högst upp ser ni den svar-vit-randiga bilden som fortfarande uppstår (Ibland i andra färger - orange,grön,lila, you name it).

Utöver detta har jag även fått 2 uppkommande bluescreens som lyder:

- Jag har en 80GB SSD som huvuddisk, där är 40GB ledigt.
- Jag har en intern HDD på 1TB och där har jag 600GB ledigt.
- Jag har även installerat om flertalet drivrutiner om och om igen till alla mina komponenter.

Nu är jag så jäkla less på detta och vet inte vad jag ska göra.. Jag tänker inte skicka in den igen för då får jag förmodligen samma jäkla svar igen, att allting fungerar som det ska...

Någon?

Permalänk

Hade samma problem som dig i din första post, men dock bara när jag hade min andra skärm i kopplade sen efter jag finläste lite på ATI's hemsida så hitta jag att man var tvungen att ha SP1 installerat för att köra dom, detta kanske kan hjälpa dig.

Permalänk
Skrivet av Kling1337:

Hade samma problem som dig i din första post, men dock bara när jag hade min andra skärm i kopplade sen efter jag finläste lite på ATI's hemsida så hitta jag att man var tvungen att ha SP1 installerat för att köra dom, detta kanske kan hjälpa dig.

Nu när jag tänker efter så började detta komma mer och mer när jag fixade min andra skärm. Kanske är det som är problemet då. Tror du även att den vit/grå randiga skärmen kan vara en följd utav detta? För problemet med ränderna hade jag redan innan jag köpte en extra skärm.

Permalänk

Blåser liv i den här tråden igen. Ifall det är fler som har problem med sina XFX 5870. Hade stora problem själv med min XXX-version. 875MHz vcore, 1300MHz minne (fabriksöverklockat). Hur jag än trixade med volt, fläkt så ville det inte, gråskärm osv. Sänkte då minnesfrekvensen till 1250MHz och då kunde jag höja vcore till 950MHz utan problem. Så problemet i mitt fall var en för optimistisk fabriksöverklockning av minnet.

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk

Har haft det här problemet sen jag köpte kortet nästan över 1 och halvt år sedan, ska testa om ditt tips funkar FFredrikk tackar.