Hjälp! Kan inte seeda

Permalänk

Hjälp! Kan inte seeda

Hej,
Förstår inte varför jag inte kan seeda mina semesterbilder Jag vet att det är jättemånga som vill tanka ner dom, men det är ingen som kan ansluta till mig verkar det som.

uTorrent pendlar mellan dessa tre:
Bild 1
Bild 2
Bild 3

Jag har öppnat upp porten i min router:
Bild

Vad kan vara fel?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Eftersom du redan är inne och ändrar i routern så tror jag att du redan har testat detta (men skriver det iaf för man kan ju glömma bort):

  • Har du kontrollerat så att din dator har 192.168.0.11 som internt ip? (dvs samma som du valt i routern) Du kan skriva ipconfig i cmd.exe för att se (tror det ska stå brevid "IPv4" eller kanske 6 om det nu används (jag är osäker)).

  • Har du ställt in i windows brandvägg så att torrentprogrammet får komma åt internet? (Control Panel\System and Security\Windows Firewall\Allowed Programs)

  • Är du säker på att du inte ställt in att torrentprogrammet ska slumpa vilken port den använder varje start? Pga då måste du ändra i routern varje gång.

Permalänk
Skrivet av illya_:

Eftersom du redan är inne och ändrar i routern så tror jag att du redan har testat detta (men skriver det iaf för man kan ju glömma bort):

  • Har du kontrollerat så att din dator har 192.168.0.11 som internt ip? (dvs samma som du valt i routern) Du kan skriva ipconfig i cmd.exe för att se (tror det ska stå brevid "IPv4" eller kanske 6 om det nu används (jag är osäker)).

  • Har du ställt in i windows brandvägg så att torrentprogrammet får komma åt internet? (Control Panel\System and Security\Windows Firewall\Allowed Programs)

  • Är du säker på att du inte ställt in att torrentprogrammet ska slumpa vilken port den använder varje start? Pga då måste du ändra i routern varje gång.

1. Ja, min dator har IP-adressen 192.168.0.11
2. Har inte igång windows firewall, men jag har ändå klickat i "Add windows firewall exception"
3. "Randomize port each start" är inte ibockad. Det är alltid 27300

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!