Duger iMac åt BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag spelar BF3 alpha:n på min imac 9.1 med ett radeon 4850.
Inte ens uppgraderingen till 8GB RAM hjälper.

Så det är att komma till insikt. Det får bli en PC vid sidan av för att spela spelen. För pensionera min Mac kommer jag verkligen inte göra.

Alphan går ganska OK på min iMac (generationen efter din) i native upplösning. Skulle tippa på att nya iMacen klarar det tillräckligt bra, det är förmodligen inte heller jätteoptimerat än (fast det vem vet om det kommer optimeras något).

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Okej, kör du på low då och är fungerar det helt okej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViktorMattsson:

Tack så jättemycket för svar!

Jo det är ju sant! Får väl betatesta med min pc och se hur den reagerar!
Man är ju lite grafiknördig oturligt nog! Men verkligen tack för svar!

MvH
Viktor

Är du grafiknördig skulle jag överväga en PC

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Mjo, jag vet, men jag ska i första hand använda den till musiken! Men ibland slår spelsuget till!

Permalänk
Medlem

Installera Windows7 via bootcamp så borde den duga till medium/low med bra fps. Jättebra med bootcamp förresten! Funkar hur bra som helst på min skol-macbook.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/688172/2011-08-01

Tror nog du inte behöver vara orolig, jovisst, den kommer gå på knäna ifall du kör i så hög upplösning, men det kommer fungera.
Se om du hittar en gammal <22 tummare hemma som du kan spela på

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Installera Windows7 via bootcamp så borde den duga till medium/low med bra fps. Jättebra med bootcamp förresten! Funkar hur bra som helst på min skol-macbook.

Åh vad skönt att veta! Använder du din macbook åt krävande saker?

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/688172/2011-08-01

Tror nog du inte behöver vara orolig, jovisst, den kommer gå på knäna ifall du kör i så hög upplösning, men det kommer fungera.
Se om du hittar en gammal <22 tummare hemma som du kan spela på

Haha! Skönt! Är dock inte så intresserad utav en pc då jag redan har en! Men tack ändå!

Permalänk
Medlem

Åh vad skönt att veta! Använder du din macbook åt krävande saker?

Jao när jag inte är hemma brukar jag spela lite StarCraft2 och HoN på den och det funkar fint på low. Det räknas som krävande för en macbook 2010 6970m är ju inget dåligt grafikort för att vara mobilt så alla spel kommer funka bra så länge du nöjer dig med medium och kanske low på de allra mest krävande spelen

Man bara kör bootcamp-assistenten och sen stoppar i en cd med windows och installerar. Sen får du stoppa i installationsskivan du fick med macen när du är i windows för att installera maskinvara (skärmupplösning, cam, mus/tangentbord och touchpad på bärbara osv.)

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Jao när jag inte är hemma brukar jag spela lite StarCraft2 och HoN på den och det funkar fint på low. Det räknas som krävande för en macbook 2010 6970m är ju inget dåligt grafikort för att vara mobilt så alla spel kommer funka bra så länge du nöjer dig med medium och kanske low på de allra mest krävande spelen

Man bara kör bootcamp-assistenten och sen stoppar i en cd med windows och installerar. Sen får du stoppa i installationsskivan du fick med macen när du är i windows för att installera maskinvara (skärmupplösning, cam, mus/tangentbord och touchpad på bärbara osv.)

Åh! Tack så jätte, jättemycket!!!

Permalänk
Medlem

Okej, kör du på low då och är fungerar det helt okej?

Jag ska ta och kolla igenom inställningarna när jag kommer hem, har för mig att det står på "auto" nu--vad det nu innebär.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

BF3 Alphan funka fint på min iMac (mid 2010, i5, 5750, 4gb ram) i 1920x1200. Andra spel som fungerar bra som jag nyligen spelat är COD Black Ops, Rift, BFBC2, Witcher 2.

Kör på en iMac om du kan tänka dig att kompromissa med grafiken i framtida spel, vilket jag jag egentligen inte märkt av så mycket än.

Permalänk
Skrivet av ukki_:

BF3 Alphan funka fint på min iMac (mid 2010, i5, 5750, 4gb ram) i 1920x1200. Andra spel som fungerar bra som jag nyligen spelat är COD Black Ops, Rift, BFBC2, Witcher 2.

Kör på en iMac om du kan tänka dig att kompromissa med grafiken i framtida spel, vilket jag jag egentligen inte märkt av så mycket än.

Okej schysst!! hur höga grafikinställningar har du igång då?
Det låter hur bra som helst!!

Permalänk

Själv tror jag det kommer flyta på i medium med lite saker inaktiverade som aa etc.

Behöver du verkligen 12GB RAM? Givetvis krävs det mycket för att hålla plugins igång men 8GB hade jag satsat på. Fast jag har i och för sig inte använt något mer avancerat musikprogram än.

Permalänk
Skrivet av alcaponey:

Själv tror jag det kommer flyta på i medium med lite saker inaktiverade som aa etc.

Behöver du verkligen 12GB RAM? Givetvis krävs det mycket för att hålla plugins igång men 8GB hade jag satsat på. Fast jag har i och för sig inte använt något mer avancerat musikprogram än.

Okej, tack! Mjo, tänkte mer inför framtiden! Tänker inte direkt köpa en ny varje år! Hehe..!

Permalänk

Här har vi lite mätningar från BF3! Det ser ju ganska lovande ut, eller? http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110803/prestandasiffror-f...

Permalänk
Medlem

Är inte jätte duktig på datorer och vet inte vad det mästa som står på alla olika tester betyder, men jag ska köpa en ny imac och tänkte köpa den nya imac 27"
3,1 GHz Quad-Core Intel Core i5
4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM - 2 x 2 GB
1 TB Serial ATA-enhet
AMD Radeon HD 6970M 2 GB GDDR5
Jag vill också kunna spela på den och hade tänkt att köra wiNdows 7 via bootcamp.
Kommer denna dator kunna köra BF3 på någorlunda bra grafik?
Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Ja utan problem kommer du kunna köra på high.

Permalänk
Medlem

Perfekt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vjarla:

Är inte jätte duktig på datorer och vet inte vad det mästa som står på alla olika tester betyder, men jag ska köpa en ny imac och tänkte köpa den nya imac 27"
1 TB Serial ATA-enhet
Jag vill också kunna spela på den och hade tänkt att köra wiNdows 7 via bootcamp.
Tack för svar!

Inte för att vara en partyförstörare men..

för att köra medium/high krävs minst ett hd6870 eller gtx560 och det i 1920x1080, högre upplösning så är 6950/gtx560ti/570 ett krav för att ha det spelbart.

6970M som sitter i imacen presterar sämre än ett hd6850 då det igentligen är ett nedklockat sådant.

Skulle gissa att du kommer ha det rullande på low med förhoppningsvis godkänd framerate i native upplösning, tyvär men med ett laptop grafikkort krävs HD6990M/gtx580M för att kunna spela bf3 i så hög upplösning som 27" har.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Såg inte att det var ett M. Trodde det var ett vanligt 6970.

Permalänk
Medlem

Som jag sa innan är jag inte bra på datorer och kann inte något om grafikkort. Men andra på denna sidan har väl sagt att dem har haft det rullande på medium och att det gått bra på sina imacs, har dom bättre spec än mig eller hur är det? Finns det nån chans att jag kan köra det på medium så det rullar bra?

Permalänk
Medlem

Det beror nog på vad man anser vara acceptabelt. Jag tycker 30fps är fullt tillräckligt medans andra nog hävdar att allt under 60-70 fps inte är acceptabelt.

Permalänk
Medlem

Jag är inte nån perfektionist så 30 är helt ok.
Finns det någonstans man kan se ett klipp på någon som spelar på medium grafik med 30 fps?

Permalänk
Skrivet av Vjarla:

1 TB Serial ATA-enhet
Tack för svar!

Tjena!
Jag köpte min iMac för ett tag sen och undrade ju det som du undrar(Därför jag startade tråden).
Min iMac innehåller:
3,4 Ghz i7
12 GB RAM
6970m 2GB
1 TB HDD

Jag har kört betan via Bootcamp sen i tisdags och jag kör i 2560 x 1440 på Low med ca 30-40 fps som enligt mig helt klart är speldugligt. Grejen är att om man sätter inställningarna på low så ser det fortfarande bättre ut än Bad Company 2 på max enligt mig.

Viktor

Permalänk
Medlem

Du har ju bättre spec än mig men hur går det för dig att köra på medium i typ 30 fps?

Permalänk
Skrivet av Vjarla:

Du har ju bättre spec än mig men hur går det för dig att köra på medium i typ 30 fps?

Ska jag kolla upp hur det går i Medium?

Permalänk
Medlem

Jag byggde ihop en hackintosh - se dator i sign - och allt fungerar perfekt. Underbar prestanda i båda Logic och spel

BF3 flyter med högsta inställningar i 1920x1080.

Permalänk
Medlem

Om du skulle kunna göra det skulle det vara jätte bra

Permalänk
Skrivet av Vjarla:

Om du skulle kunna göra det skulle det vara jätte bra

Jag får runt 25-28 fps när jag har Medium igång!