Permalänk
Medlem

ICC-profil till Dell U2410

Hej!

Kom hem med min Dell U2410 idag och var ivrig att skaffa ICC-profil från TFTCentral. Laddade hem den, gjorde som man skulle och bilden blev annorlunda, men lite grön-blå aktig tyckte jag först. Ska det blir så? Jag går in i menyn på skärmen och ser att ingenting har ändrats heller, stämmer det?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

ICC-profiler är väl i OS:et, och det är därför ingenting ändrats i skärmens inställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

ICC-profiler är väl i OS:et, och det är därför ingenting ändrats i skärmens inställningar?

Så kanske det är...
Det blå-gröna har jag vant mig av med nu iaf. Tar dock någon dag till antar jag tills att ögonen ställer om sig från 22 till 24"

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Istället för att skapa en ny tråd så ställer jag frågan här istället.

Om jag kör ett spel (Guild Wars i detta fall, inte testat andra) i full screen så blir färgerna typ övermättade och ser onormala och lite jobbiga ut. Kör jag spelet i windowed mode så ser färgerna normala ut. Varför blir det så?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

http://jakubnawrot.com/tests/test_flash_icc/index.html

Om man tar det till exempel, högerklicka och tryck fullscreen. Då får jag övermättade färger, jämfört med när det inte är i fullscreen. I fullscreen blir bilen i stort sett röd, istället för lite orange-aktig.

Har googlat lite på ämnet och ännu inte hittat någon direkt lösning. Är det någon här som har en Dell U2410 (jag vet att ni finns där ute) som vill hjälpa mig?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare