Hur får jag över kontakterna till Iphone 4?

Permalänk
Medlem

Hur får jag över kontakterna till Iphone 4?

Min mor fick en ny Iphone 4 från sitt jobb med nytt simkort och nummer, och då bad hon mig om hjälp att få över alla kontakter från sin gamla Iphone 3gs.
Enda problemet är att jag aldrig ägt en Iphone, så minna kunskaper är begränsade i området. Själv har jag alltid kört med HTC.

Det hon vill få över ifrån sin gamla Iphone 3gs är alla kontakter och anteckningar.

Är det någon som vet hur man gör?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Du synkar bara båda telefonerna med hennes google-konto!

Eller vänta nu...

OnT: Borde det inte finnas något sådant i iTunes?

Permalänk
Medlem

du kan ju köra via funambol ? finns för båda i appstoren, gratis !! http://my.funambol.com/c/portal/layout?p_l_id=default läs mer där

Permalänk
Medlem

Du tankar ner programet Phonecopy, på båda telefonerna, funkar till nästan alla märken, sedan gör du ett konto, syncar över, sedan syncar tillbaka dom i den du ska ha! Riktigt smidigt!

Permalänk
Medlem

Hon har väl 3GS:en synkad till någon dator med itunes, antar jag? Då är det bara att synka den nya dit så kommer allt över. Inställningar, program, sms etc. Enklare kan det helt enkelt inte bli.

Permalänk
Hedersmedlem

synca med outlook?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Hon har väl 3GS:en synkad till någon dator med itunes, antar jag? Då är det bara att synka den nya dit så kommer allt över. Inställningar, program, sms etc. Enklare kan det helt enkelt inte bli.

Ok, tack.
Jag frågade henne om hon hade itunes och hon visste inte ens vad det var för något...

Om jag laddar ner itunes och installerar det igen på hennes dator, behöver man något användarnamn+lösenord för att komma in? Kommer det fungera att synca hennes gamla telefon med den nya då?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rådström:

Du synkar bara båda telefonerna med hennes google-konto!

Eller vänta nu...

OnT: Borde det inte finnas något sådant i iTunes?

Google fungerar som sagt annars bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Ok, tack.
Jag frågade henne om hon hade itunes och hon visste inte ens vad det var för något...

Om jag laddar ner itunes och installerar det igen på hennes dator, behöver man något användarnamn+lösenord för att komma in? Kommer det fungera att synca hennes gamla telefon med den nya då?

Man får inte igång en iPhone då den är ny utan att synka den till iTunes, skapa ituneskonto etc så hon eller någon annan har garanterat gjort det.

Man kan inte bara installera en ny itunes och synka över från luren dit, utan då vill den tömma telefonen och lägga upp den som en ny "underenhet" till just det itunesarkivet. Det kan gå att synka upp dem till google, det vet jag inte.

Jag har aldrig behövt göra detta själv eftersom jag gjorde rätt från början, och jag har ingen större lust att experimentera med kontakterna på min telefon i onödan. Var jävligt försiktig om du testar dig fram så du inte synkar fel väg och tömmer telefonen.