Vilken ska jag välja för gaming?

Permalänk
Medlem

Vilken ska jag välja för gaming?

Har kollat på två datorer http://www.inet.se/artikel/1968982/msi-gt780-236ne-geforce-gt... och Alienware m11x, vilken borde jag välja för gaming?
Eller rekomenderar ni någon annan dator i den prisklassen (runt 11k).

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

halloj

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Du koller på fel datorer, för gaming ska man ha en stationär i alla scenarier.

Permalänk

Du har en hyfsad stationär gaming dator. En bärbar för 11k blir inte särskilt rolig att lira på. Om du letar efter en hyfsad bärbar speldator så får du lägga på några lax ;).

Permalänk
Skrivet av Simplified:

Du har en hyfsad stationär gaming dator. En bärbar för 11k blir inte särskilt rolig att lira på. Om du letar efter en hyfsad bärbar speldator så får du lägga på några lax ;).

Satsa på Stationär , ville också ha en gaming laptop innan . Men när jag köpte det var jag nöjd , men nu ångrar jag mig . Stationär is tha shit !

Permalänk
Skrivet av Sweetgamer:

Satsa på Stationär , ville också ha en gaming laptop innan . Men när jag köpte det var jag nöjd , men nu ångrar jag mig . Stationär is tha shit !

Han som startade tråden har ju redan en stationär i sin sig -.-

Permalänk
Medlem

Köp en bärbar surfdator för några tusen mindre och uppgradera din nuvarande?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Han kanske vill ha den för lan? Han kanske också år slö?

Om jag skulle välja mellan m11x och msi:n så skulle jag ta MSI

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Lol? Man köper en laptop för mobiliteten, visst? Ifrågasätt inte varför han köper bärbart. Alienware är alltid sämst. Inte prisvärt och alltför hypat.

Msi är ett välrenommerat och prisvärt märke och datorn du har där är jättebra. Klart att du får mer prestanda från en stationär, men din nuvarande är redan kraftig så om du nu behöver mobiliteten ser jag inga skäl till att avvakta, go for it!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Om du inte har en Alienware själv, så tycker jag inte att du ska smutskasta dem. Jag har själv en Alienware M17x R2 och är mycket nöjd. Min 3DMark11 score kan du se här: http://imageshack.us/photo/my-images/824/3dmark11p.jpg/

Va? Valde du att betala 150% extra för lampor och ett coolt chassi, aja. Ingen hindrade dig. Sluta försvara dig själv, har du rika päron så visst. Ser själv ingen anledning i att köpa saker för märkets skull och betalar hellre för en prisvärd/bättre Msi eller Asus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Maskinen i min sig
M17x R2
i7 740QM
8GB ram (självuppgraderat från 4GB)
500GB HDD (ssd:n är självuppgraderad)
Dual 5870m Crossfire (2st grafikkort)
4års dagen efter service
1200p RGB led.

Hela kalaset kostade mig lite över 30k för cirka ett år sedan. Tycker du själv att det låter överprisat för den speccen/garantin?

Japp.

Permalänk
Skrivet av Lalingoo:

Hur mycket tror du att Asus/MSI hade kostat för samma spec?

Apple har ännu sämre pris/prestanda förhållande.

Permalänk

Satsa på Stationär , ville också ha en gaming laptop innan . Men när jag köpte det var jag nöjd , men nu ångrar jag mig . Stationär is tha shit !

Permalänk
Medlem

Men gah! han vill ha en laptop. Kan han inte få ha det då? Att sen allt AW gör är överprisat skit är ju rent skitsnack. Mycket de gör, ja. Men inte allt.Ett exempel är min som kostade runt 10k när den släpptes. storleksmässigt är den i samma storlek som en 13-tummare men tro mig, det fanns ingen <13'' med de specsen för mindre pengar.

m11x funkar okej till lite äldrespel. Men det är inget man köper för att ha en ren speldator. Att jag valde formfaktorn jag valde var för att ha en mindre och smidigare dator som var enkel att ta med sig med bra batteritid. Funkar perfekt i föreläsningssalar och tåg etc.

MSI:n är ju riktigt stor och kan väl mer betraktas som släpbar.Inget du drar runt med i skolväskan eller plockar upp på ett tåg på samma sätt.

Mitt råd är att du funderar över varför du behöver/vill ha en bärbar och när du kommer använda den. Och sedan utifrån det bestämmer vilken formfaktor du vill ha och begränsar urvalet utifrån det.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Frågade åt min polare det är inte jag som ska ha den bärbara datorn, han vill ha en bärbar inget annat.
Tillbaka till ämnet.

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk

Hur kommer det sig att din polare kollat på helt olika storlekar på skärmen? Den ena är 17" och den andra 11". Om din polare vill ha en någorlunda mobil laptop så kan jag rekommendera 15" storlek och MSI GT683-419NE.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

För att han kollade runt den prisklassen. Inte skärmen.

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Ni kan gärna rekommendera en annan dator i samma prisklass

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Kan få en Clevo/Sager från Tyskland med ett ATI 6970 för ungefär det priset.

Permalänk
Medlem

I prisklassen runt 11k skulle jag titta på MSI i GT66- eller GX66-serien eller Asus i serierna G53 eller G73. Du kan hitta en Asus G74 för nedåt 12k, möjligtvis. Din kompis bör se till att få en i5 eller i7 av de nyare slaget (känns igen för att de har fyra siffror, förra generationen har tre) samt minst ett gtx560m som grafikkort. 15 eller 17 tum är väl en smaksak men jag skulle inte gå under 15" personligen för spelande.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av björk:

Kan få en Clevo/Sager från Tyskland med ett ATI 6970 för ungefär det priset.

Hur är kylningen på Clevo/Sager när de har så pass mycket kraftfullare grafikkort?

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X