Permalänk
Avstängd

Defekt of sh#t tråden

Vilken eller vilka produkter som ni har köpt har varit defekta?

Hur många gånger har du fått varan defekt?

Vad var det som gick snett med produkten?

Var ifrån har ni köpt den/de?

När uppstod defekten?

Försökte du fixa felet?

Fick du en ersättning?

Nöjd med ersättningen?

Skriv din story och dela med

Min story

"Jag köpte en ssd ifrån ocz (OCZ SSD Vertex 2), fick bsod varannan timme. Försökte fixa felet med updates men det blev inte bättre så jag fick helt enkelt felanmäla. Jag fick en ny som ersättning och började köra på med en ny installation av w7, det gick smidigt ända tills jag började köra mw2 online eller vilket spel som helst så fick jag bsod. Återigen så körde jag update, men felet försvann inte utan fick även randoms bsod. Jag fick felanmäla igen och denna gången bad jag om att jag ska ha Corsair Force 60gb. Fick hem den nya och körde på med en ren installation av w7 och allt gick perfekt. Jag har kört ssd:n i flera veckor utan problem och är nu väldigt nöjd med den."

Permalänk
Medlem

Jag köpte Razer Megalodon. Det funkade bra i några månader till någonting i ljudkortet började glappa. De undre dioderna på ljudkortet slocknade och jag var tvungen att trycka ovanpå ljudkorted för att jag skulle kunna ändra några inställningar.
Deras support har varit väldigt trevlig och hjälpsam och jag skickade hörlurarna till Tyskland för utbyte för några veckor sen. Jag ska få tillbaka det om några dagar.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som har haft problem med 660ti ifrån nvidia? För det verkar som det finns fler ute som har fått en del defekta.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig ett moderkort för några månader sedan som visade sig ha trasiga PCI-E portar, alla PCI-E portar.
Skickades tillbaks till inet, snabbt och enkelt faktiskt.

Then the shit hit the fan.
En månad senare och 2 defekta moderkort senare (med samma problem) och 2000(frakt, felsökning och annan skit) kronor fattigare sket jag i det, köpte ett riktigt risigt moderkort som jag satt på tills fram till jul i år, då köpte jag mitt Sabertooth Z77 och allt funkar finfint.
Det ska noteras att Inets kundservice var exemplarisk samt att jag förstår att dom inte kan skicka saker gratis fram och tillbaks, men allt om allt så löste det sig.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zizoor:

Jag köpte mig ett moderkort för några månader sedan som visade sig ha trasiga PCI-E portar, alla PCI-E portar.
Skickades tillbaks till inet, snabbt och enkelt faktiskt.

Then the shit hit the fan.
En månad senare och 2 defekta moderkort senare (med samma problem) och 2000(frakt, felsökning och annan skit) kronor fattigare sket jag i det, köpte ett riktigt risigt moderkort som jag satt på tills fram till jul i år, då köpte jag mitt Sabertooth Z77 och allt funkar finfint.
Det ska noteras att Inets kundservice var exemplarisk samt att jag förstår att dom inte kan skicka saker gratis fram och tillbaks, men allt om allt så löste det sig.

ajj, för mig tog det 4 veckor innan de kunde avgöra att mitt 660ti var defekt eller inte. Att det tar 4 veckor är bedrövligt för att endast felsöka ett grafikkort som tar max 1 timme, inte kul att köra integrerad i mer än en månad. Men bra att det löste sig för dig.

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte en äcklig pisstelefon som extratelefon. Valet föll tyvärr på Sony Xperia Go.
Enligt specs borde den duga hyfsad. Visst den har snålt med ram (512mb) men enligt pappret en ok cpu och bra cpu (Mali 400). Första varningstecken var givetvis att den kom med Android 2.3 men det är ju Sony i ett nötskal. Dock fanns ICS redan ute även om t.om. Sony varnar för att uppdateringen kan slöa ner mobilen. Tyckte dock att telefonen var grymt slö med 2.3 så jag uppdaterade. Givetvis blev den ännu värre och Sony borde ha ett Chuck Norris roundhouse kick to the face, för att ha släppt skiten. Segade ner sig gång på gång även om man bara surfade lite lätt. Dessutom orkar batteriet bara med ungefär 2h surf innan det dör, trots låg skärmintensitet.
Eländet slutar dock inte här. Byggkvalitén är helt horribel. Visst är den vatten och dammtät men det glappar och klickar till överallt man trycker. Efter 2 veckor börjar även USB-porten att glappa då och då.

Går tillbaka till butiken (Siba i Växjö) och lämnar in den på service. Ser på nätet att Siba skickar iväg den till Anovo/regenersis (brrrrr) och kort därefter uppdateras status. Anovo-idioterna kan inte hitta felen men uppdaterar mjukvaran. Hur f*n det ska kunna lösa glappproblemen fattar inte jag.

Åker till Siba och förväntar det värsta. Det ska sägas att det finns 2 bra säljare där (resten kan nada) och som tur var fick jag prata med en av dom. Förklarade problemen och han nickade och sa han skulle testa lite och se. Visst kändes den inte helt ok men han var inte säker på att Sony skulle anse den som defekt. Efter lite funderingar, kom han fram till att det nog var bättre om dom köpte tillbaka mobilen. "Man vill ju ha nöjda kunder" Fick pengarna tillbaka och är givetvis mycket nöjd med Siba hantering. Stor eloge till Fredrik på Siba. Anovo däremot, är som vanligt, helt j*vla värdelösa.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Ingen big deal, men lite rolig historia.
Tag ett stycke bilstereo med trasig cd-spelare, en bunt skivor och en långresa. Hur löser vi detta?
Enkelt, gamla Discmanen och en ny aux-kabel från Media Markt, problemet är biff. Trodde vi.
Den gamla Discmanen har helt enkelt gett upp efter alla år.
Springer in på MM igen, köper deras billigaste cd-freestyle av märket OK!, springer ut till bilen, drar i en skiva, trycker på play. Den spelar inte.
Springer in igen, får den utbytt, inga problem för dem, springer ut, samma sak igen. No go.
Går in igen, killen i support rafsar nu med sig en hel bunt spelare som vi får testa, lyckligtvis funkar den första i bunten.
Tredje gången gillt heter det väl? Resan gick bra sen ;D

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Nja, de absolut värsta var nog Maxtor/Seagate diskarna jag har som lagringsdiskar i CCTV servern. En av de byttes ut tre gånger innan jag fick en som funkade tills två dagar efter att garantin gick ut. Som om de hade tajmat skiten. Blä, Western digital ftw. Har aldrig haft problem med de.

Sen hade tjejens Nissan Sentra (strax under 9600 mil) från 2006 en jäkla otur med lådor. Den byttes fyra gånger innan hon sålde den. Jag dödade faktiskt en av de. Stannade vi en broöppning, la den i Park, sen när jag skulle köra sa det brakkraschkaboom när jag la den i Drive och gasade. Nej, jag har klagat mycket att min lilla skoda är slö. Men den har aldrig lämnat mig vid vägkanten. Trogna små jävlar de där fabiorna.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Avstängd

Det börjar allt bli många fler som har problem med sina 7950 pga av nyare divers (som kan räknas som defekt). Vad kan det bero på? Överspänning? Har någon löst problemet?