BlueScreen och annat strul
Hej
Får kontinuerligt blue screen, och det är inte när jag gör något som drar kraften ur datorn som att spela eller så, kan vara när som helst, det hände tillomed när jag satt i vardagsrummet och datorn var på i mitt rum med inte ett enda program igång, hörde ifrån vardagsrummet att datorn startade om sig två gånger.
Det började igår morse när jag startade datorn när jag vaknade, jag gick ut o satte mig vid tvn, gick tillbaka till datorn efter 1 timma då jag hörde den starta om sig första gången, när den hade laddat klart efter omstarten tänkte jag inte att något var fel så jag surfade runt på internet en stund, och då kom Blue Screen.
Efter den hade startat om denna gången så tog jag först "Starta Windows Normalt", en till blue screen kort efter det
Sen en gång till i Felsäkert Läge - blue screen igen
Jag blev desperat och körde in min Windows 7 skiva för att prova att formatera om, och innan installationen hade startat så fick jag blue screen.
Jag tog en paus ifrån det hela i ett par timmar eller så, provade att formatera igen och det gick denna gången, jag började installera drivrutiner som hängde med datorn när jag köpte den (köpt november 2010, inte speciellt gammal dessutom) som heter "Drivers & Utilites", efter det installerade drivrutinerna till mitt grafikkort från Nvidia.com. Dem enda programmen jag installerade var Steam, MSN, Spotify, Team Fortress 2, Spybot Search & Destoy, Microsoft Security Essentials och VLC efter formateringen, inget mer. Datorn verkade köra okej, sen senare på kvällen kom det igen, då gick jag in på andra datorn jag har och pratade med min bror som sedan tittade upp om problemet och han trodde inte det var ett virus, jag gjorde en virussökning med Microsoft Securiy Essentials och Spybot Search and Destroy och den hittade inget.
Så rekommenderade att jag skulle köra Windows Update, jag gjorde det och det fanns 78 viktiga uppdateringar (3 oviktiga(?) att installeras, den verkade hänga sig under installationen för runt klockan 00.00 igår var den på (77 av 81 uppdateringar installeras), jag lät den vara på och gick o la mig, imorse tittade jag på datorn och den var fortfarande på 77 av 81.
Förutom blue screen har jag fått "utforskaren har slutat fungera" ett par gånger när jag bara försökt att öppna en mapp, senare igår fick jag ett annat meddelande när jag försökte öppna en mapp, jag ger en bild för det : http://i1179.photobucket.com/albums/x388/stridsvagnen/bild1.j...
("explorer.exe har slutat fungera")
Här är en bild jag tog med Iphonen på min Blue screen om det hjälper : http://i1179.photobucket.com/albums/x388/stridsvagnen/bild.jp...
Vad jag läste på forum själv så kan det ha med grafikdrivrutiner att göra, att man skulle avinstallera så jag provade det och avinstallerade Nvidia Control Panel, och nu kan jag inte avinstallera något med Nvidia, här är bild:http://i1179.photobucket.com/albums/x388/stridsvagnen/nvidia....
Och denna ifall detta hjälper något: http://i1179.photobucket.com/albums/x388/stridsvagnen/bild3.p...
Här är probleminformation jag fick upp efter något av blue screenen jag fick:
Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information om problemet:
BCCode: 24
BCP1: 00000000001904FB
BCP2: FFFFF88003185688
BCP3: FFFFF88003184EF0
BCP4: FFFFF80002EB3CFE
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1
--------------------------------
Dator specs:
Windows 7 Home Premium 64-bit
Intel Core i3 540 @ 3.07GHz
KFA Geforce 450GTS 1TB OC
4GB Ram
1TB Hårddisk
Om någon kan jag hjälpa med detta så är jag väldigt tacksam, finns det någon mer information ni skulle behöva som jag kan ta fram så säg gärna hur jag får tag i det så jag kan skicka det vidare till er, jag är rätt okunnig när det kommer till datorer ^^
Med vänliga hälsningar
Tobbe
Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb