Permalänk
Hedersmedlem

b8 bios till kd7

just nu ligger min xp2400+ och abit kd 7 på posten och väntar...
B8 bios behlvs för att 2400+ ska fungera...
undar sen när man har satt ihop datorn och startar, tror mobot att det e en 2200+ tills man uppdaterat bios till b8 som har stöd för 2400+. lr hur fungerar det hela!!?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

det borde boota iaf, men det är inte säkert, du får låna en prolle av nån när du flashar om du har otur.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Moderkortet borde väl ha nån default inställning den kör på om den inte känner igen processorn. Typ, 100*10 eller nåt.

--Deepy--

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rm0r
det borde boota iaf, men det är inte säkert, du får låna en prolle av nån när du flashar om du har otur.

hur gjorde du då?!? jag har liksom ingen möjlighet att låna en annan amd prolle :((( det borde ju gå att boota upp med 2400+ bara att den går i lägra mhz lr nått! annars blir jag arg! det står ju på abits sida att 2400+ ska fungera!!!

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Avstängd

Re: b8 bios till kd7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
just nu ligger min xp2400+ och abit kd 7 på posten och väntar...
B8 bios behlvs för att 2400+ ska fungera...
undar sen när man har satt ihop datorn och startar, tror mobot att det e en 2200+ tills man uppdaterat bios till b8 som har stöd för 2400+. lr hur fungerar det hela!!?

ehhh min tror att den är 1500mhz fast jag har xp2400+
vad fel

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Hedersmedlem

men ajajaj! nu blir jag orolig! jag har ingen annan amd xp att fixa biosen med!! snyft! hoppas hoppas det funkar iafall!

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk