Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

var och kikade på en i30 kombi.
riktigt nöjd vid tittandet, tyvärr hann vi inte provköra, blir att göra nästa helg.

samt blir att titta runt på bilhallarna och se vad som finns

Att hon inte vill ha saab kan jag inte svara på direkt, men så är det iallafall. sen om andra förespråkar det eller inte är upp till dom.
slut på det.

Skulle inte köpt en i30 delvis pga andrahandsvärdet och motorstorleken, hade istället satsat på som andra skriver Octavia/audi a4 eller en v70!

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

var och kikade på en i30 kombi.
riktigt nöjd vid tittandet, tyvärr hann vi inte provköra, blir att göra nästa helg.

samt blir att titta runt på bilhallarna och se vad som finns

Att hon inte vill ha saab kan jag inte svara på direkt, men så är det iallafall. sen om andra förespråkar det eller inte är upp till dom.
slut på det.

Du måste dock förstå att folk undrar varför man skippar ett helt märke bara för att ens pappa har haft en modell som strulat?
Aja, skippar att dra det vidare. Personligen så hade jag valt något annat än i30, hade kollat efter en bmw eller en volvo v70....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hyundai i30 är ingen premium bil som volvo, bmw, mercedes, audi osv utan det är budgetbil. Du får framförallt inte samma upplevd kvalitet och komfort som nämda bilmärken. Det är mer vägbrus, stötig fjädring enligt teknikens värld. Oftast sämre stolar, tråkiga motorer och växellådor.

I din första post skriver du

- Bekväm att kunna köra längre sträckor.
- Ej en riklig drickare.
- utrymme för kunna packa in barnvang osv utan att behöva ställa sig på

Och så är du inne på en budget golfklass. Även om du har garantier eftersom bilen är nyare så har du samtidigt en mycket större värdeminskning som troligen kostar dig mer än vad verkstadsbesök som du får stå själv för.

Jag tycker du ska titta på Audi A4, A6, Volvo v70. Populära familjebilar som står sig relativt bra värde.

Efter en snabb blocketsökning hittade jag bla en A4 avant -06 med nya karossen för 110. Finns en uppsjö med lågmilade v70 för 100k. Om du ändå kan vänta lite med bilköp så köp en istället efter årskiftet då alla bilar blir "ett" år äldre.

Nu vet jag inte hur i30 är säkerhetsmässigt men V70 har fått väldigt bra betyg från folksam. Tycker i alla fall jag är viktigt på en bil, speciellt om man ska köra runt på småungar. Det är inte kul att krocka, tro mig.

Skrivet av Toivo83:

Det är lite så vi tänker också.
Rådfrågade med päronen här om dagen, dom sa lika så med.
Dock är det ju lite kvalite från märke till märke.

Vill liksom inte köpa en som är ihop satt med silvertejp och buntband.
Ska väg imorgon och kika på i30 hur dom ser ut irl så man får ett humm på det hela.
har ändå inte bråttom så man måste kika runt lite

Ja hittar du en 5-6 år gammal bil som har gått runt 10k mil som är lappad med silvertejp och buntband så är det bara att gratulera. En bil i ovanstående skick ska nästan se helt ny ut om det är rätt ägare innan, möjligen får man acceptera några stenskott. Ägare till billiga budget bilar brukar ju oftast vara de som bryr sig minst och gör alltid det billigaste möjliga med bilen.

Ett bra tips kan ju vara att kolla extra noga på annonser där det finns en bild på ett välstädat motorum. Finns det så är ägaren till 100% bilpedant, slår aldrig fel. För övrigt ska man inte ens ens köpa en bil om den inte är hyffsad städad. Kollar jag på bil och den är inte tvättad och städad när jag kommer så vänder jag direkt då det säger allt om ägaren. Bara ett allmänt tips.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag själv gillar jänkepickuper så skulle jag satsa mina 100k på en Ford f350, f250, Cheva 2500 eller en Dodge ram.
Du åker stabilt och bra, och har bättre överblick i trafiken.
Finns många som är i bra skick och rullat högst 16000 mil. Med andra ord inte ens i närheten av halva livslängden. Dessutom finns det billiga reservdelar att ta hem om man bara läger manken till och letar på rätt ställe.

Bränsleförbrukningen sitter enbart hos föraren. Jag pendlar med min pickup och ligger på 0.9 - 1.1 l/mil, håller man hastighetsbestämmelserna och låter fordonet få motorbromsa och rulla utför så håller man nere bränsleförbrukningen.

Stuva in barnvagnen gör man lätt på flaket, själv har jag crewcabhytt så det är gott om utrymme för passagerarna bak och fram. Barnstol inga problem.

Billig skatt pga lbreg och helförsäkringarna är inte dyra dom heller, förutsatt att man inte har haft tidigare skador. Dock bör man vara över 24 år fyllda då försäkringen annars hamnar på runt 8000 kr.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Vi kollade på i30 kombin.
så den är lite större än vanliga i30.

Tror det heter CW eller om det var SW.
Blir givetvis att kolla på alla alternativ innan man väljer, så även om man gillar i30 innebär inte det att man väljer just den

Var första helgen nu som man tittade på bil,så man har gott om tid för att se över alternativen och marknaden.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Titta vad peugeot har i den prisklassen. Vet att många har något emot franska bilar men pappa hade en 306 kombi 00a i 6 eller 7 år det var förutom service inga verkstadsbesök. Anledningen till att han köpte nytt var pga husvagnsköp då köpte han en toyota rav4 som jag också kan rekomendera.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Titta vad peugeot har i den prisklassen. Vet att många har något emot franska bilar men pappa hade en 306 kombi 00a i 6 eller 7 år det var förutom service inga verkstadsbesök. Anledningen till att han köpte nytt var pga husvagnsköp då köpte han en toyota rav4 som jag också kan rekomendera.

Fast det är ju också lite fel att säga så, vid service så kan man göra mycket mer än just bara "olje byten mm", samt att man får ta hänsyn till hur långt en bil går också. Klart att det är mindre slitage på en bil som går 1000mil om året jämfört med en som går 2000mil +++.

7år utan att ha gjort något annat än det angivna i service intervallerna tvivlar jag på, bromsskivor, belägg, samt gummi bussningar i motor upphängningen bör ha bytts under den tiden. Fast sånt sker oftast i samband med service. Fast du kanske menar att bilen inte har "gått sönder" så att det har blivit ett oplanerat verkstadsbesök...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

Fast det är ju också lite fel att säga så, vid service så kan man göra mycket mer än just bara "olje byten mm", samt att man får ta hänsyn till hur långt en bil går också. Klart att det är mindre slitage på en bil som går 1000mil om året jämfört med en som går 2000mil +++.

7år utan att ha gjort något annat än det angivna i service intervallerna tvivlar jag på, bromsskivor, belägg, samt gummi bussningar i motor upphängningen bör ha bytts under den tiden. Fast sånt sker oftast i samband med service. Fast du kanske menar att bilen inte har "gått sönder" så att det har blivit ett oplanerat verkstadsbesök...

Jo med service menade jag sånt som ska slitas ut som bromsar, däck osv. Jag har aldrig egentligen ägt en egen bil så tänkte att det ingick i ordet service;) Som du sa så har den inte gått sönder oplanerat. Tror den hade gått runt 20 000 när den såldes

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Såg att det blev en KIA, är själv lite småsugen på en sån. Hur har ni upplevt den? Sprojlans ny?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bha*:

Såg att det blev en KIA, är själv lite småsugen på en sån. Hur har ni upplevt den? Sprojlans ny?

Skickades från m.sweclockers.com

Både jag och frugan är riktigt nöjda.
Yes,gått 57km so far.

Glappet mellan beg -10/-11 är inte så himla stor (runt 140-150k)
Och vi betalade 190k inkl drag och valfrifärg (metalic lack kostar 4200kr om man väljer annan färg än vit)
+ att det var kärringen som pushade på som fan för att köp ny än beg

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Både jag och frugan är riktigt nöjda.
Yes,gått 57km so far.

Glappet mellan beg -10/-11 är inte så himla stor (runt 140-150k)
Och vi betalade 190k inkl drag och valfrifärg (metalic lack kostar 4200kr om man väljer annan färg än vit)
+ att det var kärringen som pushade på som fan för att köp ny än beg

Bara att tacka och ta emot då Hur är kännslan mot dyrare bilar som har nämnts, typ Audi/Volvo? Förbrukning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

kört päronens v70 som är en 06.
deras förbrukning låg på upp till 0,80 om jag låg på 130 på motorvägen.

drog denna idag för att se 140 så runt 0,65.
storfödel är den 6de växlen så den inte ligger och varvar.

sen är det bara en 1,6 på 128hk.
medans päronens är 2,4D på 125?

deras skatt över 3500/år.
våran (efter 5 år 1100kr/år.

sätena är mjukare i volvo t.ex men både jag och frugan gillar lite hårdare, dock kommer dessa bli mjukare med tiden man slier på dom.
Sen är det lite svårt att säga då det är helt skilda prisklasser på bilarna.
ljudnivån innuti bilen är lite högre än volvon, men absolut inget jag personligen stör mig på.
Väldig personligt, vilka däck och fälgar, hur vägen är osv.

Men växlarna är lättare i KIAn,mycket mjukare att köra i mitt tycke.
liten notis ang förbrukning också att läste att endel fått köra "in" sin motorer lite innan nivån sjunker till 0,50-0,55. iallafall dom 114hk som jag läste om.

Men personligen tycker jag att du borde testköra det en hyffsad runda.
eller som en bilsäljare "ni får låna den över helgen".
Svårt att dömma efter en snabbis.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Säker på att det är en 2,4D från 2006? En sådan modell har nämligen 163hk. En D från 2006 har 126hk.
Sen ta det lugnt med varvtalen de första 1-2000 milen så oljan kan tränga in överallt(står säkert i instruktionsboken dessutom) så ska du se att den håller längre och förbrukningen kapas med någon tiondel. Undvik kallstarter och korta sträckor också. Lycka till med bilen

PS: Snåldieselar är riktigt nice ibland. V70n här hemma ligger på 0,51 blandad, kör man 80-90 väg kan man komma en bit under de 0,45 som anges(färddatorn rapporterade "2040km till tom tank" i sommras på väg hem från åre), det bästa är att vid 170 så ligger den på ca 0,75

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Säker på att det är en 2,4D från 2006? En sådan modell har nämligen 163hk. En D från 2006 har 126hk.
Sen ta det lugnt med varvtalen de första 1-2000 milen så oljan kan tränga in överallt(står säkert i instruktionsboken dessutom) så ska du se att den håller längre och förbrukningen kapas med någon tiondel. Undvik kallstarter och korta sträckor också. Lycka till med bilen

PS: Snåldieselar är riktigt nice ibland. V70n här hemma ligger på 0,51 blandad, kör man 80-90 väg kan man komma en bit under de 0,45 som anges(färddatorn rapporterade "2040km till tom tank" i sommras på väg hem från åre), det bästa är att vid 170 så ligger den på ca 0,75

Jag gissar på den nya V70 med den nya diesel motor. På 210kh och 440Nm? För den drar runt 0.5L

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Jag gissar på den nya V70 med den nya diesel motor. På 210kh och 440Nm? För den drar runt 0.5L

Den nya bi-turbo D5:an har 215hk och 420nm(med Polestar så får man 10hk och 40nm extra), men nej det är en V70 DRIVE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Den nya bi-turbo D5:an har 215hk och 420nm(med Polestar så får man 10hk och 40nm extra), men nej det är en V70 DRIVE.

Nästan rätt iaf.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Nästan rätt iaf.

Ja man är väll lite skadad på grund av släktens jobbsituation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Ja man är väll lite skadad på grund av släktens jobbsituation.

Och jag ska kunna detta. När man själv har bilen utanför huset:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

kört päronens v70 som är en 06.
deras förbrukning låg på upp till 0,80 om jag låg på 130 på motorvägen.

drog denna idag för att se 140 så runt 0,65.
storfödel är den 6de växlen så den inte ligger och varvar.

sen är det bara en 1,6 på 128hk.
medans päronens är 2,4D på 125?

deras skatt över 3500/år.
våran (efter 5 år 1100kr/år.

sätena är mjukare i volvo t.ex men både jag och frugan gillar lite hårdare, dock kommer dessa bli mjukare med tiden man slier på dom.
Sen är det lite svårt att säga då det är helt skilda prisklasser på bilarna.
ljudnivån innuti bilen är lite högre än volvon, men absolut inget jag personligen stör mig på.
Väldig personligt, vilka däck och fälgar, hur vägen är osv.

Men växlarna är lättare i KIAn,mycket mjukare att köra i mitt tycke.
liten notis ang förbrukning också att läste att endel fått köra "in" sin motorer lite innan nivån sjunker till 0,50-0,55. iallafall dom 114hk som jag läste om.

Men personligen tycker jag att du borde testköra det en hyffsad runda.
eller som en bilsäljare "ni får låna den över helgen".
Svårt att dömma efter en snabbis.

Fastt nu jämför du äpplen med päron och inte äpplen med äpplen. Kollar du på skatten för en ny v70 diesel av samma årsmodell så ser du att det inte skiljer speciellt mycket om du väljer en likvärdig motor som DriveE.

Sen finns det en massa andra aspekter som spelar in på förbrukningen som vikt, storlek + bredd på hjulen, vilken typ av gummi mm. Dock så lät 0.8 högt för en diesel med farthållaren i. Det gör min 2.5t bensinare med 18" som är 235 breda. Har kört med en 2006 d5'a 185hk med 17" fälgar, automat och snitta då 0.45-55 motorväg ner till Jönköping från sthlm.

Hoppas att du är nöjd med ditt köp i alla fall, det är ju ni som ska köra bilen och ingen annan...;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Fastt nu jämför du äpplen med päron och inte äpplen med äpplen. Kollar du på skatten för en ny v70 diesel av samma årsmodell så ser du att det inte skiljer speciellt mycket om du väljer en likvärdig motor som DriveE.

Sen finns det en massa andra aspekter som spelar in på förbrukningen som vikt, storlek + bredd på hjulen, vilken typ av gummi mm. Dock så lät 0.8 högt för en diesel med farthållaren i. Det gör min 2.5t bensinare med 18" som är 235 breda. Har kört med en 2006 d5'a 185hk med 17" fälgar, automat och snitta då 0.45-55 motorväg ner till Jönköping från sthlm.

Hoppas att du är nöjd med ditt köp i alla fall, det är ju ni som ska köra bilen och ingen annan...;)

Visst är det så.
Allt är säkert inte 100% korrekt jag skrev.
Dom kör iallafall den gamla dieselmotorn och det är den skatten jag jämnför.
Så man kan inte jämnföra ditt heller då det är helt skillda prisklasser på bilarna.
Volvo klassas mer som premium bil och kia budget.

Sen att deras drar mer kan bero på att dom ej skött den korkrekt till 100 från början och dom har redan klämt ur 16.000 mil med den.

Vi är iallafall riktigt nöjda
Sen ang varvtalen ligger riktigt lågt faktiskt,runt 2000 när man puttrar runt.
Detta är korrekt iallafall på päronens, 100km/h+ så kommer en upp i 3000 i varv.
Känns lite som deras går upp i varv för inte mycket

Btw här hittade ja info om päronens bil:
http://www.bilinformation.se/volvo/v70-24d.html

Motoreffekt: 120 hk
Fordonsskatt t.o.m. september 2006: 6930 kr/år
Fordonsskatt fr.o.m. oktober 2006: 5145 kr/år

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Visst är det så.
Allt är säkert inte 100% korrekt jag skrev.
Dom kör iallafall den gamla dieselmotorn och det är den skatten jag jämnför.
Så man kan inte jämnföra ditt heller då det är helt skillda prisklasser på bilarna.
Volvo klassas mer som premium bil och kia budget.

Sen att deras drar mer kan bero på att dom ej skött den korkrekt till 100 från början och dom har redan klämt ur 16.000 mil med den.

Vi är iallafall riktigt nöjda
Sen ang varvtalen ligger riktigt lågt faktiskt,runt 2000 när man puttrar runt.
Detta är korrekt iallafall på päronens, 100km/h+ så kommer en upp i 3000 i varv.
Känns lite som deras går upp i varv för inte mycket

Btw här hittade ja info om päronens bil:
http://www.bilinformation.se/volvo/v70-24d.html

Motoreffekt: 120 hk
Fordonsskatt t.o.m. september 2006: 6930 kr/år
Fordonsskatt fr.o.m. oktober 2006: 5145 kr/år

Saken är ju den att du jämför en gammal motor mot en ny, tar du volvos nya snål diesel v70 1.6d drive så har du en års skatt på 1200:- En sådan i momentum utförande med 5000mil på mätaren kostar runt 200kkr. Den har även en blandad förbrukning på 0.45l

Anledningen till att den äldre v70n är dyrare är att den är "smutsigare" och har mer utsläpp och där av en högre skatt.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Saken är ju den att du jämför en gammal motor mot en ny, tar du volvos nya snål diesel v70 1.6d drive så har du en års skatt på 1200:- En sådan i momentum utförande med 5000mil på mätaren kostar runt 200kkr. Den har även en blandad förbrukning på 0.45l

Anledningen till att den äldre v70n är dyrare är att den är "smutsigare" och har mer utsläpp och där av en högre skatt.

kan inte jämföra med en ny då jag varken ägt eller kört.
bha undrade känslan mot dyrare som volvo/audi och jag gav mina erfarenheter då jag bara använt mig av äldre modell av v70.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

Saab 9-5 kombi måste jag säga (inte bara för att jag själv äger en) oerhört stort utrymme i skuffen och man åker så otroligt skönt i den.

Skrivet av Toivo83:

Vill inte låta negativ men ingen ide att nämna saab då det är uteslutet av frugan.

Varför om jag får fråga? I min erfarenhet är det en jäkligt trevlig bil. Skön att köra, bra lastutrymme och den har aldrig bråkat för mig efter ett och ett halvt år hittills.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Varför om jag får fråga? I min erfarenhet är det en jäkligt trevlig bil. Skön att köra, bra lastutrymme och den har aldrig bråkat för mig efter ett och ett halvt år hittills.

hennes åsikt, kan ej svara på det.
så är det bara, man vill ju inte direkt köra över henne då vi båda ska ha bilen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Skall man nu köpa bil i den prisklassen, kan det vara värt att titta på vad siffrorna säger:

Genomsnittsåldern innan skrotning

Chevrolet 24
Mercedes-Benz 21,9
Volvo 21,4
Saab 20,4
BMW 19,6
Volkswagen 19,6
Audi 19,4
Mazda 19,4
Toyota 19,2
Ford 18,9
Opel 18,9
Honda 18,6
Subaru 18,6
Nissan 18,4
Mitsubishi 17,7
Lada 17,6
Daihatsu 17,3
Fiat 17,2
Peugeot 16,7
Citroën 16,1
Chrysler 15,6
Renault 15,6
Suzuki 15
Skoda 12
Seat 11,5
Hyundai 10,6
Kia 9,2
Andra märken 21,3

Källa:
http://di.se/Templates/Public/Pages/ArticlePrint.aspx?pl=1057...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Jag tror inte den listan helt talar om bilarnas kvalitet. Jag tror snarare det visar en del på hur mycket ägare av olika märken bryr sig om bilen. Folk som köper billiga bilar bryr sig nog mindre om bilen och tar inte hand om den så bra. Min teori i alla fall!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av lord_dubbdäck:

Jag tror inte den listan helt talar om bilarnas kvalitet. Jag tror snarare det visar en del på hur mycket ägare av olika märken bryr sig om bilen. Folk som köper billiga bilar bryr sig nog mindre om bilen och tar inte hand om den så bra. Min teori i alla fall!

Håller med!

Det är ju bara att se på 2 st exakt samma bilar och samma årsmodell att det är stor skillnad på hur de är skötta och var de är körda (salt m.m.)!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

hennes åsikt, kan ej svara på det.
så är det bara, man vill ju inte direkt köra över henne då vi båda ska ha bilen

Men jösses. Du har alltså inte hört efter med henne varför Saab är uteslutet? Tråkigt nog är det vanligt att folk i allmänhet går omkring och tycker saker utan att veta varför. Har man bara rätt inställning kan man vinna mycket på att skippa prestigen och omvärdera sina åsikter, något som du kanske kunde ha hjälpt till med.