vad kan man få för denna?

Permalänk
Medlem

vad kan man få för denna?

vad kan man få om man säljer denna dator??

http://hem.passagen.se/bigmeanmachine/compaq/compaq.htm modemdödarbilder

Det är en:

Liggande data
Intel Pentium III 800mhz
256mb sdram 133mhz
inbygt ljudkort, grafikkort tnt2, nätverkskort
3 pci platser i rister
48x cd-rom
nätagg
dikettenhet

kommer inte på mer

edit: la till rister, liggande data och fixade länken

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk

Hmmm

Hmmm. Njaa alltför mycket kan du nog inte räkna med precis. Eftersom den har så mycket inbyggt så kan det vara en nackdel men jag vet inte hur det är med din dator men eftersom du bara har 3 PCI platser så kan inte själva datorn vara särskillt stor. 256 MB SDRAM av typen PC133 kostar minst 350 kr nytt i affären så eftersom den förmodligen är begagnad så blir det väl 200 kr för RAM minnet och en P3 800 MHz processor är inte heller så dyra nu med tanke på att Intel har sänkt sina priser på sådanna nu. Men plussa till 300 på processorn eftersom den är begagnad så blir det inte så himla mycket mer. Men 48x CDrom är ganska bra. Men har du använt den mycket? För en sådan kan man få ganska billigt idag nu när CD brännare börjar dominera. Så plussa på nån hundring där också. Moderkortet har ju så mycket inbyggda saker och det är inte fördelar för det. Med inbyggt grafikkort så brukar AGP porten saknas och ljudkorten som brukar vara inbyggda på moderkort brukar inte vara de bästa precis. Men totalt så skulle jag nog kunna ge kanske 800 - 900 för den men knappast mer tyvärr. Men det är bara för själva lådan. Är det en liggande så blir det lite mer osäkert men jag har chansat en hel del nu men om mina chansningar stämmer så stämmer även min prisbenämning. Din länk funkade inte så det var därför jag fick chansa.

Visa signatur

////Halsfluss

Permalänk
Hedersmedlem

säkert 3000 på blocket

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
säkert 3000 på blocket

3000?

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB