Problem med Gigabyte Gtx 560 ti OC i BF3? Titta hit!

Permalänk

Hepp, ingen funkar fan. Ingen vill hoppa igång ju... Alla "failar". Men nu vet jag att det är Henixminne eftersom biosnumret stämmer mer överens änmed samsung bios..

Permalänk

Hepp, nu vet i fan hur jag ska göra. Den vägrar ju ta emot alla firmwares typ. Ska jag riva ur min SLI och ta ett kort i taget? Det bör ju inte spela någon roll tycker jag.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havreflarn:

Hepp, nu vet i fan hur jag ska göra. Den vägrar ju ta emot alla firmwares typ. Ska jag riva ur min SLI och ta ett kort i taget? Det bör ju inte spela någon roll tycker jag.

mvh

Har du dubbelkollat att det är precis samma grafikkort vi har, om du kollar i första posten?

Permalänk
Skrivet av Farner:

Har du dubbelkollat att det är precis samma grafikkort vi har?

Ja, asså det står ju inte inte på kartongen osv, men klocken står ju på 900 mhz på båda korten så det kan ju inte vara något annat. Så det ska vara rätt version.. Krångel krångel tror inte jag gjort något fel nu asså.

Jo, men det kortet är det. Precis det kortet..

Sen fan så står det ju i Easy boost vilket kort det är, och ja, som sagt. samma kort. Gah, hur ska jag lösa detta!

Permalänk

Jag är ledsen, helvete vad dum i hela huvudet jag är... Hade ju glömt extrahera den nya biosen hahaha, ibland undrar man!

Permalänk

Måste tillägga att allt gick utmärkt när jag packat upp mina biosen Tack för all hjälp! Är verkligen tacksam!!!

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havreflarn:

Måste tillägga att allt gick utmärkt när jag packat upp mina biosen Tack för all hjälp! Är verkligen tacksam!!!

mvh

Inga problem. Hoppas allt flyter på som det ska nu.

Permalänk

var det bara jag som packade upp bioset och flashade rakt av :P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

var det bara jag som packade upp bioset och flashade rakt av :P?

Kan väl vara smart att göra en säkerhetskopia av den föregående biosen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Kan väl vara smart att göra en säkerhetskopia av den föregående biosen?

Okej har datorn i signatur och har spelat operation metro, då med en överklockad processor på 4.2 ghz. Landar på 45 ~ FPS överlag. CPU och GPU temperaturer på cirka 70 grader, är det ok?

Spelet crashar dock inte men jag undrar om man ska prova detta för en prestandaförbättring? Eller vänta på optimerade drivrutiner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Okej har datorn i signatur och har spelat operation metro, då med en överklockad processor på 4.2 ghz. Landar på 45 ~ FPS överlag. CPU och GPU temperaturer på cirka 70 grader, är det ok?

Spelet crashar dock inte men jag undrar om man ska prova detta för en prestandaförbättring? Eller vänta på optimerade drivrutiner?

Jag har överklockat mitt till 940 MHz i core, även höjt Core voltage till 1062mV, men min har inte gått över 62 grader. Vilka tempraturer som är säkra på detta grafikkort och din processor får du någon fråga i en annan forumsdel. Men 70 grader på din CPU låter mycket, tycker jag iaf. Men tror nog att det är godkänt för ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

Funkade bra för mig med, märker desutom att spelet flyter på otroligt mycket finare med de nya biosen!! Tack för tipset!!

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00kiE:

Funkade bra för mig med, märker desutom att spelet flyter på otroligt mycket finare med de nya biosen!! Tack för tipset!!

Du kommer märka extrem skillnad om du provade Caspian banan tidigare och när du spelar på den nästa gång, det kan jag lova.

Permalänk
Avstängd

va fan nu då
+20 fps med en ny bios??
låter för bra för att vara sant

finns det ingen bios till Gigabyte 580 korten?
dom skulle behöva det

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Vadå jag fattar inte detta med flash av bios, måste man ta ut kortet?

Jag är i behov av att göra detta men har inte kunskapen för det, kan inte Inet fixa det gratis? det är ju ändå ett kort som skulle kunna anses som defekt då drivrutinskrashar förstör det mesta

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Vadå jag fattar inte detta med flash av bios, måste man ta ut kortet?

Jag är i behov av att göra detta men har inte kunskapen för det, kan inte Inet fixa det gratis? det är ju ändå ett kort som skulle kunna anses som defekt då drivrutinskrashar förstör det mesta

Nej för fasen det är aslätt!! Följ bara det som Farner skrev innan:

Skrivet av Farner:

Detta är biosen jag använder: ftp://download.gigabyte.ru/bios/vga_bios_gv-n560oc-1gi_f12_c....
Detta är programmet som flashar: ftp://download.gigabyte.ru/utility/vga_utility_easy_boost.exe
Tips: Gör en backup på din gamla bios, den visar det alternativet i programmet.

Så här står det om just bios verisionen jag länkade:
NVIDIA Source BIOS Version : 70.24.11.00.01
ECLK/MCLK is 900/1000 Mhz
Release For SAMSUNG Memory
Enhance DX11 Game Performance
Släpptes den 27/9/2011 dvs samma dag som BF3-betan kom

Ladda ner och packa upp de nya bios, ladda ner Easy boost, klicka på fliken bios i easy boost, gör en backup på dina befintliga bios o spara på datorn, sen flasha (du kommer få leta upp de nya bios som du laddade ner), klart!!

Ta inte ut ditt grafikkort... Men är du osäker så gör det ihop med någon som vet, blir jobbigt om det blir fel.

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00kiE:

Nej för fasen det är aslätt!! Följ bara det som Farner skrev innan:

Ladda ner och packa upp de nya bios, ladda ner Easy boost, klicka på fliken bios i easy boost, gör en backup på dina befintliga bios o spara på datorn, sen flasha (du kommer få leta upp de nya bios som du laddade ner), klart!!

Ta inte ut ditt grafikkort...

Tar det lång tid? Tänkte göra det nu kanske, om någon kan guida mig under tiden också om jag skulle råka stöta på problem? VIll inte pajja något som du nog förstår ;D

Permalänk
Medlem

Nej det går fort... Gav ju steg för steg instruktioner, skriv här om du stöter på problem, något som är oklart?? Tänk bara på att detta görs på egen risk, ingen tar ansvar om ngt skulle hända...

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

http://www.gigabyte.se/WebPage/40/index.htm

Vilken ska jag följa utav dem två guiderna? Windows eller DOS flash? Är de guiderna bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00kiE:

Nej det går fort... Gav ju steg för steg instruktioner, skriv här om du stöter på problem, något som är oklart?? Tänk bara på att detta görs på egen risk, ingen tar ansvar om ngt skulle hända...

Ja, när du säger " och sedan flasha", vad menas med det? och hur skapar jag backup?

Permalänk
Medlem

Med reservation att jag inte tar något ansvar om något skulle gå fel kan du följa de här instruktionerna:

Se till att du verkligen har ett Gigabyte GeForce Ti 560 OC innan du gör detta!!!!!!!!

Ladda ner programmet easy boost: ftp://download.gigabyte.ru/utility/v...easy_boost.exe

Ladda ner och packa upp de nya bios: ftp://download.gigabyte.ru/bios/vga_...-1gi_f12_c.exe

Starta easy boost, klicka på "bios" fliken till vänster

Klicka på backup till höger och spara dina nuvarande bios på lämplig plats (ifall ngt skulle skita sig)

Klicka på flash till höger i "bios" fliken och leta upp den nya uppackade bios-filen du nyss laddade ner och dubbelklicka på den.

Sen flashar programmet dina bios och frågar om du vill starta om datorn, klicka ja. Sen ska det vara klart!! Men som sagt är du osäker måste du känna någon som kan sånt här och kan hjälpa dig (Återigen tack till Farner som gjort detta möjligt här )

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk

Ja, blev verkligen en gryyym skillnad med denna nya bios. Hur JÄVLA nöjd som helst

Permalänk

spelet känns faktist slätare inte lika hackigt som förut.

Sen spelade jag 2 timmar i sträck idag utan att krascha en enda gång. Var underbart^^

Edit: kom och tänka på en sak. Spelade tf2 igår kände ett otroligt lagg i spelet även jag hade 300 fps hela tiden. Testade nu med nya bios och lagget är borta! samma i ett annat spel jag kände det i! så denna bios verkar hjälpa mot alla lagg som jag har känt i spel. Fyfan va nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Ja, när du säger " och sedan flasha", vad menas med det? och hur skapar jag backup?

Jag skrev ju på förra sidan steg för steg hur du gick till väga;

Citat:

Så här gör du;
*Efter du startat EasyBoost klickar du på den 3:e flicken till vänster där det står "BIOS Setting"
*Där kommer det antagligen stå: Bios version: F12 iom att denna uppdatering kom för 4 dagar sedan och det var den jag hade.
*Klicka på backup knappen till höger, spara din gamla bios på lämplig plats
*Tryck på flash, välj biosen du laddade hem (F12_C)

Skrivet av w00kiE:

(Återigen tack till Farner som gjort detta möjligt här )

Inga problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00kiE:

Med reservation att jag inte tar något ansvar om något skulle gå fel kan du följa de här instruktionerna:

Se till att du verkligen har ett Gigabyte GeForce Ti 560 OC innan du gör detta!!!!!!!!

Ladda ner programmet easy boost: ftp://download.gigabyte.ru/utility/v...easy_boost.exe

Ladda ner och packa upp de nya bios: ftp://download.gigabyte.ru/bios/vga_...-1gi_f12_c.exe

Starta easy boost, klicka på "bios" fliken till vänster

Klicka på backup till höger och spara dina nuvarande bios på lämplig plats (ifall ngt skulle skita sig)

Klicka på flash till höger i "bios" fliken och leta upp den nya uppackade bios-filen du nyss laddade ner och dubbelklicka på den.

Sen flashar programmet dina bios och frågar om du vill starta om datorn, klicka ja. Sen ska det vara klart!! Men som sagt är du osäker måste du känna någon som kan sånt här och kan hjälpa dig (Återigen tack till Farner som gjort detta möjligt här )

Hur stor skillnad i prestanda fick du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Hur stor skillnad i prestanda fick du?

Nu mätte jag faktiskt inte FPS:n innan jag flashade mina bios, men efteråt märkte jag direkt att menyerna gick mycket smidigare samt att spelet i övrigt bara flöt på bättre, så det har nog allt skett en FPS höjning Klart märkbar förbättring iaf!!

Förresten hur gick det för dig satero?? Har du fått flashat dina bios??

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

får "flash bios fail" .... ja, jag har rätt kort. har gjort enligt instruktioner.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00kiE:

Nu mätte jag faktiskt inte FPS:n innan jag flashade mina bios, men efteråt märkte jag direkt att menyerna gick mycket smidigare samt att spelet i övrigt bara flöt på bättre, så det har nog allt skett en FPS höjning Klart märkbar förbättring iaf!!

Förresten hur gick det för dig satero?? Har du fått flashat dina bios??

Det gick skitbra! Flashen gick som den skulle, tack för mycket bra instruktioner!

Nu ska jag testa lira BF3 och se om det krashar eller ej!Återkommer.

Permalänk
Medlem

Har flashat bios nu. Synd att man inte kan köra Caspian längre då det var där man hade mest problem. Tycker det flyter på lite bättre men ffa så har det inte fryst sig eller crashat en ända gång sen efter flashen som jag gjorde 2h sen. Stängde av spelet för första gången på exit-knappen nu

Visa signatur

MB: Asus M4N72-E CPU: AMD Phenom2 X4 940 OC 3,4Ghz GPU: Gigabyte GTX560 Ti OC RAM: Corsair 8gb DDR2 800MHz PSU: Corsair TX 650w Chassi: Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

får "flash bios fail" .... ja, jag har rätt kort. har gjort enligt instruktioner.

Har du packat upp de nya bios med winrar? Glömde det själv och då fick jag också flash bios fail.

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit