Problem med Gigabyte Gtx 560 ti OC i BF3? Titta hit!

Permalänk
Medlem

Flasha från F30 till F31 löste mina problem med att spelet crashade också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooblan:

Samma fraga har.
Vilken ska man flasha till? Jag korde autoflash och da fick jag F31. Fast ni andra verkar ha tagit F13, vad ar det for skillnad?

det beror ju helt på vad du har haft tidigare..programet du tar hem o gör backup på bioset samt flashar med visar vad du har för bios..du måste haft f30 ..men vad skillnaden är vetetusan

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Är det någon mer som har problem med fläktarna? Mitt gigabyte 560 ti oc ligger alltid på 3300 rpm, jag kan varken sänka eller höja fläkten i MSI afterburner eller easyboost. Det låter som en dammsugare konstant typ.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner EasyBoost och det står att min BIOS version är F11, inte F12. Hur ska jag gå tillväga? Vill jättegärna spela detta då jag sett fram emot det, tycker det är lite dåligt att jag inte kan spela på grund av nvidia. Tänkte att jag frågar då jag har absolut ingen erfarenhet av att flasha eller någonting överhuvudtaget, och min garanti försvinner om jag flashar så vill gärna att det ska funka.

Sista gången jag köper ett nvidia kort iaf, bara problem med varje kort jag köper från dem.

EDIT: Har provat att överklocka mitt grafikkort med MSI Afterburner, 100% fläkt hastighet och ökade core voltage från 1000 till 1062. Kan spela i ungefär 15-20 min med dessa inställningar sedan kraschar spelet men jag får inte längre något meddelande om att det var drivrutinerna som kraschade. Då jag inte har mycket erfarenhet av överklockning heller vågar jag inte ändra för mycket.

EDIT 2: Provade bara för att jag vill spela BF3 som satan men det stod bara "Flash bios file fail!" vad beror detta på?

Info: Bios Version: F11 , Model Name: GV-N560OC-1GI, Model Location: bus 1, device 0, function 0

Hoppas det hjälper.

Permalänk

Min svåger kan inte ta backup av sitt bios GTX560 ti med easy boost inte kan han heller få den att flasha om, easy boost säger att allt är ok men bioset kvarstår som F12 dvs original bioset och BF3 hänger sig fortfarande vad kan han göra?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Blir lite förvirrad av de olika versionerna, vad är 70.24.11.00.01 för något och vad är F13? Jag trodde bägge var drivrutin till BIOS?

Samt vad är det för skillnader mellan OC, SO och UD?