programera om en TI83+ eller vad den hette!?

Permalänk

programera om en TI83+ eller vad den hette!?

jag hade tråkigt en matte lektion o satt o fylde miniräknaren tills minnet var fullt men sen visade d sig att ända jag får fram när jag trycker på något är cos o tan o så och kan knapt stänga av den, kan inte radera lr någe meeen går d att programera om den? har lagt in spel o sånt förr man kanske kan avända samma kabel eller någe... fs vill inte köpa en ny

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

finns en lite liten knapp på baksidan att nollställa den med...tror att knappen är till det iaf..
om inte det funkar så ska jag återkomma med ett annat sätt

Visa signatur

MaxLiv

Permalänk

öööö Är det bara det att minnet är fult och du inte vill ha kvar nått av det. Så kan du ju ta ut batterierna (både dom vanliga och "knapp-bateriet")

Annars så tror jag att det går att resetta den på nått mer sätt... Kolla manualen Jag har ägt en TI-82 & en Ti-86 så det kanske är olika men batteri grejen borde ränsa minnet iaf.

Sen vet jag inte om det går att programera om dom men det går ju att byta os på dom så det borde ju gå...

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Eller så kan man använda normal svenska så det går att läsa vad det står

Visa signatur

£$
Niemand kennt den Tod

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabbers
Eller så kan man använda normal svenska så det går att läsa vad det står

Ok känner mig träffad... Vad förstod du inte?

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk

jag har tagit ur batterierna o så... men såg inte någon resetknapp vad jag minns.. ska kolla d imorn

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk

Det sitter ett "Back up battery" under en lucka ovanför AAA-batterierna. Tog du bort den med och isåfall hjälpte det???

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Åfan, jag har ju en sådan. Om det är det vanliga minnet (icke flash) så försvinner det garanterat om du sliter ut batterierna. Om det är flashminnet så har jag ingen aning om hur man ska resetta skiten. (jag har inget minne av någon reset knapp på den)

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

Det är bara att ta ut batterierna o sätta in dom igen.. Gör man det medans räknarn är på, så resettar den automatiskt när man startar den igen sen(vilket jag fått erfara)...

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk
Medlem

ja justdet.. satt och fillosoferade på den TRÅKIG lektion.. satt och gaimade lite smått på miniräknaren som för övrigt är en ti83+ silver. funderade på alla som satt in snygga lcd´s i frånten på burken.. nu e det så...
funderade på om man skulle kunna sno displayen från miniräknaren och på nå sätt progga den te nå kul via burken.. neeeej jag e inte haj på att programera.. men man skulle juh iofs kunna lära sig.. men fårgan är om det överhuvetaget gå.. vore ganska kul och veta.. så man vet va man ska göra me miniräknaren efter nesta termin

Visa signatur

Dator = Ja