Permalänk

ipad2 som ritplatta

Hej jag undrar om man kan använda en ipad2 som ritplatta till datorn?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johan1007:

Hej jag undrar om man kan använda en ipad2 som ritplatta till datorn?

Allt är möjligt

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen iPad, men detta borde funka:

För ett gratis alternativ så kan du sätta upp en vnc server på datorn och ansluta till den med ett gratis vnc program på din ipad.

Om du vill spendera lite pengar för en enklare och (kanske bättre) lösning så finns det många program så som http://itunes.apple.com/us/app/air-display/id368158927?mt=8 .

Permalänk
Medlem

Beror väl lite på hur exakt du vill att det ska vara. Jag hade nog heller köpt ett wacom-bord för nån tusenlapp istället. Kommer inte bli speciellt bra med VNC, och dessutom är det inte tryckkänsligt med nivåer, bara på eller av. Wacom har väl typ 256+ nivåer av tryckkänslighet i sina pennor numera...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Asus har en riktig dator med inbyggd Wacom-platta i. Kolla upp eee Slate. Du kan köra riktiga program på den såsom photoshop, och den har som sagt högkvalitativt stöd ritfunktioner genom sin wacom-pekskärm. 100 gånger bättre än alla andra tablets för ändamålet, men kostar också mer.

Permalänk

Mja, eee slate Ep121 (om jag inte minns fel) har batteritid på typ 3h.. och ja den kan köra photoshop, men det är inte länge kvar innan PS touch kommer till android. Jag har en thinkpad tablet, den har tryckkänslig penna osv.. mycket bra för skissande. Dessutom ca 8timmar batteri. Men vad jag vet är det många som använder ipad en wacom stylus och sketchbook pro. Funkar fint... men det är ju apple.. urk..

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080