Importera Nokia Lumia 800 från.. Tyskland?

Permalänk
Medlem

Importera Nokia Lumia 800 från.. Tyskland?

Hej! Är i behov av en ny telefon då min SGS2 havererade och jag nu levt på en helt usel reservtelefon i två månader. Har ett längre tag blickat mot horisonten men nu när Lumia 800 presenterats känns det som att köpläget närmar sig. Dessvärre för min del hade Nokia tydligen en idé om att inte släppa telefonen i samtliga europeiska länder denna höst vilket sätter lite käppar i hjulet.. tvivlar på att jag kan spendera dryga två-tre månader till med denna mobil..

Hur ser det då ut med att importera denna telefon? Någon som sitter inne på lite givande information? Hur är det i största allmänhet med att importera mobil från Tyskland? Någon återförsäljare i tyskland som kan rekommenderas? Jag tänkte UK ett tag men insåg att medföljande laddare kommer vara annorlunda.

Muchas gracis på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Hej! Är i behov av en ny telefon då min SGS2 havererade och jag nu levt på en helt usel reservtelefon i två månader. Har ett längre tag blickat mot horisonten men nu när Lumia 800 presenterats känns det som att köpläget närmar sig. Dessvärre för min del hade Nokia tydligen en idé om att inte släppa telefonen i samtliga europeiska länder denna höst vilket sätter lite käppar i hjulet.. tvivlar på att jag kan spendera dryga två-tre månader till med denna mobil..

Hur ser det då ut med att importera denna telefon? Någon som sitter inne på lite givande information? Hur är det i största allmänhet med att importera mobil från Tyskland? Någon återförsäljare i tyskland som kan rekommenderas? Jag tänkte UK ett tag men insåg att medföljande laddare kommer vara annorlunda.

Muchas gracis på förhand.

Jag vet att många i Windowshone 7 tråden importerade sina från tyska ebay jag själv gjorde det inte dock. Menyspråk vet jag inte riktigt hur det blir men engelska lär ju i alla fall finnas.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag vet att många i Windowshone 7 tråden importerade sina från tyska ebay jag själv gjorde det inte dock. Menyspråk vet jag inte riktigt hur det blir men engelska lär ju i alla fall finnas.

Man kommer förmodligen inte kunna ha svenska på en tysk telefon, men Engelska ska alltid finnas.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag vet att många i Windowshone 7 tråden importerade sina från tyska ebay jag själv gjorde det inte dock. Menyspråk vet jag inte riktigt hur det blir men engelska lär ju i alla fall finnas.

Du verkar ha koll på det där med windows phones!

När kommer lumia 800 till sverige? Kommer den innan julafton?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Du verkar ha koll på det där med windows phones!

När kommer lumia 800 till sverige? Kommer den innan julafton?

Det vet jag tyvärr inte men om du klarar dig med engelska menyer (du har ÅÄÖ på tangentbordet ändå) så kan du importera från tyskland. Annars är det bara o vänta o se när nokia lanserar denna i sverige alternativt någon annan wp7 teleon som ska släppas under vintern.

Tps om du gillar wp7 http://www.wpcentral.com/

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Person 1:

Citat:

Du kör engelska (eller tyska om du vill det) i menyerna, svensk locale och keyboard.

Person 2:

Citat:

Du kan välja svenska som språk för hela mobilen utan problem. Alla WP7 mobiler som har 7.5 på dem från fabriken kan det (de som är uppdaterade från 7.0 till 7.5 kan inte det)

Saxat från ett annat forum, men vad är det som gäller här egentligen? Känns förvirrat och otydligt. Jag inväntar att återförsäljarna i Tyskland ska få in Cyan, då blir det en beställning.

Permalänk
Medlem

Jag har frågat de som säljer på Ebay om svenska kan väljas som menyspråk och det ska man kunna välja enl dem.

Permalänk
Medlem

Ja det ska gå få svenska tangentbordet.
Min Optimus 7 är engelsk i menyer men med svensk ordbok och tangentbord osv.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Rappa svar nu Trevlig info! Även om engelska menyer inte skulle vara hela världen.. Du råkade inte fråga när cyan kommer ut till försäljning? Hittar ingen information om detta färgval och dess tillgänglighet i tyskland.. bara att den kommer till UK i början på December..

Kollar man mobilcom-debitels onlineshop finns den där som val, och den ska enligt sidan även finnas i lager.. dock så verkar det inte som att man kan beställa därifrån om man bor utanför tyskland.. vilket suger... T-mobile kan leverera till Sverige men har å andra sidan inte cyan-varianten som val it seems.

Permalänk
Medlem

Denna listar alla tre 800 samt 710 som leveransklart inom 1 vecka.
Skickar även till Sverige samt kan man välja engelska som språk på sidan.

http://www.comtech.de/Windows-Phone-7_cat_2257.html

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en telefon (LG Optimus 7) från http://ebay.se
Man betalar med PayPal och får varan levererad med bud (Schenker i mitt fall) hem till dörren. Jag valde Tyskland framför UK då laddaren är likadan och att det kändes tryggare på något sätt.
De jag köpte av heter Price-Guard.

Jag är inte 100% men alla nya WP7 med MANGO skall komma med Svenska menyer.

MVH

EDIT: jag såg nu att om man köper från Tyskland så kanske det här vore intressant...

http://www.wpcentral.com/%E2%82%AC50-prepaid-app-card-t-mobil...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Tack, får hoppas på svenska menyer Lägger en beställning på en Lumia 800 Cyan i morgon, så jag får tacka så hjärtligt för länken fogmod!

Permalänk
Medlem

Det lär väl inte vara helt hundra på att svenska menyer finns att välja bara för att det är 7.5 från start? Det är väl helt upp till tillverkaren att lägga in!?

Fixade in svenska menyer på min optimus 7 och det blev till en början riktigt rörigt när man är så van med engelska.

Permalänk
Medlem

Den här verkar billigare. Tror att den bara finns i svart men är inte säker.

http://viewitem.eim.ebay.se/Nokia-Lumia-800-Windows-Phone-ohn...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

http://imageshack.us/photo/my-images/24/48706204.jpg/

Ännu en gång, tack för hjälpen Jag har en försäkring och premium service som tillval.. Priset kvittar i det här fallet, inte jag som står för kostnaden Nu börjar väntleken, hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

http://imageshack.us/photo/my-images/24/48706204.jpg/

Ännu en gång, tack för hjälpen Jag har en försäkring och premium service som tillval.. Priset kvittar i det här fallet, inte jag som står för kostnaden Nu börjar väntleken, hehe.

Grattis!!!

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

http://imageshack.us/photo/my-images/24/48706204.jpg/

Ännu en gång, tack för hjälpen Jag har en försäkring och premium service som tillval.. Priset kvittar i det här fallet, inte jag som står för kostnaden Nu börjar väntleken, hehe.

Tänkte fråga hur de gått med telefonen, har du fått den, är de svenska inlagt?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en från ebay också
http://viewitem.eim.ebay.se/Nokia-Lumia-800-Handy-Neu-vom-Hnd...

Det står att den är T-mobile brandad. Vad får jag stå ut med då, lite extra appar?

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

Tänkte fråga hur de gått med telefonen, har du fått den, är de svenska inlagt?

Den fanns tyvärr icke i lager, just i och med att jag vill ha en blå.. Den ska dock ha skickats i dag, så om du väntar någon vecka till så har jag svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vatsug:

Köpte nyss en från ebay också
http://viewitem.eim.ebay.se/Nokia-Lumia-800-Handy-Neu-vom-Hnd...

Det står att den är T-mobile brandad. Vad får jag stå ut med då, lite extra appar?

Det jag vet är att man fick med ett kort som ger 50 euro för apps och dylikt om man köpte genom T-mobile, sen om du får med det nu eller inte vågar jag inte svära på..

Permalänk
Medlem
Skrivet av vatsug:

Köpte nyss en från ebay också
http://viewitem.eim.ebay.se/Nokia-Lumia-800-Handy-Neu-vom-Hnd...

Det står att den är T-mobile brandad. Vad får jag stå ut med då, lite extra appar?

Du kanske får en rosa telefon

Permalänk
Medlem

Någon som fått €50 för apps med en T-mobile brandad nokia genom ebay?

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem

Den är mjukvaru-brandad för övrigt, de har lagt på några apps et. c., samt att du förmodligen kommer få "T-mobile" när du startar telefonen i 2 sekunder.. Ska dock inte vara någon fysisk förändring på själva mobilen.. 50 euro verkar vara om man beställer från T-mobile itself.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Den fanns tyvärr icke i lager, just i och med att jag vill ha en blå.. Den ska dock ha skickats i dag, så om du väntar någon vecka till så har jag svar

Låter bra! citera mig så ser jag när du skrivit

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

Låter bra! citera mig så ser jag när du skrivit

Nu har jag fått den. Var dock tvungen att byta beställning mot en svart, T-mobile brandad lur. Leveransdatum på de blå blev uppskjutet och de "vanliga" svarta fanns inte i lager när jag skulle byta. Skillnaden är att jag får en T-ikon när jag startar telefonen och annars är det ett par förinstallerade program (som går att ta bort så vitt jag vet, ska prova strax) - Har precis startat telefonen. Egentligen ingen skillnad, förutom att den var 600:- billigare och att jag fick med 50 euros för apps.. så jag gick snarare plus om något Första intrycket är herregud vilken gedigen telefon, den andas kvalité och verkar vara sjukt responsiv.. Gillar designen skarpt.

Permalänk
Medlem

Hur är det med språk? Finns svenska?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Svenska finns!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Nu har jag fått den. Var dock tvungen att byta beställning mot en svart, T-mobile brandad lur. Leveransdatum på de blå blev uppskjutet och de "vanliga" svarta fanns inte i lager när jag skulle byta. Skillnaden är att jag får en T-ikon när jag startar telefonen och annars är det ett par förinstallerade program (som går att ta bort så vitt jag vet, ska prova strax) - Har precis startat telefonen. Egentligen ingen skillnad, förutom att den var 600:- billigare och att jag fick med 50 euros för apps.. så jag gick snarare plus om något Första intrycket är herregud vilken gedigen telefon, den andas kvalité och verkar vara sjukt responsiv.. Gillar designen skarpt.

Härligt! kul att se att Svenska fanns med. Ska nog ta en titt på denna lur efter jul när jag har lite pengar igen haha

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Svenska finns!

en annan fråga. Jag är inte så hemma på WP7 etc, går det att byta färgsheman och sådant?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10