Permalänk
Medlem

AllTele 100/100, dör typ 2 ggr/månad, grymt jävla dålig peering, har 2x ping till tyskland vs telia.
Och lite högt inom sverige.

BBB 100/10, bra, aldrig kraschat, bra ping i sverige men högre ping mot tyskland än telia.

(Min och föräldrarnas lägenhet)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd

Leverantör: Comhem
Hastighet: 200/10 (verkligheten 40/10)
Betyg: -1/10

Sämst, värdelöst, skräp, undvik.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Avstängd

BBB- 10/10 stjärnor. Aldrig nere, får alltid ut minst 90mb/s ned och 12mb/s upp (ofta får jag t.o.m runt 30!) på 100/10Mbit. 0ms jitter och 0 packetloss och pingar runt 15 till danmark.

Felia kan ruttna i någon gränd för det kommer jag aldrig skaffa, ostabilt skit och deras routrar går sönder efter nån månad och har även problem med vissa spel. (Thomsonn)
-Kör heller inte router, kör switch.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk

Kört telia bredband sedan 9 år tillbaka och har kanske haft 2 dagar downtime totalt.

Mycket nöjd faktiskt.

Permalänk
Medlem

telia VDSL+ 30mpbs
rank: 6

haft mest problem med deras värdelösa modem, kör nu dock med ett annat får därför liiite lägre hastighet (får ut ca 20 av max 26 som jag fick förut, värt det för att inte ha några problem)
är nere en gång ibland nu och då men inte mycket, ca 4 timmar de senaste snart 4 månaderna vad jag vet allafall.
rätt dyrt och värdelöst modem. hade jag kunna haft något annat än telia hade jag tagit det direkt

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Jag har numera Bredband 2, hade tidigare Lunet (och innan det universitetsnätverket här i Luleå) och har inte märkt någon skillnad i någon av övergångarna. Jag är lovad 10 mbit/s och har aldrig haft så låg hastighet. Varken med universitetsnätverket, Lunet eller Bredband 2. Inget krångel och det ingår i hyran, 10/10 poäng.

EDIT: Ska kanske säga att jag har använt samma nät (det som ingår hos lulebo) sedan augusti 2007.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Använt 100/10mbit genom bredbandsbolaget i flera år (tror det är 5-6år) aldrig haft ett avbrott, haft flytit på hela tiden otroligt nog.

Är enormt nöjd o har inga planer på obyta.

11 av 10 möjliga...

Permalänk
Medlem

Brinet 6/10 otroligt snabbt internet och funkar riktigt bra... När de funkar några dagar per år kanske 10-20 st så funkar inte internet eller går riktigt segt. Men riktigt billigt internet för fiber 100mbit oändlig datamängd.

Permalänk
Medlem

Bredband2
100/100MBit
Stabilt och har inte gått ner en enda gång på 1 år
dock inte det billigaste 419kr i mån
Så mitt betyg blir 9/10 pga lite för högt pris i mina ögon

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Har haft glocalnet 24mbit förut i typ 3-4 år 5/10 går att surfa med, det kunde lagga i spel, kan bero på att routerns wifi är dålig, men det funkade dåligt med sladd på lan osv.

Har numera Bahnhof 100/100 i snart 1 år, 9/10 krånglat 1 gång, ringde in och de löste det på en halvtimme då är vi 2 st som lirar online varje dag + spontana lan

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Avstängd

Blixtvik (nyligen Alltele) 100/100 via Zitius stadsnät, grymt bra peering 10/10

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

Comhem -3 av 10
Verkar som om jag betalar för bortkoppling istället för internet...
Och hastigheten får för sig att droppa rejält.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Telia 100/10 Fiber

Telia 100/10 Fiber. Får ut cirka 95 - 105 / 10 - 20, vilket jag måste säga är väldigt uppskattat. Cirka 5 ms

Krånglat ett fåtal gånger, kanske 3-4 gånger. Alldrig nått större fel dock.

9 / 10

Längtar till 1000/500, svin dyrt dock

Permalänk
Medlem

Comhem 100/10
Får rätt hastighet men bra är det fan inte! Hastigheten kan man verkligen inte klaga på och 3-5 ms i svarstid utan fiber är riktigt bra men stabilitet är inte deras grej.
Comhem är ren skit, undvik det som pesten! Att internet går ner någon gång per dag och att man då måste starta om modemet som man fick med är något man får vänja sig med. Ibland händer det 3-4 gånger per dag och ibland bara någon gång i veckan men det är extremt irriterande. Comhem verkar inte bry sig det minsta om stabilitet då det samma gäller tv då det inte är allt för sällan som tv:n krånglar också inte så ofta nu men riktigt irriterande när det händer.

Kundtjänsten har förbättrats markant nu men den är fortfarande långt ifrån bra. Får inte mer hjälp än " har du prövat att starta om modemet" och liknande svar. Sen får man ibland vänta upp till en timme i kö för att kopplas vidare var på samtalet bara bryts.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Måste säga att Comhem hamnar långt ner på listan för mig, när det väl fungerar så fungerar det som man kan förvänta sig av dem.
Men när det går fel.. Supporten är värdelös ex jag ringde in i februari det här året och registrerade ett ärende ang. att jag fick ut runt 40/4 av mitt 100/10 samt oacceptabelt många packet drops vid ping mot 8.8.8.8, får mer eller mindre "en tekniker kollar på det och ringer dig när det är löst" men något samtal fick man aldrig.
I Maj eller liknande ringer jag igen och anmäler att det dör i några timmar, fungerar i 10 min, dör igen.
Då får man svar i stil med "Jag kan se att du har ett ärende här sen i februari som vi inte har löst" och de lovade att skicka ut tekniker dagen efter.
Veckan efter det kommer en tekniker, kollar sladdarna, kliar sig på huvudet och skyller på grannen.
Efter Mycket om och men och jagande från min sida fick jag det löst, nu får jag i alla fall ut runt 90/9 och 1 packet loss på 8.8.8.8 i minuten i snitt, mot kanske 10-20 som det var innan.
Riktigt dåligt av dem, om det inte hade kostat så grymt mycket att dra in fiber så skulle jag sagt upp comhem direkt.

Det är betyder väl inte att Comhem inte klarar av att leverera men jag kommer inte kunna rekommendera comhem helhjärtat till någon.

Off Topic:
Bra initiativ till tråd, jag behövde skriva av mig lite känner jag.
Nu blir det mer Skyrim!

Permalänk
Medlem

Tele2 8/1 ADSL
Får 6/0,9 vilket är preeeecis innanför deras spec...
Modemet man fick med överhettar konstant och tappar anslutningen men med modemet bryggat till egen router funkar det hyffsat utom hastigheten då.
Rätt värdelöst, skaffa annat.
Supporten är väl ok den enda gången jag haft problem gick det ganska fort.

3/10

Tele2 3G. Testade deras via 3G nätet ett tag med men det var riktigt dåligt. Dålig hastighet, extremt dåliga svarstider.

2/10

Permalänk
Medlem

Telia har kanske inte världens bästa rykte i bredbandskretsar (eller så många kretsar alls?), men faktiskt vill jag ändå i rättvisans tecken passa på att skryta upp deras ADSL också som jag hade innan jag skaffade "riktigt" bredband. Det var, hör och häpna, faktiskt så bra att det tog mig över ett år efter att dom dragit in fiber i huset (dumt jag vet) att motivera mig själv att byta till något annat. Hastigheten sällan under 20/2. De största nackdelarna var priset och telefonkön (som jag märkte av först när det var dags att säga upp - gick inte att göra via nätet men anmäla gick såklart).

Rent prestandamässigt kan jag inte tänka mig att någon annan leverantör skulle kunna leverera ADSL av bättre kvalitet än vad Telia gjorde. Dyrt men bra.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk

BBB 100/10

Det bra:
* Bra upptider.
* Håller vad jag betalar för bandbreddsmässigt.

Det mindre bra:
* Bitvis okunnig service-desk-personal, förväntar mig inga CCNP:s bland dem, men har blivit mörkrädd ett par gånger när jag ringt. De är dock såpass trevliga att de kopplar till kollega eller återkommer om de själva inte kan hjälpa till.
* Sega med att erbjuda sina kunder 100/100 i jämförelse med vissa konkurenter som jag nu överväger att byta till, även om BBB också har det på G i mitt område.

Det rent ut sagt dåliga:
* Vill ha extra betalt för fast IP, på månadsbasis.....en inställning som tar 2 minuter att konfigurera max.
* Vägrar låta mig som existerande kund ta del av deras kampanjerbjudanden mot att jag binder upp mig ytterligare 12 månader.

Helhetsintryck: 5/10

Permalänk
Medlem

Bahnhof 10:10 för 135kr/månaden

Uppkoppling: Senaste 5 åren 90:90 minst
Upptid: Nere 3 gånger max totalt på dessa år och 2 gånger har namne routrat om och sabbat nätet skjälv
Anonine för 40kr mån

Världsklass

Bästa uppkoppligen ever

Känns som jag är sponsrad,men icke. var dock sponsard med 2 linor in the begining med annan isp för dom sög och jag var en jobbig kund:)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erniaa:

Måste säga att Comhem hamnar långt ner på listan för mig, när det väl fungerar så fungerar det som man kan förvänta sig av dem.
Men när det går fel.. Supporten är värdelös ex jag ringde in i februari det här året och registrerade ett ärende ang. att jag fick ut runt 40/4 av mitt 100/10 samt oacceptabelt många packet drops vid ping mot 8.8.8.8, får mer eller mindre "en tekniker kollar på det och ringer dig när det är löst" men något samtal fick man aldrig.
I Maj eller liknande ringer jag igen och anmäler att det dör i några timmar, fungerar i 10 min, dör igen.
Då får man svar i stil med "Jag kan se att du har ett ärende här sen i februari som vi inte har löst" och de lovade att skicka ut tekniker dagen efter.
Veckan efter det kommer en tekniker, kollar sladdarna, kliar sig på huvudet och skyller på grannen.
Efter Mycket om och men och jagande från min sida fick jag det löst, nu får jag i alla fall ut runt 90/9 och 1 packet loss på 8.8.8.8 i minuten i snitt, mot kanske 10-20 som det var innan.
Riktigt dåligt av dem, om det inte hade kostat så grymt mycket att dra in fiber så skulle jag sagt upp comhem direkt.

Det är betyder väl inte att Comhem inte klarar av att leverera men jag kommer inte kunna rekommendera comhem helhjärtat till någon.

Off Topic:
Bra initiativ till tråd, jag behövde skriva av mig lite känner jag.
Nu blir det mer Skyrim!

Ja asså comhem är sveriges sämsta internetleverantör står det. Det ska då alltid krånglas och hålla på. Dom lovar mycket men ger lite..
Fast det är vad det stått om tidigare, nu vet jag ej. Har själv telia 24/s

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Telia FiberLan 100/10(100/100 innan jag nedgraderade):

Hastighet: Bra (när det fungerade som det skulle).
Support: Värdelös (bråkat med dom i flera månader angående mitt problem).
Pris: Duger.

Betyg: 8/10 just nu.
Betyg innan jag fick kompensation och nedgradering av tjänst: 5/10

EDIT: För er som vill läsa om problemet:
http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

Telia ADSL 8mbit, har haft det sedan ADSL blev tillgängligt i sundsvall, då min far då jobbandes på telia byggde upp och strukturerade ADSL i sundsvall, Stabilt som sovjetisk betong aldrig någon nertid eller problem.

obefintlig responstid, helt underbart...

Får för närvarande ut precis det jag betalar för och lite till...

Betyg 10/10

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk

Jag kör mobilt bredband. Telenor 6mb/s Och får ut runt 5,0 trots att jag bor långt in i skogen. Så jag är skitnöjd. Aldrig några problem heller. Mitt betyg blir en klar 9:a

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget 6-10 mbit. Får ut bra hastighet men fy så instabilt det är (ADSL) hög ping också för den delen.

4/10

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget 10/10

"billigt" och bäst.

Comhem 6/10 (har just nu)

Instabil router som kopplar ned wifi-enheter osv. och en utlovad fix som aldrig verkar komma... Internet har krånglat ett flertal gånger. Vissa i supporten kan inget men är bra på att hjälpa till så gott de kan. Tjej i supporten som lurade på mig gratis digital-tv som jag inte kunde använda - hon glömde tala om att det krävs inbyggd digitalbox i tvn, men vad gör man inte för provision? (hon frågade bara "har du plattv?", jag trodde jag skulle få någon form av box (modul kallar de den för)).

Bredband2 1/10

Katastrof. Var utan internet i ca 3 månader på grund av ett fel de skulle åtgärda inom en vecka, när de inte kunde förklara felet fick jag nya tider om när det skulle vara åtgärdat flera gånger, efter mycket om och men skyllde de på NetIT som driver nätet och påstod att de inte kunde göra något. Inkompetenta idi....

NetIT 4/10

Lögnare. De äger nätet t.ex. bredband2 levererar internet på i Falun. De ljög och i princip tvingade mig att byta ISP när det krångalade för mig med bredband2. hade det inte varit för bredband2's überkassa support hade jag aldrig bytt.
Fick mitt internet avstängt flera gånger, förmodligen pga torrents, de visste inte själva vad problemet var men hotade med permanent avstängning pga att jag spammade adresser. Köpte en router med NAT, då blev det bra...

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget 24
Har haft det i ett år och uppkopplingen går sporadiskt upp och ner, telefonen lägger ner hyfsat ofta och jag får starta om "routern".
Har påtalat problemen och det som hände då var att jag var utan uppkoppling i 4 dygn. Nu har det fungerat i 2 veckor men väntar fortfarande på kompensation för alla problem.
Att betala fullpris för en tjänst som inte fungerar som utlovat under ett helt år funkar inte för mig!

Permalänk
Medlem

Tele2 här, har 100/100 får ut 250/180~ så en bra bit över vad jag "ska" ha, dock tycker jag 500:- i månaden är i högsta grad..

*Inga avbrott (än!)
*Bra hastigheter

10/10

Permalänk
Medlem

Bredband2, 100/100, får ut ca 97/99. Kostar mig 49:- i månaden.
Nedtid någon timme totalt på ett halvår. Kass support men dit har jag sluppit vända mig.

10/10.

Permalänk
Medlem

Har tele 2 fiber, 100/10 får väl ut typ 92/10. Är i princip aldrig nere så jag är nöjd

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tele2, krånglar aldrig, bara en gång på typ 10, då det var fel på modemet... har 12-24 mb (dock vet ja inte hur mycket uppl) men supporten är fail måste jag säga... har haft problem med tele2 inom MOBILTELEFONI men inte inom internet och sånt!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!