Permalänk
Medlem

Ranka din Internetleverantör

Hur skulle du bedöma din internetleverantör?

Ge ditt betyg till din nuvarande eller tidigare leverantör av bredband.

Ta inte hänsyn till pris eller tilläggstjänster utan bara hur du upplever dem som leverantör.

Ranka med betygen 1-10, där 10 står för ypperligt bra.

Permalänk

Har Ulricehamns Energi, riktig fiber lina, 100 in 10 ut, krånglat 1 gång på 6 år då dem skulle byta en kabel. riktigt nöjd!!

Bra pris samt så får jag ut ganska mycket för pengarna!!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk

Telia 1/10 också känt som Felia
Betalar för 24mb/s och får 500kb/s
Betalade för samma hastighet där jag bodde innan och fick verkligen 24mb/s,(var en annan leverantör då) aja man kan inte få allt

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Medlem
Skrivet av admirgaraplija:

Har Ulricehamns Energi, riktig fiber lina, 100 in 10 ut, krånglat 1 gång på 6 år då dem skulle byta en kabel. riktigt nöjd!!

Bra pris samt så får jag ut ganska mycket för pengarna!!!

Och den fick rankningen 0 eller?

Permalänk
Medlem

Bytte från tele2 kabel 100/10 som krångla, tog lång tid innan problemen var lösta. Bytte till Bahnhof100/100 Aldrig krånglat, riktigt nöjd

Visa signatur

Stationär: Rysk Super Maskin

Permalänk
Medlem

ComHem ADSL rank 4 (hade dem tidigare, minns inte hastigheten. Krånglade ofta iaf)
BBB ADSL Rank 2 (hade dem tidigare, minns inte hastigheten. Krånglade ALLTID iaf)
Alltele 10 fiber rank 9 (nuvarande leverantör. Funkar fint)

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

ADSL Telia 8. Får ut 7/0.8 har förvånansvärt bra svarstider för att vara ADSL Nackdelen är priset, men det betalar föräldrarna
får 8/10.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Leverantör: Bredbandsbolaget
Hastighet: 100/10
Betyg: 5/10

Har haft BBB i ca 3 månader och har faktiskt varit väldigt bra. Dock anledningen till att dom har bara 5 pluppar är för att när jag frågade dom när jag skulle få 100/100 så sa dom 2013... Me not happi :<

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Comhem 50/10mbit
Ligger alltid över hastigheten, aldrig haft problem.
10/10

Permalänk
Sötast

Haft Telia Fiberlan i snart 3år, total nertid.... 0 minuter. Total problemtid.... 1 dag.

Rank? 10/10.

Innan dess så har jag haft BBB ADSL i c:a 2år. Fungerade ypperligt.
Innan dess hade jag Telia ADSL i typ 7år eller något, aldrig haft något sämre. Enorma problem med disconnects, pingtider osv men hade inget annat val till operatör.

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget 24Mbit
8/10, är nöjd förutom att de vid prissänkning lät oss ligga kvar på gamla priset sådär ett halvår typ.. för att sedan vägra kompensera.
Men annars är det nästan aldrig nere utom när åskan går, och då skickar de nytt modem på 2 arbetsdagar, kan knappast klaga.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd

Tele2 100/10
9/10 går inte att klaga på hastigheten, dock är inte supporten den bästa.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Telia 100/10Mbit Stadsnät 9/10p
Funkar väldigt bra för mig, har de rätta hastigheterna, rentav högre upp än vad jag borde.

Sånär som ingen downtime så länge jag haft detta dvs närmare 2 år nu. Bra pingtider när jag spelar online inom europa med vilket är trevligt.
Enda som skulle göra det bättre vore om supporten hade någon aning vad dom sysslade med när man ringde men så är det med support, har jobbat i support själv och de får verkligen ingen bra info att vifta med för att ge till kunderna.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Har Comhem 100/10 Mbit/s sedan ett halvår tillbaks.
Var riktigt nöjd fram tills för någon månad sedan då det började krångla och gå ner i hastighet, måste då starta om modemet. Mycket möjligt att det är mitt modem som krånglar ska höra med supporten när jag får tid.

Betyg 7/10 (utan den senaste månadens krångel 10/10)

Edit: Resultat från bredbandskollen... Startar jag om modemet får jag ut fullt i några timmar.

Permalänk
Medlem

Nuvarande: Telia adsl 12-24Mbit med TV. Får ut 12Mbit + TV. stör mig lite på att jag inte får ut mer, men å andra sidan funkar både nätet och tv klanderfritt. 7/10 (högt pris + ej uppgraderad till vdsl 2 än och de kan inte ge datum)

Föregående: Bahnhof 30/30, Kristianstad statsnät. De gånger det strulade berodde på statsnäts utrustning.
9/10 (önskar bara bättre öppettider på supporten)

Permalänk

Har haft bredbandsbolaget 100/10 i ca. 1,5 år. Hastighetsmässigt håller det mål men det är pinsamt mycket downtime för att vara fiber, supporten är kass med långa telefonköer. Tyvärr kan jag inte välja något annat då det ingår i hyresavtalet. Tidigare hade jag net at once 100/100, det var jag mycket nöjd med.

Permalänk
Avstängd

Har BredBand2...100/100mb lina....har endast krånglat efter nån storm drog förbi....Men tyvärr så har dom inte nån personlig service på stället så

5/10 virus får dom av mig

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Bahnhof, dom får en 9a eftersom det varit lite strul men annars är jag helnöjd, har 10/10 och har 90% av gångerna jag testat den fått den hastigheten jag betalar för

Permalänk
Medlem

Telia VDSL2 30 - Får ut 32mbit ner, och 6-7mbit upp! Tankar i 3.5mb/s och upp peakar det på 800kb/s!
Haft telia i ett antal år nu, aldrig haft något annat faktiskt då det funkat så extremt bra med någon nertid pga uppgradering etc.

10/10!

Permalänk
Medlem

Telia ADSL 3/10

När det väl funkar så funkar det rätt så bra. Väldigt konsekvent prestanda.
Dock har vi under året haft vansinniga problem efter dess att vi blev tilldelade nya modem från Telia och vårat gamla slutat funka efter en ändring hos stationen. Dom skitmodemen Telia huserar är långt värre än första vågen Xbox 360 i form av bristande tillförlitlighet, vi är på vårat tredje i år.

Supporten är svår att nå. Dels vansinniga kötider per telefon samt helt omöjliga att nå per mail. Sedan att supportpersonalen alltid ger helt olika besked beroende på vem man talar med gör det ännu mindre värt tiden.
Telia har förbrukat mitt förtroendekapital hundra gånger om.

Permalänk
Medlem

Bahnhof 100/100, Kommuniceras nät i Umeå.

9/10, ett poäng från full pott för att domänen man får inte går att knyta till ett IP på ett enkelt sätt. Kanske på gränsen att det får anses som en tilläggstjänst i och för sig.

+ Kommer inte ihåg när det senast var nere, om det ens har varit nere under de två år jag haft det bortsett från vid strömavbrott och nån kabel som grävdes av som ej kan skyllas på leverantören.
+ Får minst två riktiga IPV4-adresser direkt från uttaget.
+ Hastigheten.
+ Kundtjänsten är seriös och svarade förhållandevis snabbt den enda gång jag kontaktat dom.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 2x32 Kingston 64GB + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Avstängd

Bahnhof 100/100 - 10 av 10p, aldrig strulat, bra ping, bra hastighet
BBB 8mbit ADSL - 10 av 10p har strulat en del pga telestationen alltså INTE BBB men ändå har de gett mig 50kr lägre månadskostnad!, snabb support samt kunnig.

Permalänk
Medlem

Comhem 100/10 i Sthlm / "Östermalm".
7/10
Ett stort minus är kostnaden samt att uploadhastigheten "bara" är 10Mbit.

Och som tekniknörd så skulle jag vilja se lite mer transparans. Exempelvis när nätet senast låg nere för att uppgradering, jag vill ju veta exakt vad som gjordes. Men det är ju klart att det inte går att begära men det vore ändå intressant.

Permalänk

Har telia, ibland funkar det skit bra, får ut 24mbit av 24, men ibland bara 4 och sen så dör det 2-3 ggr om dagen..

3/10 atm, när det funkade bra 9/10

Permalänk
Medlem

Kramnet 100/100
Funkar riktigt bra faktiskt! Har haft dom i snart 1 år och har bara krånglat totalt i 2-3 timmar.
Supporten suger dock.
Får därför 9/10.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Telia 6-8 ADSL, just nu är jag inte så nöjd.
Tydligen har all min utrustning degraderats i löpet av en dag.
Ena dagen har jag nedladdningar på 850kb/s, sedan flyttar jag till en ny lägenhet, tar ca. två timmar att riva och sätta upp grejerna igen, samma kablar, samma modem, samma router, dock är nerladdningen bara 300kb/s.
Enligt support är det mitt modem som är för gammalt, så jag frågade om det inte skulle vara tillräckligt för 8meg ena dagen och kasst andra, fick inget vettigt svar, så nu får jag leta upp någon som kan låna mig ett modem i en kvart så telia sedan kan skicka en tekniker.
Självklart med "hoten" om att det blir dyrt om h*n inte hittar något fel.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Telia 1/10
Betalade för 24mb/s och får 0kb/s. Usel support, icke fungerande teknik och företaget skickar dessutom bluffakturor - fet varning. AIH företag. Jag har varit kund på både fast telefoni, bredband och flera mobilabb i många många år - aldrig mer, de är ute ifrån jobbet också numera - ett genuint skitföretag där INGET fungerar. Visst kan alla ha problem med tekniken, men när supporten ljuger och företaget är totalt ovillga att ens försöka lösa problemen? Nej nej nej, lika lite som jag skulle vilja ha Pol Pot som talman vill jag ens röra vid något som telia besmittat. Uselt. Jag spar nollan till något ännu värre - jag menar telia styckmördar ju iaf inte sina kunder så lite bra är de ju ändå?!

Tre 8/10
Fungerar bra, bra kundtjänt, vettigt pris.

Permalänk

Bahnhof 10/10.
Aldrig varit några problem. Rätt hastighet. 30/30.

Innan dess comhem.. 3/10 alltid gick ner varje dag mitt i natten... "primetime" =(

Permalänk
Medlem

Har haft telia sen jag fick bredband. Har alltid varit nöjd. På mina ca 10 år som kund så har jag haft bredbandet nere tre dagar vid olika tillfällen. Det kan man inte klaga på.

Har haft ADSL i nio av dom tio åren, allt från 0,5-24 Mbit

Nu har jag 100/10 fiber och är helnöjd.

Betyg 8 får dom av mig pga klantig support som glömmer/gör fel saker när man beställer eller uppgraderar.

Ett ex:
Beställde IPTV när det kom till staden, det dom gjorde var att aktiverade tjänsten men glömde skicka ut boxen. Så resultatet var 2 månader med ett 24 Mbit som sänktes ner till ca 10 Mbit. Blev dock kompenserad med 6 månaders gratis bredband.

Permalänk
Medlem

Bahnhof 100/10
får ut ca 92/10 men har aldrig några downs eller crasher i nätverket. 9 av 10 då det nångång kan droppa från 92 -> 80 men det är bara korta stunder och återkommer snabbt igen

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8