Permalänk
Medlem

Dags för nvidia surround!

Hej

Nu är jag riktigt sugen på att skaffa 3 skärmar att spela på. Har för nuvarande en 120hz LG w2363 (tror jag den heter) och är överlag nöjd med den.

Spel jag spelar är BF3 och Skyrim, kommer bli (ohälsosamt) mycket diablo 3 när det kommer.

Min nuvarande skärm har TN panel och far min har en IPS skärm från Dell, även om jag skulle föredra 3x ips så finns det inte budget för det, alltså är det TN som gäller. Vill ha 3x24", budget är inte satt i sten men ser helst att det går att hålla under 5000-6000kr.

Lite datorspeccs om det behövs är: i5 2500k 4.5ghz, gainward 570 1280mb med hyffsat OC. Jag vet att jag behöver ett till 570 för surround, kvittar det vilket eller behövs det något men en speciell anslutning?

Kommer BF3 flyta på i high (shadows på low och AA / AF på lägsta) med 3 skärmar och 2x 570 med lite oc?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Hjälpsam

Kan informera att GTX570 inte har tillräckligt med videominne för att köra BF3 i 5760x1080 tyvärr. 1280MB räcker inte långt till BF3. Resten kommer generellt gå fint dock.

Diablo III har inte stöd i grund för extrem Widescreen och det kan se lite lustigt ut på sina ställen (kör beta).

Så om nVidia Surround är huvudsakligen för BF3 och D3 så ganske det inte blir riktigt lika ballt som du hade hoppats är jag rädd.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Kan informera att GTX570 inte har tillräckligt med videominne för att köra BF3 i 5760x1080 tyvärr. 1280MB räcker inte långt till BF3. Resten kommer generellt gå fint dock.

Diablo III har inte stöd i grund för extrem Widescreen och det kan se lite lustigt ut på sina ställen (kör beta).

Så om nVidia Surround är huvudsakligen för BF3 och D3 så ganske det inte blir riktigt lika ballt som du hade hoppats är jag rädd.

Var nästan rädd för det. Om vi istället ponerar i att jag bytar grafikkort till 2x 6950 / 6970 / 7950 / 7970 2gb, då lär det väl fungera bra?

Mitt krav för att skaffa 3 skärmar är bf3 på high, shadows, aa / af kan jag sänka / stänga, inget jag uppskattar mycket ändå. Är inget fanboy av varken nvidia eller ati, så har inget emot att gå över till röda laget igen.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Hjälpsam

För att ha en rimlig chans till BF3 på rätt br ainställningar i 5760x1080 ligger mina \gissningar/ på;
2x GTX570 2560MB
2x GTX580 3GB
Kanske 2x HD6970 2GB

Glöm GTX590 och HD6990 då de inte har nog med vRAM dedikerat per GPU.

Finns säkert någon som har tester på vRAM användning i olika inställningar med 5760x1080.

Hittade något här;
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2202620

Tri SLI GTX580 1,5GB 5760x1080 Ultra med olika MSAA, 2500K @ 4,8GHz

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tackar för informativa svar. Då musikintresset väger mycket tyngre än datorintresset blir det en rörförstärkare före denna mycket stora datorutgift

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation