Permalänk

Guide hur gör man ett fösnster i sidopanelen

hade lite tråkigt en dag sen kom jag på att jag har allt hemma för att sätta plexiglas ruta i sidopanelen
det som behövs är:
plexi 4mm 180x250mm
vinkelslip med kapskiva
tumstock
penna
5,5mm borr för metall
fil för metall
hammarlack eller någon annan färg för metall
skruvar och muttrar 14 st av varje
maskerings tejp
pensel
tvingar 2 st

Guide hur gör man ett fösnster i sidopanelen

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Medlem

Man behöver ju igentligen inte skruva eller nita fast fönstret. Jag har alltid använt en fin tunn kantlist sedan klistrat fast plexiglaset med Scotch dubbelhäftande tejp!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Man behöver ju igentligen inte skruva eller nita fast fönstret. Jag har alltid använt en fin tunn kantlist sedan klistrat fast plexiglaset med Scotch dubbelhäftande tejp!

Håller med. Tycker dock inte man behöver kantlist.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

men jag tycker att skruvarna gjorde att det fick en "hård look"
snyggt:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Skruvarna gjorde sig bra där tycker jag Snyggt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

sjukt snyggt:D det enda som saknas är leds, och vita/gråa skruvar, det var inte bra att du målade, man ska använda markerings penna istället men annars fint

Permalänk
Medlem

Trevligt att det blir fler guider Jag ogillar fönster ungefär lika mycket som förbannelsen med leds hit och dit. Men en fin guide sitter aldrig ivägen för dom som är intresserade av att göra ett eget fönster +4p

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Håller med. Tycker dock inte man behöver kantlist.

Jag har ingen Dremel så jag måste gömma kanterna med list Får investera i en Dremel!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

fett snyggt passar bra med skruvar t det chassit (Y) har Lika dant och ska nog med köra på skruvar tänkte kolla vart köpte du plexi glaset finns det på en vanlig bygg affär ?

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att steg för steg berätta hur man sätter dit plexiglas med list, vad man behöver och hur man ska gå till väga osv?

Permalänk
Skrivet av lagergren1:

fett snyggt passar bra med skruvar t det chassit (Y) har Lika dant och ska nog med köra på skruvar tänkte kolla vart köpte du plexi glaset finns det på en vanlig bygg affär ?

hej förlåt att jag inte han svara tidigare. det borde finnas hon alla glasmästare eller i byggaffärer. själv hade jag bara tur att det blev över efter vi bytte rutor på båten.

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb