Rolig fundering ADSL + Mobiltbredband, download på ena upload på andra?

Permalänk

Rolig fundering ADSL + Mobiltbredband, download på ena upload på andra?

Satt idag och funderade lite kring om någonting likt detta är möjligt? Det vill säga att vara ansluten till mitt ADSL och mitt mobilabredband och ta nytta av uploaden på det mobila utan att min download på mitt ADSL påverkas?

Har nämligen ett mobilt bredband från 3 liggandes hos min flickvän som ej används och eftersom jag har väldigt låg upload med min nuvarande adsl anslutning och betydligt högre på det mobila så vore detta underbart.

För att förtydliga vad jag vill uppnå undrar jag om jag helt enkelt kan t.ex. streama upp mitt gameplay (t.ex. via justin.tv) via mitt mobila bredband men att min ping går via mitt adsl.

Hoppas ni förstår och tacksom för diverse svar och funderingar kring detta.

Ha en fortsatt trevlig helg och glöm inte att tända ljusen på adventsljusstaken imorgon!

Permalänk
Medlem

Intressant idé!

Men hänger inte riktigt med på syftet, stream är också download? Vid bittorrent däremot skulle man kunna tänka sig att köra en virtuell maskin som har tillgång bara till mobila bredbandet, antar att det finns bra mycket smidigare lösningar dock.

EDIT: Ah, nu fattar jag streamingen. Du vill streama upp vad det du ser..

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Skrivet av Cheewie:

Men hänger inte riktigt med på syftet, streama går juh också på nerladdning?

Ber om ursäkt om jag formulerade mig fel, jag menade alltså att streama när jag själv spelar till t.ex. justin.tv eller dylikt. Sådant som kräver att man har en ganska så hög upload för att få någurlunda kvalité. Eller om man kanske vill ladda upp ett stort youtube klipp som tar sin tid men samtidigt spela t.ex. Counter-strike utan att få skyhög ping.

Du hann visst redigera ditt inlägg innan jag hann posta ett svar :> Nåja, nu förstår förhoppningsvis andra som läser.

Permalänk
Medlem

Hur mycket upload får du ut från ditt mobila bredband egentligen?