Vad kan behöva bytas ut?

Permalänk
Medlem

Du behövde verkligen inget 7970 för GW2.. det kommer kräva mer processorkraft än grafikkraft eftersom det är ett mmorpg men kör på det jag skrev tidigare.. försök fixa en bra kylare och klocka din processor och ja du får plats med en noctua nh-d14 i ditt chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

7970 med i7 920 är nog fanimig dumt, din cpu kommer flaskhalsa en del. Om du inte avser att uppgradera mobo o lägga in en 2500K eller högre så är nog 6950/6970 modellerna du ska ha.

Finns iofs 1 fördel, när du väl uppgraderar resten av burken så kan du alltid flytta över GFX.

en i7 920 kommar absolut inte flaska ett 7970kort, i7 920 ligger bara 10% bakom Sandybridge i5 2500K klock för klock

klocker man upp den till 4ghz så presterar den bättre än i7 2600K..

Skrivet av Chr1sse:

Känns mer och mer som att jag inte kan komma undan och måste bygga ny dator ändå, men det har jag inte riktigt pengarna för -.- Fast det ska jag inte säga eftersom jag inte vet vad saker kostar idag som kan nå mina krav...? Någon?

Du behöver inte byta ut något alls förutom grafikkortet, kör på 7970 så kommer datorn stå sig länge, lyssna inte på dom okunniga..