Problem med Radeon HD 6950!!

Permalänk
Medlem

Problem med Radeon HD 6950!!

Jag köpte detta grafikkortet för ett tag sedan: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=645227 och det har funkat perfekt nu i 4 veckor tills nyligen.. jag får detta felmeddelandet var 10sekund:

"The display driver has stopped working and has recovered."

Får en 1-4 sek freeze och skärmen kmr tillbaka igen, sjukt irriterande.

--

Här är mina specs: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1140701/2011-11-20

--

Jag kan notera att jag inte rört drivrutinerna, samt har jag testat att avinstallera dem och installera om till de senaste, samma problem, jag testade även med att ta ut mitt nya grafikkort och testa med mitt gamla, det har funkat utan problem so far. Jag undrar om det kan vara så att grafikkortet är defekt? eller kan det bero på att de får för lite ström av någon anledning? Jag menar, problemet säger ju inte så mkt..

Tack.

Permalänk
Medlem

Det där felmeddelandet fick jag med ett tidigare grafikkort. Problemet var att kortet inte pallade med att köra i sina defaultinställningar eftersom minneskontrollern på kortet gick för varm. Jag klockade ner minnena en aning och klockade upp gpu lite för att kompensera, sedan gick allt väl.

Det ska noteras att jag själv på detta kort moterade en annan kylare än standardkylaren och denna kylde minnena sämre än standardkylaren medan gpu kyldes mycket bättre.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Avstängd

Mao - Det är ngt som går för varmt.

Vid normal andvändning ska ju inge grafikkort bli för varma.
Sju hårlösa (numera) katter senare o med braskamin på kanske.

Ta hem GPU-Z o kolla tempen
http://www.techpowerup.com/gpuz/

Gissar att din dator står på golvet o kanske behöver dammsugas.

Referenskylargrafikort gillar inte ylletröjslull.

- Vad har du för burk/låda förresten.
Blir graffen svalare utan sidoplåt ?

Visa signatur

Töm minnet å gör en omstart.

Permalänk
Medlem

Här är svaren från GPU-Z.. hoppas det säger något

--

Samt, såhär ser det ut när jag ska uppdatera min grafikdrivrutin (0x1000 ??) ska det inte stå mitt grafikkortsnamn där? (ie defekt)

Permalänk
Avstängd

Dagens

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

Dagens

Skickades från m.sweclockers.com

Ja för alla är ju experter på fucking hårdvara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kradash:

Ja för alla är ju experter på fucking hårdvara.

Du tycker inte det är fucking konstigt att ditt fucking 6950 heter gtx260 på GPU-z? Det blir mycket trevligare om man skippar såna ord och jag menade inget personligt men visste att du skulle komma på det själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

Du tycker inte det är fucking konstigt att ditt fucking 6950 heter gtx260 på GPU-z?

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, noterade det. Jo det är fucking konstigt :l Kollar man på GPU-Z bild 2 så står det ATI Radeon HD 6900 series.