Ombyggad av dator, ingen bild/ström till kringprodukter!

Permalänk
Medlem

Ombyggad av dator, ingen bild/ström till kringprodukter!

Tjena!
Jag var hos en kompis för ett par dagar sedan för att byta ut hans grafikkort (5770) mot mitt gamla 6970, och allt gick fint tills vi testade datorn.
Vi fick ingen bild alls, och inte heller någon ström till mus och tangentbord etc.

Vi började genast felsöka och har gjort allt från att byta nätaggregat till moderkort. Vi har clearat CMOS och vi har bytat processor.
Jag är helt fast och har inte en aning om hur vi kan lösa detta.

Skärmen får ingen som helst signal, och datorn startar upp utan problem med alla 4 CPU lampor lysandes.
Men fortfarande ingen Bootscreen etc!

Skriv ifall ni vill att jag ska ge mer info angående vad vi testat etc!

Tack på förhand!

Permalänk

Tjena, ungefär samma sak hände mig när jag städade datorn för ett tag sen. Det som fixade det för mig var att starta datorn utan några kontakter i ( usb, skärm sladd eller nåt ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Tjena, ungefär samma sak hände mig när jag städade datorn för ett tag sen. Det som fixade det för mig var att starta datorn utan några kontakter i ( usb, skärm sladd eller nåt ).

Bara låta den stå på i ett par sekunder/minuter, och sedan koppla in som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

Tjena!
Jag var hos en kompis för ett par dagar sedan för att byta ut hans grafikkort (5770) mot mitt gamla 6970, och allt gick fint tills vi testade datorn.
Vi fick ingen bild alls, och inte heller någon ström till mus och tangentbord etc.

Vi började genast felsöka och har gjort allt från att byta nätaggregat till moderkort. Vi har clearat CMOS och vi har bytat processor.

Skärmen får ingen som helst signal, och datorn startar upp utan problem med alla 4 CPU lampor lysandes.

Tack på förhand!

Har ni kopplat in extra ström till grafikkortet?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jobbbin:

Har ni kopplat in extra ström till grafikkortet?

Ja, det har vi!

Permalänk
Skrivet av Konve:

Bara låta den stå på i ett par sekunder/minuter, och sedan koppla in som vanligt?

Ja exakt.

Permalänk
Skrivet av Konve:

Tjena!

Tack på förhand!

Piper datorn när den startar? och har ni testat och bytt tillbaka till det gamla grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Piper datorn när den startar? och har ni testat och bytt tillbaka till det gamla grafikkortet?

Nej, den piper inte, men det gjorde den inte innan felet heller.
Vi har testat flera olika grafikkort!

Permalänk
Skrivet av Konve:

Nej, den piper inte, men det gjorde den inte innan felet heller.
Vi har testat flera olika grafikkort!

Har ni testat så det inte är moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Har ni testat så det inte är moderkortet?

Ja, vi har testat flera olika moderkort och två olika PSU

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen som har en aning? Har testat alla förslag, men inga fungerar!

Permalänk
Skrivet av Konve:

Ingen som har en aning? Har testat alla förslag, men inga fungerar!

Du kan ju testa( om du inte redan gjort det ) varje del i en annan dator som du vet funkar från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Du kan ju testa( om du inte redan gjort det ) varje del i en annan dator som du vet funkar från början.

Gjort det också :S Tycker detta felet är väldigt underligt. Är helt förvirrad

Permalänk

Jag har samma fel :(...

Visa signatur

Dator 1: Processor: Intel Core i7 4790 3,6 GHz, 8MB
Grafikkort: MSI Radeon R9 390 Gaming 8GB GDDR5
16gb ram
Nätaggregat: Corsair CX750
Dator 2: Intel Core i3, Shapphire 6670 GDDR5, 4gb ram.

Permalänk
Medlem

Samma för mig, byggde ihop en ny dator->ingen bild. Testat att köra utan grafikkort samt med. Ska nu testa att köra utan någon usb eller annat anslutet som någon sa här. Kommer tillbaks med svar!

Visa signatur

Fractical Design R3, ASUS P8z68, Intel Core i5 2500k, GeForce gtx 560ti, Corsair Vengeance 8gb 1600mhz, Corsair TX 750w

Permalänk
Skrivet av Flezkizh:

Samma för mig, byggde ihop en ny dator->ingen bild. Testat att köra utan grafikkort samt med. Ska nu testa att köra utan någon usb eller annat anslutet som någon sa här. Kommer tillbaks med svar!

Kolla så att du har tryckt ner RAM-minnena ordentligt! Det var det som var felet när jag byggde min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urban 1337:

Kolla så att du har tryckt ner RAM-minnena ordentligt! Det var det som var felet när jag byggde min dator.

Redan kollat!:) Om någon har en lösning, skicka PM eller citera! Tack!

Visa signatur

Fractical Design R3, ASUS P8z68, Intel Core i5 2500k, GeForce gtx 560ti, Corsair Vengeance 8gb 1600mhz, Corsair TX 750w

Permalänk
Medlem

Lyckades lösa problemet genom att lossa på CPU fläkten, och sedan skruva fast den igen!