Permalänk
Medlem

nForce2 äger?

Nu när jag har uppgraderat datorn lite å jämfört med andra liknande system så har jag märkt att nforce2 totalaeger. Med mitt system som det är i signen med grafikkortet i standardhastighet så får jag ungefär 15250poäng i 3dmark.

När HardOCP testade radeon 9700 pro så testade dom köra 3dmark 2001 med bla denna dator: AMD 2.48GHz (15*165) - EPoX 8K3A+, 1 x 512MB Corsair PC3200 DDR Ram, Maxtor 40GB ATA133 HD, Windows XP Professional; VIA 4n1 Driver v4.42; ATi Catalyst Driver v02.2; NVIDIA Detonator Driver v30.82. This is an overclocked system running with an overclocked AGP bus at 82MHz and PCI bus at 41MHz.

Med det fick dom 15157poäng.

Sedan på www.overclockers.com läste jag om en kille som köpt en prometeia. Detta system har han: AthlonXp 2400 @ 2.55 GHz (FSB 340)
Asus A7V8X
Corsair 512MB 32MX8 PC-3500C2
Sapphire Radeon 9700 380/676
16 DVD
20 Gig Seagate 7200 RPM
PC Power and Cooling 350 Watt PSU
Prometeia cooled
Max Temp: 26F

Såhär skriver han efter han installerat grejerna: "Once Windows was installed, I loaded all the necessary drivers, 3D Mark2001Se and SiSoft Sandra. I benched the stock system with 3D Mark and scored in the high 11,000 area. I then set my FSB at 170 and set my memory to the most aggressive options available.

This got my CPU up to 2.5 GHz. I then ran 3D Mark again and scored a 14,200 - the high FSB and CPU speed made a huge improvement."

Notera dock att grafikkortet var oklockat. Precis som mitt iallafall.

Slutsats: Jag är jävligt nöjd mina nya grejer

Permalänk
Medlem

JAg fick 14264 i mitt senaste test med g4 4400 300/680

Visa signatur

I'm my own god - I do as I please

Permalänk
Medlem

Inte illa alls HMB. Jag väntar på ett Epox 8RDA+ och en XP2400+ som borde vara här på Tisdag. Ska bli intressant och se vad det ger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burner
JAg fick 14264 i mitt senaste test med g4 4400 300/680

Ditt system förtjänar ett radeon 9700pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burner
JAg fick 14264 i mitt senaste test med g4 4400 300/680

Vad kör du med för fsb?

Permalänk
Hedersmedlem

Varför är DDR-minne så dyrt?! Jag vill ju oxå ha ett nForce2..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Varför är DDR-minne så dyrt?! Jag vill ju oxå ha ett nForce2..

950kr för 256MB pc 3200 twinmos. E inte så himla farligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Problemet är att jag måste ha 1 GB, och två bra 512:or kostar en del.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Vad kör du med för fsb?

KAn inte säga det men det är runt 197,, håller på att testa olika inställningar.. just nu så är det minnet .2.2.2.5

Jag ska köpa nytt till sommaren (Före dreamhack!)

Visa signatur

I'm my own god - I do as I please

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Problemet är att jag måste ha 1 GB, och två bra 512:or kostar en del.

måste och måste tror, jag inte du behöver 1Gb till vad ??? spel kräver minst 256-512mb så ????? tex. Ut2003 laggar med. 256mb men med 512mb går utmärkt har testat

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Avstängd

jag kommer dock inte skaffa Nforce2 moderkort än och,dom är kassa och har dåligt med Vcore och vmem och mycket frontsidebuss att välja på !!!!bättre och vänta tills, det kommer ut bättre .. eller ????de flesta idag är bara beta ,och saknar funktioner som andra som automatiskt upplåsning av processor och ha hål för vattenkylningar mm.....

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowsepirix

måste och måste tror, jag inte du behöver 1Gb till vad ??? spel kräver minst 256-512mb så ????? tex. Ut2003 laggar med. 256mb men med 512mb går utmärkt har testat

Men lol? Tror du att man bara använder datorer till spel eller? Då kan du lika gärna köpa dig en konsoll och slänga din datorn Han gör väl grejer som kräver mycket minne annars skulle han ju inte ha det.

edit: Det är bara abit som inte har hålen och deras kort ska inte vara bra iaf. Dessutom ska dom designa om kortet så det får hål.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowsepirix
jag kommer dock inte skaffa Nforce2 moderkort än och,dom är kassa och har dåligt med Vcore och vmem och mycket frontsidebuss att välja på !!!!bättre och vänta tills, det kommer ut bättre .. eller ????de flesta idag är bara beta ,och saknar funktioner som andra som automatiskt upplåsning av processor och ha hål för vattenkylningar mm.....

Dom är kassa? Dom har bäst prestanda av AMD-moderkorten. Vcore? En sån 1337-överklockare som dig borde väl fatta att det inte är svårt å voltmodda. Körde precis på min voltmod. 1,98V nu. Ska köra på vmemmod snart oxå. Måste bara få tag på nått så jag kan se vad jag ökar spänningen till. Upplåsning av processor? E det svårt att unlocka en t-bredprocessor? Tar 1 min och kräver lite koppartråd. Mitt moderkort har hål för vattenkylning/stora kylflänsar.

Permalänk
Avstängd

som jag sa dom har dåligt med frontsidebuss att välja på än !!! vill ha med runt 250fsb som max på kortet.

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Avstängd

som jag sa att den som väntar på nåt gott får inte vänta för länge, dock menar att kommer bättre och mer funktioner. ska det vara nåt att ha ska den ha max 250fsb i bios och ha vmem över 3v och vcore över 2.3v redan utan att man ska göra det själv alla kan inte med volt modd,men att dom inte har hål för vattenkylning kvittar för min del har Prometeia låda som väntar på moderkort och processor

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Dom är kassa? Dom har bäst prestanda av AMD-moderkorten. Vcore? En sån 1337-överklockare som dig borde väl fatta att det inte är svårt å voltmodda. Körde precis på min voltmod. 1,98V nu. Ska köra på vmemmod snart oxå. Måste bara få tag på nått så jag kan se vad jag ökar spänningen till. Upplåsning av processor? E det svårt att unlocka en t-bredprocessor? Tar 1 min och kräver lite koppartråd. Mitt moderkort har hål för vattenkylning/stora kylflänsar.

om du nu har Nforce2 Asus och vad är max frontsidebuss på den ??? inte över 220fsb vet jag och du lär köra max redan vad kortet har att bjuda på

Visa signatur

Amiga 4000 !!! de kallar jag dator
:D

Permalänk
Medlem

6032p här med 8*205mhz fsb cas 2-2-2-6T-1T 256mb mushkin
Abit KD7-RAID

och ett Hercules 3D Prophet GF2 Ti 64MB @ 260/480

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowsepirix

om du nu har Nforce2 Asus och vad är max frontsidebuss på den ??? inte över 220fsb vet jag och du lär köra max redan vad kortet har att bjuda på

Kör 200 nu, max är 211. Men jag tror det kommer komma ut nyare bios sen så man kan öka mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crowsepirix
som jag sa att den som väntar på nåt gott får inte vänta för länge, dock menar att kommer bättre och mer funktioner. ska det vara nåt att ha ska den ha max 250fsb i bios och ha vmem över 3v och vcore över 2.3v redan utan att man ska göra det själv alla kan inte med volt modd,men att dom inte har hål för vattenkylning kvittar för min del har Prometeia låda som väntar på moderkort och processor

Du får visa att du är nåt och modda Du behöver inte löda...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axzell
6032p här med 8*205mhz fsb cas 2-2-2-6T-1T 256mb mushkin
Abit KD7-RAID

och ett Hercules 3D Prophet GF2 Ti 64MB @ 260/480

Hehe, fick 5000poäng förrut med min gammel gamla burk. Gf2 pro @ 285/440. Athlon @ 168x9,5. Sdram.

Permalänk
Medlem

abit kortet har 237 som max fsb.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk

Jag e lite orolig med mitt kommande Epox 8RDA+, har sett att många har problem med just Corsair XMS... Mina moduller 2x512 XMS 3200 får för**** funka ;).
Det blir till att rapotera, klart blir systemet på trosdag

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Avstängd

1700+ t-bred, fan är det nåt jag missat medans jag varit bannad ?

Iaf najsiga resultat HMB...

BTW Burner: har du BIX * 2 eller Black Ice eXtreme 2?

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut
Jag e lite orolig med mitt kommande Epox 8RDA+, har sett att många har problem med just Corsair XMS... Mina moduller 2x512 XMS 3200 får för**** funka ;).
Det blir till att rapotera, klart blir systemet på trosdag

Samma här. Jag har 2x256 XMS 3500C2 och så står det 024166 på minnena. Vet inte om det betyder att 0241 står för att de är tillverkade år 02 och vecka 41 men jag såg att en som hade problem skrev att det stod 0247 på hans minne. Om jag har förstått rätt så är det ett antal minnesmoduler som tillverkades för några veckor sedan som folk har haft problem med p.g.a att de har fått en annan SPD, CAS3 . De som är tillverkade tidigare ska funka. Förresten så jobbar nVidia på problemet för att kunna skicka ut ett nytt BIOS som ska godkänna dessa minnen med CAS3, men det kan ju ta tid.

Permalänk
Medlem

crowsepirix va snackar du om?..... red ut fakta först!!
1. alla Nforce2 kort stödjer multipiler ändring av tbred cpuer.
2. Vaffan spelar det för roll om du kan höja fsb till 250? du kommer iaf inte kunna köra i 250fsb! haha herregud! å de flesta korten går att höja över 222fsb även fast jag inte tror de fungerar i mer än det....
3. volt värden?... uhmm hallå? glömt bort epox? 2.2 vcore... 2.9 dram volt...
4. alla nforce2 kort har hål för vattenkylning, abit har det inte än men den finns inte att köpa, 2nd batch har hål....
5. beta kort? uhhmmm hallå? va snackar du om? inget kort som finns att köpa med nforce2 är beta....
6. vad i helvette ska du med 2.3volt till? du köper ju en tbred lr hur?... å över 2volt på en tbred börjar nog bli ganska farligt....

Visa signatur

Dell 2405FPW 24" TFT - Intel C2D 6420@3,2ghz - Asus P5B-DLX - Geforce 7800GT@475/1265 - Lian-Li PCV1100 - 2GB DDR2 - 1TB HDD
"Why go performance when you can go stealth?"

Permalänk
Medlem

"BTW Burner: har du BIX * 2 eller Black Ice eXtreme 2?"

Blackice extreme 2 (köpt hos netconnection.no)

Var dock en misstag eftersom jag har bestämt mig för att köpa en prometeia och inte köra med pelt som jag första hade tänkt.

Visa signatur

I'm my own god - I do as I please

Permalänk
Medlem

crowsepirix: glutta här nu har du dina 250MHz fsb

http://www.aoaforums.com/forum/showthread.php?s=&threadid=119...

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom

Samma här. Jag har 2x256 XMS 3500C2 och så står det 024166 på minnena. Vet inte om det betyder att 0241 står för att de är tillverkade år 02 och vecka 41 men jag såg att en som hade problem skrev att det stod 0247 på hans minne. Om jag har förstått rätt så är det ett antal minnesmoduler som tillverkades för några veckor sedan som folk har haft problem med p.g.a att de har fått en annan SPD, CAS3 . De som är tillverkade tidigare ska funka. Förresten så jobbar nVidia på problemet för att kunna skicka ut ett nytt BIOS som ska godkänna dessa minnen med CAS3, men det kan ju ta tid.

Vad bra att du har lite info att ge. Tackar
MInna moduller e ju Cas 2 såå tror du att man så kringgår alla problem som har uppstått lr?
Ifall du vet Top.

I annat fall, behöva vänta på en bios värkar väldigt dåligt. Men håppas på det bästa och att det kommer ut så snabbt som möjligt.

Mvh Raz

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut

Vad bra att du har lite info att ge. Tackar
MInna moduller e ju Cas 2 såå tror du att man så kringgår alla problem som har uppstått lr?
Ifall du vet Top.

I annat fall, behöva vänta på en bios värkar väldigt dåligt. Men håppas på det bästa och att det kommer ut så snabbt som möjligt.

Mvh Raz

Här är några länkar som ger lite mer information kanske.
http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?s=&postid=38...
http://www.aoaforums.com/forum/showthread.php?threadid=11607
Kolla vidare på www.aoaforum.com, där finns en massa information som har med Epox-moderkort att göra.
Såg precis att det har kommit ett nytt BIOS idag till 8RDA+ som tillåter FSB upp till 250mhz.

Permalänk
Medlem

Det nya bios:et är till 8RDA och inte 8RDA+