Permalänk
Medlem

seg hdd

hej har ett irriterande problem på min dator.
när jag ska kolla mina filer på min hdd så stannar hela datorn upp i ca 3 sek och sedan hör man hur hddn drar igång.
Undrar nu om det finns ett sätt att ha igång hddn hela tiden, så den ej går ner i "viloläge"?

För övrigt har jag i7 990x 16gb ram ocz ssd 80 gb gtx570 Hdd är caviar green 2tb
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tofuxx:

hej har ett irriterande problem på min dator.
när jag ska kolla mina filer på min hdd så stannar hela datorn upp i ca 3 sek och sedan hör man hur hddn drar igång.
Undrar nu om det finns ett sätt att ha igång hddn hela tiden, så den ej går ner i "viloläge"?

För övrigt har jag i7 990x 16gb ram ocz ssd 80 gb gtx570 Hdd är caviar green 2tb
Tack på förhand

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Energialternativ\Redigera schemainställningar. Gå sedan in på avancerade inställningar och klicka in på hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Energialternativ\Redigera schemainställningar. Gå sedan in på avancerade inställningar och klicka in på hårddisk.

Tackar för snabbt svar fungerar utmärkt

Permalänk

Jag har W7 på engelska men gå till kontroll panelen -> Tryck på Power Settings -> Välj High Performance -> Tryck på Change Plan Settings -> Tryck på Change Advanced Power Settings -> Expandera Hard Disk och Turn Off Hard Disk After -> Markera Setting och Sätt den till 0 -> Tryck på Apply så skall det vara klart

Edit: attans, för slö.. Bra att det löste sig iaf

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Jag har W7 på engelska men gå till kontroll panelen -> Tryck på Power Settings -> Välj High Performance -> Tryck på Change Plan Settings -> Tryck på Change Advanced Power Settings -> Expandera Hard Disk och Turn Off Hard Disk After -> Markera Setting och Sätt den till 0 -> Tryck på Apply så skall det vara klart

Edit: attans, för slö.. Bra att det löste sig iaf

haha xD du är iaf engagerad tack