GTX 680 mått på kylarfäste?

Permalänk
Medlem

GTX 680 mått på kylarfäste?

Ja, vad har den för mått? Måste veta det då jag vill flytta över min heatsink. Har kollat runt på internet men hittar absolut inga mått, på skruvanordningen alltså inte själva grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shauni:

Ja, vad har den för mått? Måste veta det då jag vill flytta över min heatsink. Har kollat runt på internet men hittar absolut inga mått, på skruvanordningen alltså inte själva grafikkortet.

Det nya grafikkortet mäter cirka 25,5 centimeter och är därmed något kortare än föregångaren Geforce GTX 580 på 27,5 cm

Sweclockers egna recension av 680.

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

Tror han syftade på om hans eftermarknadskylare passar kortet. Svårt att säga, oftast så skiljer det mellan grafikkortsgenerationerna var sakerna sitter och då passar inte gamla kylare.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Inaktiv

Hittar absolut inga mått? Nej, skitsvårt att googla.

Permalänk
Medlem

Edit: Måste säga vilken vilseledande rubrik, här satt jag i 10 sekunder och tog fram jättemånga tillverkares dimensioner på kortet, fnys..! Byt rubriken! Det här var ju bara irriterande.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Hittar absolut inga mått? Nej, skitsvårt att googla.

Varför är du så aggressiv? Jag hittade ingenting när jag googlade, därför ställde jag frågan här också, i och med att folk har sina kort så de kan mäta själva.

Permalänk
Medlem

Sen har jag även kollat runt och det verkar som om det endast är två hål på vissa bilder, andra ser ut som vanligt, med sex hål eller vad det nu är. Är de andra hålen inte uttagna på era referenskort?
Grejen är att jag har en Peter och det verkar inte gå att kontakta alpenföhn, de har inte uppdaterat hemsidan med info om 7-serien eller kepler