Permalänk
Avstängd

VLC media player - avinstallera/ta bort?

Jag har haft ett fungerade VLC media player rätt länge.
Så frågade den om jag ville uppdatera.
Jag provade uppdatera via programmet men det gick inte.
Så jag gick in på hemsidan och laddade hem senaste versionen, det gick inte heller att installera.

Efter lite funderande kom jag på att det som jag försökt uppdatera är för win32, jag har win64.
Så jag laddade ned en version som heter "experimenting version for win64" och då fungerade det.

Men, det ligger kvar gamla vlc-filer i "Program (x86)".
Och jag kan inte heller avinstallera det nya VLC för win64 (ligger i en annan mapp), det står att det kanske redan är avinstallerat (och frågar om jag vill "ta bort det från listan över program och funktioner"- kontrollpanelen, men det vill jag ju inte då jag vet att programmet är installerat).

Hur avinstallerar/tar jag bort allt? (Vill inte bara t.ex markera och trycka delete med risk att gamla filer blir kvar eller skada datorn).

Permalänk
Medlem

testa revo uninstaller

Permalänk
Medlem

Ta bort din VLC mapp i Program (x86) och ta sedan bort din VLC mapp i AppData. Funkar det inte att installera efter det kan du hämta hem portabla VLC istället för installations-VLC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muki91:

testa revo uninstaller

Funkade inte.

Men jag löste det genom att installera båda VLC-versionerna igen och avinstallera, denna gång funkade det.
Fick dock efter lyckad avinstallation ta bort lite manuellt.

Jag försökte ladda ner och installera nyaste versionen igen, som tydligen är win32.
Och denna gång fungerade också det.

Tack för hjälpen.