Vad stör du dig på i WoW?

Permalänk
Medlem

Vad jag stör mig på i WoW, generellt. Främst en sak, att allt är så jäkla "alkoholfyllt". Dvärgar = alkohol. Otroligt många questar/dailyquestar = alkohol. Osv osv.

Förstår inte riktigt varför, men så kan jag rätt lite om "wow-lore" också, men har svårt att tro att allt behöver kretsa kring alkohol.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lossah:

Vad jag stör mig på i WoW, generellt. Främst en sak, att allt är så jäkla "alkoholfyllt". Dvärgar = alkohol. Otroligt många questar/dailyquestar = alkohol. Osv osv.

Förstår inte riktigt varför, men så kan jag rätt lite om "wow-lore" också, men har svårt att tro att allt behöver kretsa kring alkohol.

Antar att det är på grund av att dvärgar oftast ses som supande giriga varelser i alla slags sagor och just därför så gav Blizzard dvärgarna det "temat"

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på allt i WoW atm, kommer nog inte aktivera mitt konto förrän nästa expansion igen.. ska försöka hålla listan kort!

- Pvp power, nej... går knappt att göra dailies utan pvp gear på en pvp realm..
- Pvp resilience, sluta upp med detta tramset.. låt oss pvpa som i vanilla!
- LFR, pinsamt tråkigt och irriterande med folk som går afk och inte bryr sig om spelet
- LFD, samma som LFR och det verkar som 1/3 rundor innehåller antingen trolls eller folk som går på amfetamin...
- RBG, skulle varit epic om man inte fick gamla titlar som folk kämpade för i vanilla
- Dailies. för mycket dailies som man i princip tvingas göra om man vill lira PvE
- Account wide achievements, kom igen.. mina toons springer runt med 15k achievement points!
- Account wide mounts, lvl 20's med de mest sällsynta mounten makes no sense..
- Pet battle, nej bara nej.. grymt tråkiga och ett evigt nötande
- Avsaknandet av community, saknar gemenskapen man hade på servern innan allt blev server wide (Random BG/LFR/LFD)
- Inga pre-q's, älskade karazhan pre-q, onyxia pre-q osv och det gjorde att alla folk inte raidade direkt när de dingade max lvl!
- Valor/justice points, i want my badges back :/
- Recolorade Tiers, nej bara nej, ska finnas ett tier och inga LFR/NORMAL/HEROIC svårighetsgrader, ska finnas ettoch endast ett mode (TBC style) , de får gärna nerfa gammalt content när nytt släpps så alla får tillgång till det men current content ska vara till för raiders!
- "Elite" pvp gear, bara bort med all denna pvp gear och låt oss pvpa som i vanilla!
- Pandas, usch..
- DK's! radera dem från denna galaxen!
- Talentsystemet, boooooooooooooooooooooooooooooooring
- Legendary questlinen.. legendary ska vara legendary och inte ett meta gem eller extra gem slot eller en socket.........
- Sha of anger.. World boss som spawnar var 10e minut?!
- "rare" spawns i pandaria, som spawnar var 30e minut......... det är inte rare spawns!!

Kommer inte på mer..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv

Pet battle vad är det för skit... Sämsta dom har gjort

Permalänk
Medlem

Folk so säger att deras klass inte är op.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Pet battle vad är det för skit... Sämsta dom har gjort

Fast det är inget måste.. Den som gillar det använder det, och den som inte gillar det håller sig undan.

Simple as that.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Avstängd

Gear advantage i Arena. Arena ska vara skill vs skill inte gear vs gear. Får man inte T2 vapen innan dem börjar rulla in så ligger man illa till. Speciellt på Stormscale. Bort med alla olika "tiers" av gear och ha endast ett PvP set som uppdateras efter varje season.

Kommer PvP gear vara bättre än PvE gear då om man börjar med t.ex. Malevolent liknande stats? Absolut inte, ner med main stats som STR,AGI o.s.v. och lägg till lite extra PvP Power och Resilience.

Vad får bra spelare att vara speciella då? Jo, cosmetic rewards. Massvis med dem, mounts, transmog gear för 2.2k - 2.5k - 2.8k o.s.v.

Som sagt, jag ser inte vad som ger en spelare som har bättre gear än mig rätten att vinna över mig även om jag spelar mycket bättre än dem. Dem nya uppdateringarna som kommer i 5.2 är åt rätt väg.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stöldmärkt:

Fast det är inget måste.. Den som gillar det använder det, och den som inte gillar det håller sig undan.

Simple as that.

Dom som gillar det kan lika gärna spela Pokemon.

Permalänk
Avstängd

Folk som blivit sjukt osociala..

Folk i guilder t.ex. undviker till 100 att tala med andra utanfør.
Gæller BGs, dungeons/raids och æven idle i Orgrimmar... så tråkigt det blivit.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Stör mig så sjukt på alla heta babes jag spelar med.....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

För lite Moonkins

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blue eyed devil:

Stör mig så sjukt på alla heta babes jag spelar med.....

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSOTHMlN...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Vad är det där vågar inte klicka på länken lol

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blue eyed devil:

Vad är det där vågar inte klicka på länken lol

Dold text

En bild.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Fan ska man med wow till nu? man kan ju lika gärna spela fun server. Inte ens lite kul med 500+k HP. visst, jag slutade för 2 år sen typ men inget är som förr.. lagom HP och allt. nu drar dom bara ut på det som satan och gör hela spelet lättare för att '' få med en större publik '' aka 13 åriga pojkar som nu klarar av spelet

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Fan ska man med wow till nu? man kan ju lika gärna spela fun server. Inte ens lite kul med 500+k HP. visst, jag slutade för 2 år sen typ men inget är som förr.. lagom HP och allt. nu drar dom bara ut på det som satan och gör hela spelet lättare för att '' få med en större publik '' aka 13 åriga pojkar som nu klarar av spelet

Varför bry dig och ha åsikter om ett spel du inte lirat på typ 2 år? Du har tydligen bytt intresse, låt oss som ännu spelar ha uppfattningar istället. Klart som fasen Blizz då gör helt rätt som inte lyssnar på folk som inte ens lirar längre.

Sedan det där med åldern är väl bara nonsens som du inte har belägg för. Eller så råkar du ha extremt många 13-åringar i just din bekantskapskrets som spelar WoW. Jag vet förvisso inte hur "vanlig/ovanlig" jag är, men de flesta spelare jag känner till är 20+ och de allra flesta av dem 30+ (är själv det senare så det KAN ju vara så att jag föredrar umgås mest med de med samma mognadsgrad förvisso också).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av valiant:

Varför bry dig och ha åsikter om ett spel du inte lirat på typ 2 år? Du har tydligen bytt intresse, låt oss som ännu spelar ha uppfattningar istället. Klart som fasen Blizz då gör helt rätt som inte lyssnar på folk som inte ens lirar längre.

Sedan det där med åldern är väl bara nonsens som du inte har belägg för. Eller så råkar du ha extremt många 13-åringar i just din bekantskapskrets som spelar WoW. Jag vet förvisso inte hur "vanlig/ovanlig" jag är, men de flesta spelare jag känner till är 20+ och de allra flesta av dem 30+ (är själv det senare så det KAN ju vara så att jag föredrar umgås mest med de med samma mognadsgrad förvisso också).

Misstänker att han spelar alliance.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd

Saknar Vanilla, slutade såfort TBC kom.

Började spela Vanilla på privatserver för att se om det bara var nostalgi men absolut inte, Vanilla is the shit, slutade tyvärr då det inte finns lika stor kapacitet på privatservers.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Jag tog ett längre uppehåll från spelet i slutet av wotlk eran och tänkte jag skulle prova det lite igen lagom till mop skulle komma ut, så jag missade nog rätt så mycket av cataclysm. Jag började väl spela ca en månad innan release och hann levla upp ett par av mina gamla toons samt en goblin warlock.
Hur som helst så märkte man ju tydligt att saker och ting förändrats en hel del på den tiden man va borta från spelet, en del saker bra en del saker mindre bra.

Det som jag dock stört mig allra mest på sedan jag började spela igen är hur jäkla otrevliga folk över lag har blivit i spelet. Går ju knappt att köra ett dungeon genom dungeon findern utan att det ska bli löjliga gräl där folk kallar varandra både det ena och det andra. -Visst detta har alltid förekommit i spelet lite då och då men jag tycker att det verkar vara i bra mycket större skala nu än tidigare.
Sedan stör jag mig på hur lätta alla dungeons är (ja även heroics). Det var mycket roligare när alla hade en mer given roll och man mer eller mindre va tvungen att cc:a mobs i ett dungeon för att inte wipea. Nu springer tanks in och drar på sig en tredjedel eller hälften av alla mobs i ett dungeon och så spammar alla andra sina AoE skills. Det är ju inte så överdrivet intressant tycker jag =\
Nu har dock spelet hamnat lite i glömska igen för mig, det saknar idag allt för mycket av det som gjorde spelet till vad det en gång var under vanilla och tbc, där man hade en större känsla av att man faktiskt åstadkom något i spelet.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Alla retards som har köpt rbg boost och när man sedan spelar med dom suger dom hårt å man losar massa rating.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Det som jag dock stört mig allra mest på sedan jag började spela igen är hur jäkla otrevliga folk över lag har blivit i spelet. Går ju knappt att köra ett dungeon genom dungeon findern utan att det ska bli löjliga gräl där folk kallar varandra både det ena och det andra. -Visst detta har alltid förekommit i spelet lite då och då men jag tycker att det verkar vara i bra mycket större skala nu än tidigare.

Egentligen en avspegling av hur samhället i stort blivit, så inte konstigt det ökat även i WoW. Samhället har blivit kallare och mer själviskt på många områden anser jag samt att många överskattar sin egen betydelse och bryr sig mindre om andras behov och känslor.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Jag tog ett längre uppehåll från spelet i slutet av wotlk eran och tänkte jag skulle prova det lite igen lagom till mop skulle komma ut, så jag missade nog rätt så mycket av cataclysm. Jag började väl spela ca en månad innan release och hann levla upp ett par av mina gamla toons samt en goblin warlock.
Hur som helst så märkte man ju tydligt att saker och ting förändrats en hel del på den tiden man va borta från spelet, en del saker bra en del saker mindre bra.

Det som jag dock stört mig allra mest på sedan jag började spela igen är hur jäkla otrevliga folk över lag har blivit i spelet. Går ju knappt att köra ett dungeon genom dungeon findern utan att det ska bli löjliga gräl där folk kallar varandra både det ena och det andra. -Visst detta har alltid förekommit i spelet lite då och då men jag tycker att det verkar vara i bra mycket större skala nu än tidigare.
Sedan stör jag mig på hur lätta alla dungeons är (ja även heroics). Det var mycket roligare när alla hade en mer given roll och man mer eller mindre va tvungen att cc:a mobs i ett dungeon för att inte wipea. Nu springer tanks in och drar på sig en tredjedel eller hälften av alla mobs i ett dungeon och så spammar alla andra sina AoE skills. Det är ju inte så överdrivet intressant tycker jag =\
Nu har dock spelet hamnat lite i glömska igen för mig, det saknar idag allt för mycket av det som gjorde spelet till vad det en gång var under vanilla och tbc, där man hade en större känsla av att man faktiskt åstadkom något i spelet.

det är den största anledningen varför jag inte vill aktivera mitt WoW konto igen, folk är så förbannat otrevliga överallt!

till och med i min egna guild är de otrevliga mot varandra hela tiden, för 2 veckor sen exakt innan min gametime tog slut flyttade en guild till vår server som hade väldigt lik progress som vår guild (vi är den bästa internationella guilden på alliance sidan) och denna guilden hade då dödat 1 mer boss än oss innan de migrerade till min server och då blev det direkt bråk mellan våra officerare och deras eftersom våra officerare påstod att det inte räknas eftersom de inte gjort det på vår server än och det är den progressen som de klarar av att göra efter de kommit till servern som ska räknas med.. det lustiga är att min guild inte har haft recruitment öppen på nästan 1 år så det är inte så att det känner sig "hotade" för att folk ska lämna, det är ett riktigt tajt team på 12 pers som i princip raidar 100% varje vecka..

jag är förövrigt social i min guild just nu eftersom jag inte orkar med raiding mentaliteten i dagens wow

jag bara skakade på huvudet och loggade ut och tänkte på hur mycket bättre allt var i TBC.. progress var inte lika viktigt då som det är idag inom PvE, sålänge man hade roligt och tog sig framåt verkade de flesta tycka om spelet faktiskt!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

det jag blivet less på är "nerf Shamans" ok vi hadde winfury proc på winfuryproc en gång i tiden men sen de tog bort det så har det inte funntis nå op med shamans imo, men ändå fortsätter dem "nerf Shaman" tur att jag haft både präst warrior och rouge i bakfickan men gillar shamaner mest.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Vad jag stör mig mest på i WoW? Well det var ju ett bra tag sen jag spela (och tack och lov för det), men det jag störde mig mest på när jag väl spelade var:
1. Alla var gear fixerade. Du kunde i princip inte göra någonting om du inte hade nästbästa eller bästa gearet.
2. Keff grafik. Ja jag vet att grafik inte är allt, men vafan, gear som sitter som tapet på ens character, buskar och trädgrenar som är tunnare än papper, nä usch.
3. Att nästan ingenting ändras. Jag kanske är ensam om att tycka detta, men efter att ha spelat WoW + BC ända fram till Cataclysm, så märkte jag till slut att det enda som händer är att de lägger till lite nya ställen, nya quests och små små små funktioner som inte ändrar gameplay speciellt mycket.
4. Kostnaden. Först ska du betala spelet och alla expansioner, och sen betala en dyr månadsavgift, för att till slut inse att det inte är så stor skillnad mellan att köpa en ny WoW-expansion, och ett "nytt" CoD-spel.

Tack för mig.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

För mig har spelet fått tillbaka sin känsla som man kände i vanilla. Finns några negativa grejjer just nu dock.

1. Dailes: Måste fixa minst 90 charms i veckan för extra rolls på BiS gear, annars hamnar man efter i DPS och för ej spot längre.
2. 300 food, måste planteras, fiskas , döda mobs i timtal varje dag om man ska kunna raida. (går ju köpa på ah svindyrt också iofs)

Dessa är så tråkiga och har ej tid, jag vill kunna vara raidlogger, har ju annat att sköta.

Rent PVE mässigt tycker jag det håller klass. Enligt mig är spelet rätt "svårt" nu. Om vi kollar tillbaka till vanilla, tbc så raidade man 1 dag i veckan och rensade alla raid instancer varje onsdag. Nu iaf för min guild tar det en kväll att rensa HoF Hc och Terrence hc(vi arbetar på sha).

Permalänk
Medlem

Stör mig på alla jäkla p12or som springer runt och skryter med världens sämsta gear och all jävla kompetens som saknas hos folk man raidar med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Stör mig mest på alla som klagar faktiskt, Panda dit panda hit.

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Medlem

Började med WoW i December, stör mig mest på att spelet kräver 0 farm och att det är omöjligt att progressa sin char på egen hand efter de första tre veckorna. (Hade full 471/LFR/Epic och exalted med alla panda ställen första månaden). Nu är det bara vänta raid reset varje vecka, lfr/sha ger inget heller nå mer (har ilvl495/496).

Allt jag gör nu är att vänta på att min BiS wrist kommer på BMAH så att jag har nytta av allt guld jag har farmat :s

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Folk som blivit sjukt osociala..

Folk i guilder t.ex. undviker till 100 att tala med andra utanfør.
Gæller BGs, dungeons/raids och æven idle i Orgrimmar... så tråkigt det blivit.

Jag kan inte annat än hålla med. När WoW som av allmänheten länge ansetts som osocialt även nu anses av osocialt av oss spelare är är det illa. Detta är pga att allt är så lättillgängligt nu för tiden, inget teamwork eller ens egen drivkraft krävs för att komma långt i spelet. "Varför hjälpa och ta hjälp av andra när jag ändå kan fixa allt sjäv" har det blivit de senaste åren, ända sedan andra halvan av TBC faktiskt så har det bara gått sakta utför.