Permalänk
Medlem

8RDA+ g4 = ingen bild

Fick hem mitt nya Epox 8RDA+ i måndags å hade först problem med att jag bara fick felmedelande 7F vid boot, detta löstes med en bios flash.

Efter det bootade datorn ok FF men fick ingen bild på skärmen, trodde jag hade pajat g4TI under installation, så jag satte i ett g4mx vilket fungerade perfekt och jag testate även mitt g4TI i en annan burk där det också funkade aldeles utmärkt. Satte tillbaka g4TI i min burk igen å det starta upp med bild å allt ( var så lycklig ) ;).

Använde burken hela tisdagen utan problem men så när jag startar burkn idag så e det samma skit med grafiken igen, datorn bootar ok men ingen bild på skärmen, startade om ett antal ggr å till slut så gick graffekortet igång.

Vad kan detta bero på? kan det va inkompabilitet mellan g4at å moderkortet? mammabrädan e då ett Epox 8RDA+ å g4at e ett Leadtek G4TI4400, har i övrigt inga andra kort i datorn, ett 500W nätag samt 2hdds å en brännare.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem

kan inte tänka mig att det inte är kompatibelt! jag tror att grafikkortet är glappt och att det bara funka direkt i den andra burken...

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Kom bara ihåg en sak från en annan tråd:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperKossan

1: Epox tillverkar snabbast kort
2: Epox kort är bästa överklockaren
3: Epox korten är billiga och ger många features och bra prestanda ex: EPoX EP-8RDA+ nForce2 1500 kr
4: visst, MSI funkar bra, om man inte ska göra något i BIOS lr nånting utom standard..
5: Epox har hög felprocent (om dom nu ens har det) bara för att alla galna överklockare driver dom till gränsen och voltmoddar dom

Om du säger att MSI är bäst så är det du som är noob.

Wheee!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Kom bara ihåg en sak från en annan tråd:

Wheee!

haha, omg du tog verkligen åt dig =D
det är snarare fel på hans powerbox. Jag hade samma problem med min gamla powerbox, när ja bytte så funka allt gallant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperKossan

haha, omg du tog verkligen åt dig =D
det är snarare fel på hans powerbox. Jag hade samma problem med min gamla powerbox, när ja bytte så funka allt gallant.

Var ju bara tvungen, du var ju så kaxig

Visa signatur

My arms, your hearse