Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweets589:

Tycker crysis 3 är mycket snyggare. Mycket snyggare reflektioner och far cry 3 är bara allmänt jättegrönt .

Går ju alltid att jämföra och grönt är skönt

Ultra på allt och full kantutjämning, spec i signaturen

PS - Troligen mitt sista inlägg här på SWEC de närmaste 2 åren.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag kör max på allt med ett GTX670 men har dragit ner Shading till High och Skuggor till Medium.
4xT TXXA. (gav klart snyggast utseende och fortfarande bra prestanda)

Flyter riktigt bra i SP. Vet inte dock om jag skulle köra på de inställningarna i MP

Underbart snyggt spel! Crysis 1 är rätt blekt nu. Har både linjära och öppna partier. Hade gärna fått vara ännu mer öppet som Crysis 1.
På tok för kort!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Är det bara jag som stör mig som fasen på aliasing på olika kanter etc, antar att detta är pga av shadingen de använder eller nåt. Testade att ställa upp till x8 AA men tycker nästan att det ser lika illa ut ändå. Blir inte alls den klara fina bilden som det blir i andra spel. Kan någon tekniskt kunnig förklara varför det blir så på vissa texturer med 'djup' i.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Är det bara jag som stör mig som fasen på aliasing på olika kanter etc, antar att detta är pga av shadingen de använder eller nåt. Testade att ställa upp till x8 AA men tycker nästan att det ser lika illa ut ändå. Blir inte alls den klara fina bilden som det blir i andra spel. Kan någon tekniskt kunnig förklara varför det blir så på vissa texturer med 'djup' i.

Kolla in detta -> http://www.hardocp.com/article/2013/03/12/crysis_3_video_card...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Kör på high med FXAA(?) och full hd med v-sync. 60 FPS. Kan säkert höja men tycker grafiken var riktigt tråkig. Spelet var dåligt med och har inte alls kommit in i storyn som i Crysis 1.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Konstigt mitt flyter på mycket bättre än ditt.
Överklocka dina kort och kör med samma settings som jag.
Du måste låsa upp volten med Msi afterburner. Ställ den på max. Jag tror det är 1087 som är högsta tillåtna volten på gpu.
Glöm inte att kolla så du har nyaste drivrutinerna.

Ganska nöjd ändå!
Spelar igenom Singelplayer kampanjen nu och är förvånad att jag kan köra på dem inställningar jag gör.

Skärmen klarar 75hz i 1080p.
ASUS P6X58D-Intel Core i7 i7-950 OC 4.2ghz
2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB SLI

Advanced Graphics - High på allt.
Anistropic Filtering 16X
Anti-Alasing - MSAA x2
Upplösning - 1920-1080p
Motionblur - Medium

2013-02-28 17:18:31 - Crysis3
Avg: 49.951 - Min: 27 - Max: 95
Recorded with FRAPS

http://img560.imageshack.us/img560/5742/geforceoverclock1.png

Uploaded with ImageShack.us

Kanske din CPU drar ifrån min endel Men som sagt det var mest förta banan jag hade problem, de senare banorna flyter på mycket bättre. Ska testa dina inställningar imorgon om jag får tid. Och patcha spelet också

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Någon som har märkt av random krascher med senaste drivrutinerna 13.3 beta 7?

Permalänk
Medlem

Hur slår sig den här delen mot de tidigare spelen? Är ett stort fan av Crysis serien men har av ekonomiska problem inte kunnat få tag på det och har därför inte fått någon speltid på det alls.

Kommer förmodligen köpa det senare när jag vet att jag har pengar att använda till det. Menar då endast Single-playern eftersom att det är den delen jag är intresserad av.

Permalänk
Medlem

vad säger ni om det som sägs i den här posten? http://www.mycrysis.com/forums/topic57804

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

fan va weak story och kort kampanj... seriöst tvåan var ju fan så mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fan va weak story och kort kampanj... seriöst tvåan var ju fan så mycket bättre

Tvåan hade värdelös story, hela Crysis är hype. Crysis 3 är fulare än Far Cry 3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sumarum:

Crysis 3 är fulare än Far Cry 3.

Crysis hade story, Crysis hade "frihet".

Crysis 3 är förövrigt ett fint korridor spel.
Och Far Cry 3 ser ut som ett tecknat spel i de flesta fallen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Dwightschrute:

Crysis hade story, Crysis hade "frihet".

Crysis 3 är förövrigt ett fint korridor spel.
Och Far Cry 3 ser ut som ett tecknat spel i de flesta fallen.

Tyckte dom hade öppnat upp Crysis 3 ganska mycket. Dock så va de extremt kort spel.
Far Cry va ett bra spel. Gillade stylen dom körde. Dock så fallera dom på multiplayer som hade kunnat bli årets spel.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd

spelade precis ut crysis 3 och har nu kört igenom dem alla.

Crysis 1 lär vara ett av de bättre spelen jag spelat 8.5/10 lätt på den och grafiken var helt otrolig när de kom, nanosuited hade många options och de var kul och de var mycket nytt hela tiden, miljöerna var fantastiska och kommer fortfarande ihåg hur jävla episkt de var att köra tank och se bergen rasa långt borta, ihop med att slutet av spelet var fantastiskt coolt.

Crysis 2 grafiken också men var stor besvikelse för att de tog bort destroyable objects hur mycket som helst vilket sög men de var ganska kul att spela och de dummade ner nanosuiten till 2options istället för 5 vilket tog bort allt de roliga med att ha den, kändes inte speciell nå mer 7/10.

Crysis 3 är väl de snyggaste jag spelat men de var ganska medium kul att spela igenom, skulle säga att de gick periodvis ifrån 5/10 till 9/10 men inte en ända intressant boss battle i hela spelet och kändes som en bantad version av crysis 2, samt ganska tråkiga men snygga miljöer. jag sätter 6.5/10 på crysis 3 endast endast pga av grafiken. Annars hade de varit 5.5/10. Tycker faktiskt inte att de var värt pengarna jag betala men stödjer gärna utvecklingen av cryengine.

Körde för övrigt crysis 3 på very high allt på ett 7970 1050mhz och ett 2700k på 4.4ghz.

Permalänk
Avstängd

Jag har aldrig följt denna tråd.

Men i alla fall så köpte jag crysis 3 i fredags, märkte direkt hur många det är som fuskar.
Uppenbara fusk där man kan gå igenom väggar, speedhack osv.
Fan så tråkigt att dessa småkids ska förstöra spelet (förmodligen bara för uppmärksamhet)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag har aldrig följt denna tråd.

Men i alla fall så köpte jag crysis 3 i fredags, märkte direkt hur många det är som fuskar.
Uppenbara fusk där man kan gå igenom väggar, speedhack osv.
Fan så tråkigt att dessa småkids ska förstöra spelet (förmodligen bara för uppmärksamhet)

Är du säker på det? kill kameran fungar inte 100.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Är du säker på det? kill kameran fungar inte 100.

Jag är 100% säker.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag är 100% säker.

När jag spelade vid release så var det inte så. Det kan vara att kill kameran inte visar allt till 100% eller så är du inte så bra som du tror.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av robalm:

Jag är 100% säker.

Och jag är 100% säker på att du har fel.
Jag har spelat betydligt mer än sedan i fredags och jag upplever inte att folk fuskar. Det var en kort period innan de släppte en patch som folk fuskade.
Spela på servrar med lägre ping.

Dock måste nämnas att pilbågen är så galet OP vid kort dragstyrka att det är löjligt.
Inget jätteroligt spel. Mediokert. Dussinspel. Enormt fan av ettan samt warhead dock, både på och av linan.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Avstängd

Jag blir lite förolämpad när ni säger att jag har "fel" jag vet hur det ser ut när någon använder speedhack.

Edit: Exakt så här ser det ut när någon använder "speedhack" http://www.youtube.com/watch?v=nHEjk5BaETs
Detta är crysis 3 (xbox) men det jag vill visa är rörelsen på någon som använder speedhack.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Jag blir lite förolämpad när ni säger att jag har "fel" jag vet hur det ser ut när någon använder speedhack.

Edit: Exakt så här ser det ut när någon använder "speedhack" http://www.youtube.com/watch?v=nHEjk5BaETs
Detta är crysis 3 (xbox) men det jag vill visa är rörelsen på någon som använder speedhack.

Jag upplever då inte att folk fuskar i alla fall, och jag spelar alldeles för mycket. I de fall då folk är lite skeptiska mot någon brukar denne bli kickad. Att det skulle vara en gamebreaker för andra har jag svårt att tro.

Jag ser dock till att spela på servrar där jag har låg ping. Annars händer allt möjligt skoj.

Videon är sedan innan de släppte anti-cheat patchen

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

aldrig upplevt att spelare kan hoppa upp i luften snurra 180 grader och s'tta ett headshot sa frekvent sasom i crysis3. alskar matcher dar det ar en spelare som har 28 k och 1d. det ar oftast den spelaren som snurrar omkring och satter hs pa de andra.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the_man550:

Jag upplever då inte att folk fuskar i alla fall, och jag spelar alldeles för mycket. I de fall då folk är lite skeptiska mot någon brukar denne bli kickad. Att det skulle vara en gamebreaker för andra har jag svårt att tro.

Jag ser dock till att spela på servrar där jag har låg ping. Annars händer allt möjligt skoj.

Videon är sedan innan de släppte anti-cheat patchen

Jag ville visa rörelsen med speedhack. (vilket ser likadant ut idag)

Fusken uppdateras också regelbundet när spelet patchas. Speciellt såkallande "vip hack" som kidsen betalar pengar för.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

aldrig upplevt att spelare kan hoppa upp i luften snurra 180 grader och s'tta ett headshot sa frekvent sasom i crysis3. alskar matcher dar det ar en spelare som har 28 k och 1d. det ar oftast den spelaren som snurrar omkring och satter hs pa de andra.

Eller så är det en bra spelare

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Crysis 3 Patch E Multiplayer 2013-05-03

Patch E contains the following tweaks:

"Point blank damage modifier severely reduced for SCAR, FY71, Grendel
Point blank damage modifier moderately reduced for Mk60, Scarab and O.G.R.
Accuracy boost for DSG1/Gauss when stationary with scopes other than Sniper Scope
Scale of Mike's muzzle flare reduced significantly
Rapid Fire effectiveness reduced
Point Fire Enhance effectiveness reduced
Heavy Weapon Pro effectiveness reduced"

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Eller så är det en bra spelare

Självklart.
Sen när man efter matchen skickar en vänförfrågan och kan följa spelarens stats så är det ju enbart en sorlig sörja av uppenbart fuskande som uppenbaras.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

Sitter och spelar Crysis 3 nu, en spelare använder "speedhack" stats är 37 - 0 (efter några minuter) och flyger fram på banan.

Edit: jag spelade in ett kort videoklipp med min mobil, där man ser "speedhackarn" jag ska ladda upp videon. Lägger upp länken här när jag är klar

Klart! www.youtube.com/watch?v=UTAyEkqqEKo

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Sitter och spelar Crysis 3 nu, en spelare använder "speedhack" stats är 37 - 0 (efter några minuter) och flyger fram på banan.

Edit: jag spelade in ett kort videoklipp med min mobil, där man ser "speedhackarn" jag ska ladda upp videon. Lägger upp länken här när jag är klar

Klart! www.youtube.com/watch?v=UTAyEkqqEKo

Solklart fall. Men sådana spelare är enkla att strunta i. Så fort de dyker upp i matchen så hoppar man ut, väldigt irriterande förstås. Det är de som använder speedhacks/wallhacks/aimbots/no recil & no spray på ett mer subtilt sätt som förstör så otroligt mycket mer.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

Crysis 3 fick en ganska stor uppdatering idag på Origin (ca 250-300mb om jag minns rätt)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Crysis 3 fick en ganska stor uppdatering idag på Origin (ca 250-300mb om jag minns rätt)

Du råkar inte veta vad som uppdaterades?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄