Permalänk
Medlem

Nytt chassi för HTPC

Jag har nyligen införskaffat en TV-möbel och ljudanläggning, och tänkte ställa min HTPC bredvid receivern i TV-möbeln. Därför behöver jag ett lämpligt chassi till detta eftersom det nuvarande är ett gammalt R2-chassi som i dagsläget står i vägen. Jag har ett E35M1-I Deluxe så chassit måste stödja mini-itx. Det ska också vara av "liggande" desktop-format så att den går in i TV-möbeln. Jag använder ett Tesla 450w som måste få plats. Ett annat krav jag har är att det minst ska gå att få in 4st 3,5"-enheter och 1st 2,5"-enheter.

Jag har kollat runt lite själv och hittat 3st jag fastnat för som jag listar här i min rankade ordning:
Grandia GD06B
PC-C60B
Lascala LC20B

Nu borde det vara någorlunda klart vad jag letar efter ungefär, så finns det liknande chassin tar jag gärna emot tips. Det som avgör vilket chassi jag väljer (förutsatt att de krav jag skrev i början är uppfyllda) är hur tyst chassit är kombinerat med priset (jag är inte beredd att lägga så mycket mer än det dyraste chassit jag länkade till). Eftersom processorn är passivt kyld och jag att inte kommer använda något grafikkort, så är det bara diskar, nätagg och fläktar som kommer låta. När det gäller just detta har jag ingen koll på hur de chassin jag fastnat för hittills klarar sig - Vilket av dem skulle passa mig bäst utifrån detta, eller vad finns det för andra alternativ?

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750