Behöver hjälp med register"hack" i Win7, byte av namn på ägare till"Mina dokument"

Permalänk

Behöver hjälp med register"hack" i Win7, byte av namn på ägare till"Mina dokument"

Hej!
Jag tänker överföra min gamla rigg till frugan. Orkar då inte göra en fullständig ominstallation då det finns massa program och dokument som skall vara tillgängliga även för henne. Jag har bytt "namn" på datorn och för kontot, men det står fortfarande mitt namn i "Mina dokument".

Går det i register att döpa om den mappen utan att förlora genvägen?

Om det går, hur gör jag?

MVH

Suris

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det går att få bort ursprungsnamnet helt. Det korrekta och enklaste sättet, är att ge frugan ett nytt konto i Windows.

1. Logga in på Windows "riktiga" administratörskonto.
2. Skapa ett nytt konto åt frugan och för eventuellt över de filer du vill ha med till det nya kontot.
3. Logga in på det nya kontot och kolla så att allt ser rätt ut.
4. Gå tilbaka till Administratörskontot och ta bort ditt gamla konto.

Permalänk
Skrivet av Eberhart:

Jag tror inte det går att få bort ursprungsnamnet helt. Det korrekta och enklaste sättet, är att ge frugan ett nytt konto i Windows.

1. Logga in på Windows "riktiga" administratörskonto.
2. Skapa ett nytt konto åt frugan och för eventuellt över de filer du vill ha med till det nya kontot.
3. Logga in på det nya kontot och kolla så att allt ser rätt ut.
4. Gå tilbaka till Administratörskontot och ta bort ditt gamla konto.

Tråkigt...men får väl göra det.
Dock ser det ut som om ny ägare kommer bli den blivande 15 åringen i familjen.
Fixade frugans gamla dator (grafikkortet, 8600GS, hade brunnit. Nästan alla kondensatorer hade spräckts i toppen).

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"