Permalänk
Medlem

Ny datorstol

Hej på er!

Det är såhär att jag befarar att jag befinner mig i ett "förstadie" av diskbråck, då jag har haft problem med ischiasnerv och andra smärtor i ländryggen.
Då jag arbetar som hissmontör blir det väldigt tunga lyft i olika ställningar, vilket såklart inte är att föredra.
Eftersom det inte är rekommenderat att sitta för mycket när man har dessa åkommor tänkte jag iaf köpa mig en ordentlig datorstol att sitta i.
Jag har surfat runt här på forumet och kommit fram till att Kinnarp fått bra betyg, så jag var därför nere hos en lokal återförsäljare idag och lånade med mig en Kinnarp 8000 med synkrongunga.
Stolen känns jätteskön och jag får testa den över helgen, eftersom det är ett demoexemplar och varit på vift några gånger och blivit testad av olika företag.

Saken är den att stolen är ungefär 4 år gammal och jag får därför max 1 år garanti, men det följer med armstöd och nackstöd. Nypris för denna stol är 8400:- inkl. moms, men jag får köpa den för 5400:- inkl. moms. Jag vet inte om det är bra eller anus, så därför vill jag gärna höra andra mer erfarna komma med tips och förslag på om detta är prisvärt eller inte. Bör kanske tillägga att stolen inte känns nedsutten på något sätt

Tack på förhand!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

En av de skönaste stolarna som håller riktigt bra, dock så verkade priset högt för att vara en 4år gammal stol. Kolla om du kan pruta ner priset lite till.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2