Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

Driver Sweeper ?

Jag tänkte avinstallera min grafikkortsdrivrutiner, jag har gjort det via "ta bort program" sedan tänkte jag rensa med driver sweeper som folk har rekommenderat. Jag förstår dock inte riktigt hur det fungerar, efter jag har bockat av "AMD DISPLAY" och analyze ska jag bara klicka clean på allting som är i bockat då?

(( Jag tänkte ominstallera mina grafikkortsdrivrutiner p.g.a. strul ))

i5-3570K@ 4.2 GHz - GTX 970 4GB - FSP 650w 80+ gold - 16GB Corsair Vengeance @ 1666mhz

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av KoveLeh:

Jag tänkte avinstallera min grafikkortsdrivrutiner, jag har gjort det via "ta bort program" sedan tänkte jag rensa med driver sweeper som folk har rekommenderat. Jag förstår dock inte riktigt hur det fungerar, efter jag har bockat av "AMD DISPLAY" och analyze ska jag bara klicka clean på allting som är i bockat då?

Japp på clean på allting som är ibockat ja.

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av KoveLeh:

vad är det för strul du har?

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Feb 2010

Du använder Driver Sweeper i felsäkert läge för att få bort all skit.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av KoveLeh:

I de flesta fall så måste du gå in i felsäkertläge i windows för att ALLT ska tas bort. Har själv haft problem när man INTE gjort detta och Driversweeper lyckats enbart ta bort hälften av filerna med korrupt install som resultat.

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Tumnus:

I de flesta fall så måste du gå in i felsäkertläge i windows för att ALLT ska tas bort. Har själv haft problem när man INTE gjort detta och Driversweeper lyckats enbart ta bort hälften av filerna med korrupt install som resultat.

hur kommer man inte på felsäkert läge på windows 7 ? kommer inte ihåg nämnligen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av gamerguy:

hur kommer man inte på felsäkert läge på windows 7 ? kommer inte ihåg nämnligen?

Starta om datorn och tryck "F8" precis innan OS börjar laddas in.

Desktop: AMD R7 2700X | Asus Strix X470-F | 16GB G-Skill | GTX 1070

Laptop: i3 7100u | 6GB Micron

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Rixxz:

tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Rixxz:

Skrivet av gamerguy:

Funkar inte det kan man gå in i MSConfig och bocka i "Felsäker start". Jag kan nämligen inte komma in i felsäkert läge genom att trycka på knappar innan start.

Chassi: Corsair Obsidian 900D | PSU: XFX ProSeries Black Edition 1050W | Moderkort: ASUS Z97-DELUXE | CPU/Kylning: Intel Core i7-4790K@4.9GHz/Corsair H110 | GPU: GTX970 | RAM: 32GB DDR3 Crucial Ballistix