Permalänk
Medlem

Driver Sweeper ?

Jag tänkte avinstallera min grafikkortsdrivrutiner, jag har gjort det via "ta bort program" sedan tänkte jag rensa med driver sweeper som folk har rekommenderat. Jag förstår dock inte riktigt hur det fungerar, efter jag har bockat av "AMD DISPLAY" och analyze ska jag bara klicka clean på allting som är i bockat då?

(( Jag tänkte ominstallera mina grafikkortsdrivrutiner p.g.a. strul ))

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X - RTX 3070 Phantom GS - Corsair TX650M, 650W - DDR4 16GB 2933MHz - TUF GAMING B550-Pro, DDR4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KoveLeh:

Jag tänkte avinstallera min grafikkortsdrivrutiner, jag har gjort det via "ta bort program" sedan tänkte jag rensa med driver sweeper som folk har rekommenderat. Jag förstår dock inte riktigt hur det fungerar, efter jag har bockat av "AMD DISPLAY" och analyze ska jag bara klicka clean på allting som är i bockat då?

Japp på clean på allting som är ibockat ja.

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KoveLeh:

vad är det för strul du har?

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem

Du använder Driver Sweeper i felsäkert läge för att få bort all skit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KoveLeh:

I de flesta fall så måste du gå in i felsäkertläge i windows för att ALLT ska tas bort. Har själv haft problem när man INTE gjort detta och Driversweeper lyckats enbart ta bort hälften av filerna med korrupt install som resultat.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

I de flesta fall så måste du gå in i felsäkertläge i windows för att ALLT ska tas bort. Har själv haft problem när man INTE gjort detta och Driversweeper lyckats enbart ta bort hälften av filerna med korrupt install som resultat.

hur kommer man inte på felsäkert läge på windows 7 ? kommer inte ihåg nämnligen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerguy:

hur kommer man inte på felsäkert läge på windows 7 ? kommer inte ihåg nämnligen?

Starta om datorn och tryck "F8" precis innan OS börjar laddas in.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rixxz:

tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Skrivet av gamerguy:

Funkar inte det kan man gå in i MSConfig och bocka i "Felsäker start". Jag kan nämligen inte komma in i felsäkert läge genom att trycka på knappar innan start.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900D | PSU: XFX ProSeries Black Edition 1050W | Moderkort: ASUS Z97-DELUXE | CPU/Kylning: Intel Core i7-4790K@4.9GHz/Corsair H110 | GPU: GTX970 | RAM: 32GB DDR3 Crucial Ballistix