Permalänk
Medlem

Dator till lillebrorsan

Tja har satt ihop en dator till min lillebror som är ute efter en ny. Har inte så jätte hög budget så försökte hålla det så lågt som möjligt. Han spelar spel som minecraft, css och mw3. Klarar den här datorn av mw3 på höga inställningar i 1080p ?

AMD Phenom2 X4 965 3.4GHz Socket AM3 Black Edition Boxed

ASUS Radeon HD 6870 1GB OC (EAH6870 DC/2DI2S/1GD5) - PCI-E / DVI / HDMI / 2xDP

BitFenix Merc Beta Tower No PSU Black ATX

Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANC

CORSAIR CX 600W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU

Gigabyte GA-990XA-UD3 AMD 990X 4xDDR3 SLI CrossFireX Socket AM3+ ATX

Seagate Barracuda 7200.12 1TB 7200rpm 32MB 3.5" SATA-3

Priset för datorn blev 5478kr. Om någon har en rabattkod och vet hur man använder den på cdon så skriv gärna!

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Den kommer att käka MW3 till frukost, riktigt lättdrivet spel.
Kör du koden xY3ZCadt på cdon får du 10% rabatt på alla komponenter, riktigt schysst!
Koden lägger du in i kassan.

Permalänk
Medlem

Okej va bra tack !

Lägger man till koden efter man skrivit in alla uppgifter ? för jag hittar den inte nu.

Permalänk
Medlem

En fråga bara, passar am3 sockeln i ett moderkort med sockeln am3+ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av annannas:

En fråga bara, passar am3 sockeln i ett moderkort med sockeln am3+ ?

Kort sagt: ja.

Det kan vara bra med ett am3+ mobo om du vill byta upp dig till en Bulldozer prolle någon gång.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har nu låst alla dina andra trådar om detta datorköp. Det är EN tråd per datorköp som gäller. Flera av trådarna låg dessutom i fel forumdel.

Det är fritt fram att redigera in ny info i den här tråden, och fortsätta diskussionen om datorpaketet här!

Permalänk
Medlem

Ändrat lite och kommit fram till det här paketet : https://www.inet.se/kundvagn/visa/1966324/2012-06-28

Har grafikkort och hårddisk hemma. Vet att chassit är overprice men killen vill ha en snygg dator så han valde det. Passar allt och skulle nätagget klara av 2stycken 6950 2gb kort ?

Permalänk
Medlem

Rosa chassi FTW.. Så länge du inte överklockar hårt och låter sommarvärmen komma in i chassit så ska 650 funka.

Permalänk
Medlem

Okej tack

Permalänk
Medlem

Inet.se kort del var trasig och ska beställa idag så plockade ihop det här http://gyazo.com/85c973125b6b567320ba6d1a5fea5511

Passar allt, har grafikkort och hårddisk hemma.

tyvm