Använda skärmen från trasig laptop?

Permalänk
Medlem

Använda skärmen från trasig laptop?

Hej!

Var i nere i soprummet nyss och hittade en 13,3" Dell XPS m1330 utan batteri, hdd eller ram. Tänkte om det finns möjlighet att använda skärmen (Toschiba LTD133EWDD) eller någon annan del, som extern monitor? Någon som vet? Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Inte speciellt insatt men eftersom anslutningen inte är tex. HDMI så kommer du att behöva en "omvandlare", finns ibland på tradera men antar att tex. ebay är ett bättre alternativ. Är förstås bra om någon kunde vara snäll nog och svara på vad en såndan pryl kallas

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk

Lvds heter antagligen kontakten skärmen har

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Hiahia:

Hej!

Var i nere i soprummet nyss och hittade en 13,3" Dell XPS m1330 utan batteri, hdd eller ram. Tänkte om det finns möjlighet att använda skärmen (Toschiba LTD133EWDD) eller någon annan del, som extern monitor? Någon som vet? Tacksam för svar.

Finns på ebay men du måste veta exakt modell av panelen och få rätt "omvandlare".

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av toxicstone:

Finns på ebay men du måste veta exakt modell av panelen och få rätt "omvandlare".

Och dom brukar kosta en hel del. Been there done that!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

brukar oftast bli dyrare än det smakar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag har just beställt ett kontrollerkort till en skärm från en trasig ASUS.

Fick betala 250:- inklusive frakt, kortet kom hem på 7 dagar och det fungerade alldeles utmärkt!! Jag hade en AC/DC-adapter liggande så den utgiften slapp jag, nu ska jag bara mecka ihop nån lite schysst låda att sätta kortet i så blir det en perfekt skärm till dottern!

/MiniHD

Permalänk
Inaktiv

hur veta man vilken adapter man ska köpa