Extremlagg vid 4+ samtida streams på Twitch.tv, ideer?

Permalänk
Medlem

Extremlagg vid 4+ samtida streams på Twitch.tv, ideer?

Sen jag bytte till ett Asus 7870 ifrån GTX 460 så har jag haft problem med twitch och own3d streams.

Innan kunde jag lätt ha 10+ streams igång samtidigt, har jag mer än 3 nu så blir hela datorn seg som sirap, allt tar evigheter (även utanför webläsaren)

Jag har formaterat 2 gånger (inte pga detta) sen bytet, har provat chrome, firefox, explorer.
Provat ominstallera flash hur många gånger som helst.

Samtidigt som jag bytte grafikkort så bytte dock twitch layout på deras hemsida, och även flash spelaren blev annorlunda, så jag kan ej säga hur det hade varit med mitt gamla gtx 460 med nya twitch.

Finns det något man kan göra, det är väldigt jobbigt för en som ofta har igång många streams samtidigt.
Försökt googla men hittar inget vettigt.

Permalänk
Medlem

har du drivrutiner till 7870

Permalänk
Medlem

hmm... sitter du med en amd propp må tro?, kolla isåfall i ccc om "AMD steady video" är igång, kanske kan ha nåt me de o göra?

kolla även om du uppdaterat adobe flash player, eller antingen ta tillbaka den någon version, sedan senaste versionen till flash jag installera så har de krashat ett par gånger.... det har aldrig hänt tidigare.

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX