Vad har hänt med Foldinglaget?

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Foldinglaget?

Mellan den 13:e och 14:e Juni ökade Sweclockers foldinglag sin dagliga produktion med nästan 300%...

Kom igen, vem var det?

jth-node4?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

kan inget om sådant men kan det ha något med att han som gjort datorn i galleriet 4p folding eller vad den heter?

kan tänka mig att det monstret pumpar ut lite kraft

http://www.sweclockers.com/galleri/9433-4p-folding

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Permalänk
Medlem

vad gör ett foldinglag, kan någon berätta?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Sök and you shall find

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

khg gör sitt också, 500.000 är inte illa även om 2 miljoner är mer.

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Man "Foldar", man använder sin dator för att hjälpa till med att räkna på hur proteiner vecklar sig. Detta hjälper forskare att förstå några olika sjukdomar. Så har jag förstått det iallafall.

Beroende på dator så får man olika mycket poäng till sitt lag. Just nu har Sweclockers gått upp väldigt mycket på grund utav en användare med nicket: jth-node4

Permalänk
Medlem
Skrivet av plattangen:

Man "Foldar", man använder sin dator för att hjälpa till med att räkna på hur proteiner vecklar sig. Detta hjälper forskare att förstå några olika sjukdomar. Så har jag förstått det iallafall.

Beroende på dator så får man olika mycket poäng till sitt lag. Just nu har Sweclockers gått upp väldigt mycket på grund utav en användare med nicket: jth-node4

Tack.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

khg gör sitt också, 500.000 är inte illa även om 2 miljoner är mer.

Självklart gör khg också mycket, men nu var det ett specifikt datum han undra om och det var väl runt där jth började.
Själv foldar jag bara på en E7400 processor så jag förstår att 500.000 är en hel del så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Självklart gör khg också mycket, men nu var det ett specifikt datum han undra om och det var väl runt där jth började.
Själv foldar jag bara på en E7400 processor så jag förstår att 500.000 är en hel del så att säga.

Men det var runt där som khgs foldingdator drog igång på allvar också, så det blev en jäkla boom rätt plötsligt där.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Men det var runt där som khgs foldingdator drog igång på allvar också, så det blev en jäkla boom rätt plötsligt där.

Jaha, det hade jag inte koll på, trodde han drog igång innan. Jo en jäkla boom va det där ja. Riktigt roligt att Sweclockers kan klättra rätt duktigt nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan_1991:

Jaha, det hade jag inte koll på, trodde han drog igång innan. Jo en jäkla boom va det där ja. Riktigt roligt att Sweclockers kan klättra rätt duktigt nu.

Ja, jag blir sugen på att dra igång någonting själv.
Men jag har ingen lämplig dator till det tyvärr, höll på rätt mycket med distributed.net när jag gick på gymnasiet.
Installerade det på massor av skolans datorer och så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Men jag har ingen lämplig dator till det tyvärr, höll på rätt mycket med distributed.net när jag gick på gymnasiet.

Rätt så poppis ett tag, tills skolor började åtala dom som installerat skiten.
Så låt bli om du inte vill skuldsätta dig för en lång tid framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Rätt så poppis ett tag, tills skolor började åtala dom som installerat skiten.
Så låt bli om du inte vill skuldsätta dig för en lång tid framöver

Jag fyller 30 i år, gymnasiet var rätt länge sen...

Permalänk
Medlem

Kan vem som helst gå med i folding laget?

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Skrivet av Jakob.L:

Kan vem som helst gå med i folding laget?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Mellan den 13:e och 14:e Juni ökade Sweclockers foldinglag sin dagliga produktion med nästan 300%...

Kom igen, vem var det?

jth-node4?

http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/1...

Jönköpings högskola som är lite snälla så här i skolledigtider.

Skrivet av Kilroy:

Kör igång det på vilken dator som helst, många bäckar små.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Kör igång det på vilken dator som helst, många bäckar små.

Jag menar med tanke på värmeutveckling och ljudnivå.

Permalänk
Medlem

Nämenvafan... nu gjorde ni ju mig sugen att börja igen! Kollade lite på ebay och såg att det inte behöver vara så jäkla blodigt att sätta ihop ett dual socket system med ett par hexcore optys. Nån som sålde en höga sånna CPUer för bara nån hundring stycket. Och moderkort kan man få för lite över tusingen. Plus frakt då. Sen ska det ju till minne, det kanske blir en liten slant med. Men det behövs ju inga offantliga mängder för en dedikerad foldingburk.

Skulle nog kunna få ställa den på jobbet och köra nät via 3G-dongel... *funderar*

http://www.ebay.com/itm/New-AMD-Opteron-2419-1-8ghz-6-core-pr...
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=socket+1207+motherboard&_...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Nämenvafan... nu gjorde ni ju mig sugen att börja igen! Kollade lite på ebay och såg att det inte behöver vara så jäkla blodigt att sätta ihop ett dual socket system med ett par hexcore optys. Nån som sålde en höga sånna CPUer för bara nån hundring stycket. Och moderkort kan man få för lite över tusingen. Plus frakt då. Sen ska det ju till minne, det kanske blir en liten slant med. Men det behövs ju inga offantliga mängder för en dedikerad foldingburk.

Skulle nog kunna få ställa den på jobbet och köra nät via 3G-dongel... *funderar*

http://www.ebay.com/itm/New-AMD-Opteron-2419-1-8ghz-6-core-pr...
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=socket+1207+motherboard&_...

Det är bättre om du köper 2st 8 kärniga opterons då BigAdv kräver 16 kärnor numera, dock finns det jobb kvar för 12 men ta det säkra före det osäkra

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Det är som jonnti säger, men då krävs sockel G34.

De moderkorten tycker jag kostar lite för mycket när moms tillkommer på priset vilket även inkluderar frakten.
Om du köper på Ebay inom europa så tillkommer ingen moms på priset och frakten.

För samma kostnad som de du länkade till så kanske du kan få samma kärnantal dvs 12st med denna om inte priset snabbt sticker iväg då det är en auktion.
http://www.ebay.de/itm/Super-Server-Bundle-Supermicro-H8SGL-F... Du får ju med minne.

Om det gick att hitta ett moderkort för fyra processorer och stoppa i 4st av de billiga 6kärniga så kanske det skulle vara något.

Det billigaste jag sett någon köpt 8 kärniga Opteron för är strax under 1000lappen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyvärr var ju de 6kärniga av den sorten som max klarar dual socket. Eller går det att låsa upp?

Edit: Det kompletta systemet du länkade; Det är fyra dagar kvar och 14 bud redan. Det kommer troligen bli dyrt tyvärr. Hade det vart buyout på €260 hade jag nog investerat. Det är ju trots allt 96GB ECC DDR3 med. Vad man nu ska med det till, knappast nått som folding kräver. Men det är coolt!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |