Parallels Desktop, Windows 7, direct3d!!!

Permalänk

Parallels Desktop, Windows 7, direct3d!!!

Har nu försökt hela dagen att få mitt Windows 7 att fungera på Parallels Desktop, ska kanske säga att jag använt Windows XP fungerande så sent som för 2 dagar sen...

Så nu om någon vet något snälla hjälp mig!

Mitt fel uppstår när jag startar LoL (League of legend), då det kommer upp en ruta som säger:

"Could not load direct3d"

Jag har uppdaterat directX ett antal gånger och startat om datorn, alla windows updates är nerladdade.

Har en liten aning, tror inte att windows inte får kontakt med mitt grafikkort för att det står att det heter:

"Standard VGA Graphic Adapter" i Device Manager.

Försökt ladda ner drivers åt mitt grafikkort men då säger datorn något om att den inte kan hitta hårdvaran.

Datorn:
MacBook Late 2011
8 gig ram
AMD Radeon HD 6750M 512MB
2,2 GHz intel Core i7

Permalänk

Pris!

Den som hjälper mig lösa problemet får 60 dagars game time till WarHammer Online!

Permalänk
Medlem

VMware fusion 4
http://www.vmware.com/products/fusion/overview.html

Är ett bättre alternativ till att virtuellt använda andra operativsystem. Men i ditt fall hade det bästa varit att göra en bootbar bootcamp partition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R00t:

VMware fusion 4
http://www.vmware.com/products/fusion/overview.html

Är ett bättre alternativ till att virtuellt använda andra operativsystem. Men i ditt fall hade det bästa varit att göra en bootbar bootcamp partition.

Om man har en SSD och gör en bootbar partition till Bootcamp på x antal GB.
Kan man "ångra" detta i ett senare tilfälle och ta bort den partitionen?

Permalänk
Medlem

Ja man kan antingen göra en "merge partition" på os x partitionen om man inte längre önska ha bootcamp partitionen längre.
Notera att det här måste göras med ett bootbart installationsmedium eftersom man inte kan modifiera den primära systempartitionen medan den är i drift.

Eller installera om ditt system från grunden

Permalänk
Medlem

Om det är bara LoL du har problem med så kan du annars prova att använda iLoL för att spela.

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem
Skrivet av mludd:

Om det är bara LoL du har problem med så kan du annars prova att använda iLoL för att spela.

Trodde det var en troll du skrev! Nyvaken och allting är suddigt.. Ja som du påstår. Om det är det enda programmet så är det lättare att prova den än att installera om ett helt operativsystem i en annan programvara.
Prova iLOL först.