Blir ni arga när ni spelar?

Permalänk
Medlem

• När jag spela(r/de) Mw2 och någon fuskar och jag svär på min döda kropp att döda den jäveln (I spelet då).

• Nästan alltid när jag spelade Heroes of Newerth.

• Jag det är ett sjukt OP elite pack på Diablo 3 som te.x dom där små råttorna som gräver ner sig i marken med affixen: Fast, Extra health, reflective damage och illusions (Edit: Invulnerable på det är mys också). GÅR INTE ATT DÖDA, iaf att med min Demon Hunter..

Kan lägga till att jag ALDRIG slår saker, jag skriker svordomar!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Visst har man blivit arg under sina dagar, dock har jag kommit på mig själv att istället för att bli arg längre så har jag en tendens att börja trolla. Vet inte riktigt varför men när jag tänker efter så är det nästan som att när det går dåligt påstår man sig inte försöka istället för att visa sina brister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Kan ju vara att du känner dig mer pressad att "prestera" när du lirar med polarna och inte folk du inte känner.

Nope, jag tröttnade för länge sen med att spela för att vara bäst! Nu spelar jag bara för att ha kul : >

Permalänk
Medlem

hahah skojar du!! klart!! får värsta damp XD men har bara slagit sönder en mus men det var dock inte pga ett spel(lång historia) annars funkar allt men mina vänner är sjukare, vi lanar inte längre pga slagsmål så illa är det XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Nope, jag tröttnade för länge sen med att spela för att vara bäst! Nu spelar jag bara för att ha kul : >

teamkills?

Permalänk

Har blivit FÖRBANNAD en gång i bf3 när jag under hela matchen försökte ta en dice anställds special tags(close quarters) och när kniv "rörelsen" började blev jag skjuten av en shotgun i ryggen kastade hörlurarna år helvete.

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Medlem

Ja

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Skrivet av RalleRalle:

Bara när jag spelar Hon och andra MOBA spel, annars tar jag det ganska bra!

Samma här, Men är nog för man blir arg på andra som beteer sig som noobs/idioter. I BF3 m.m har man bara sig själv å skylla om man förlorar =P

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jo visst kan man bli arg men då vet man att man är för trött för att spela och njuta. Då är det dags att lägga ifrån sig spelet och glo på film istället.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vissa slår sönder möss/tangentbord för att det är roligt att göra det inför kompisarna, tror inte det är så många som gör det av ren rage på spelet utan att ha ont i huvudet eller haft en dålig dag.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Aldrig haft sönder något.
Sitter heller inte och skriker massa skällsord rakt ut i huset.
Tycker det känns både omoget och helt fel att sitta och skrika rakt ut.
Jag brukar oftast bara luta mig bakåt och rufsa mig lite i ansiktet för att "refresha" lite eventuellt ett litet löst slag i bordet om jag blir allt förbannad
Har också hänt att jag har tatt bort tangenterna för att rengöra under (har steelseries shift så det är lätt att få bort) men vettefan varför lol

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Brukar normalt ta ut mina frustrationer verbalt (i vanlig prat ton eller kanske lite högre ibland), förutom när man spelar och det känns som om spelet gör allt för att man ska bli arg. Då precis innan man slår till tangentbordet så hårt man kan, så får man tänka att man inte vill lägga ut pengarna för ett nytt steelseries 7G igen, och bankar till lite på bordet istället.

Permalänk
Medlem

blir inte arg när jag spelar men koncentrerad som tusan (hadde en hamburgare nedanför skärmen som jag glömde bort totalt när jag satt och spelade bf3 betan glömde bort den i ungefär en halvtimme tills jag stängde ner spelet och skulle göra något annat vid datorn då kikade man ner lite och började äta hamburgare medans man lyssnade på sin favoritmusik ^^)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Klart att man har blivit arg i spel , men aldrig mer än att ha börjat skriva fula ord och känna säg irriterad. Liksom att slå sönder saker eller börja skrika och sånt är ju bara omoget att göra. Bara wannabe Gamers gör sånt.

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem

Jag svär som en borstbindare. Skriker och gormar lite, bankar lite onödigt hårt på tangentbordet, men inte mer än så.

Jag har alldeles för dåligt tålamod för Diablo 3. ****-lagg och RNG kan göra mig halvt tokig.

Permalänk
Medlem

Hahaha, kommer ihåg Gears of War 2! Spöa man skiten ur alla andra, vare sig man var host eller ej, blev man anklagad för att vara host. Får en massa arga meddelanden. Det var tider det. Hade sönder två headsets.
Men i dator-spel kan jag rage-quitta i BF3 ibland.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av kcobil123:

Jag har några kompisar som blir riktigt arga ibland när det går dåligt för dem i spel, oftast är det när dem kör online spel. De har t.o.m haft sönder handkontroller/möss och tangentbord pågrund av att de har blivit arga. Själv kan jag inte minnas att jag någonsin blivit arg på grund av att det har gått dåligt i ett spel, visst har man gjort någon rage quit men inte mer än det. Så blir ni arga när ni spelar och varför?

Att ha sönder tangentbord, handkontroller etc. är ett tecken på seriösa problem.
Och ännu värre äre fanemig när någon kompis saker har fungerat alldeles utmärkt, tills dom kommer till ett LAN och leker tuffa grabbar och slår i skärmen och shit, så jävla fjolligt och totalt jävla onödigt.
Det är sånna som fanemig inte ska ha någon slags spelutrustning, utan hör hemma i sandlådan.

Angående att bli arg när man spelar, JA, det händer. Och därmed ganska ofta
Men det betyder inte att jag skriker hejvillt eller slår sönder något.
Jag har inga problem med självkontroll.

Permalänk
Medlem

Aldrig, varför vara arg på något som inte är verkligt? det är som att vara arg på att tv tablån inte passar dig -.-

Permalänk
Medlem

Efter jag fyllt typ 14 så gapar jag inte åt tv-skärmen längre haha, men irriterad kan man bli när man inte klarar något i ett spel, men då stänger man av och försöker igen senare ;).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Ibland är det drygt med crane campers i BF3, men som tur var har man AN-94 så sällan man ragar

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Förr på CS tiden hade man väl ett temperament, nu för tiden när jag spelar den sortens spel som man kan bli irriterad på väljer jag alltid lugn musik. Till exempel Vocal chillout eller Chillout dreams radio kanaler, försök bli arg med sånt igång!

Permalänk

Haha... Kul tråd här Jag minns att jag retade min storbror när han satt och spela CS... Jag blev irriterad på min bror eftersom han ha spelade sen kl 9 på morgon till kl sex kväll... jag ville också spela ju. Jag skrattade hög när han dog i CS eller när han missade deffa... till sist fick han nära ace... 4 kill men en kvar... T var bakom och knivade honom då skrattade jag hög och skrek "Du kan inte spela... noob" Då slog han mig med sin tangetbord. Jag har lärt mig en läxa att man ska aldrig reta honom när han spelar pcw.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Online spels Humör

Tåler absolut inte när jag skjuter först i spel och sedan dör först, eller när folk fuskar eller bara använder noob tube.

Har tagit sönder ( spräckt skalen ) på ett antal handkontroller till min xbox 360. ( tur man kan köpa nya billigt )

Spelar just nu väldigt mycket Ghost reacon future soldier. Och blir väldigt sur när man dött och få se en kill cam där nissen som dödade en, inte ens träffa på kill camen, utan skjuter 2m bakom, när man springer. Då går jag bersärk med ord och slå på grejer runt omkring mig. Dock inga personer som ta skada,

Verkliga livet

Blir lika sur i verkliga livet när jag spela Paintball tävlingar med laget. Hatar även att förlora, särkilt när jag vet att jag/ vi är bättre än den/ det laget vi möter.

Dock när jag själv vet att jag spelar dåligt, börjar jag kasta prylar, och slå på saker, dock går aldrig min ilska ut på någon enskild person, utan den tas ut på fasta objekt.

Dock om vi förlora, och jag själv har spelat bra, blir jag aldrig sur ( Om det inte är en final dock )

Men är enligt alla jag träffat, en väldigt lugn och sansad person fram tills jag får spela spela ett spel eller åka på en paintball tävling

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Nja dunkat musen ganska hårt i skrivbordet har man väl gjort. En gammal hederlig näven har det stackars bordet fått smaka på. Nog bara onlinespel som jag blir arg av

Permalänk
Medlem

va bättre förr när man kickade cs1.6 tjock skärm den brukade få åka rätt bra tills de börja flimmra. inte samma idag då ja själv betalat för min utrustning fast fula ord kommer nog aldrig försvinna

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem

Blir väldigt väldigt sällan arg över huvud taget, men vid ett tillfälle så flippade jag faktiskt lite vid spelande!

Det var i början av Cataclysm då jag och min arenapartner och goda vän gjorde lite arena. Vi har tidigare spelat på 2.3k i wotlk och nu i början av Cataclysm så var vi på typ 1.7k~ eftersom vi inte hade hunnit spela något. Eftersom vi spelade på så pass låg rating så blev vi lite väl arroganta och trodde att vi var bäst i världen eftersom vi röjde sönder det mesta, men vid något tillfälle så mötte vi Priest/Mage. Vi spelade då Paladin/Warrior(jag som warrior, min partner brukar spela priest med den i vanliga fall) och efter ett tag så hade hans priest och min paladin dött, så det var jag mot en frost mage. Jag hade relativt mycket hp och jag hade sett magen i fråga spela tidigare i matchen och jag visste att han var sämst, så jag tog det lugnt och struntade i allt vad LoS och liknande hette eftersom jag bara tänkte döda honom. Inte en chans att jag skulle förlora mot den terribaden, tänkte jag.

Precis när jag skulle döda honom så lyckades han på något sätt jag inte minns få 2 st Fingers of Frost-proccar och han slängde iväg två stycken Ice Lance på mig som vardera crittade 20k, så jag dog, precis innan jag skulle döda honom. Vrålade, slängde in hörlurarna i väggen och gick afk i typ 10 minuter.

Min arenapartner satt fortfarande och skrattade ihjäl sig tio minuter senare när jag kom tillbaka till datorn

Permalänk
Medlem

Blir sjukt arg när det laggar. Speciellt på BF3.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

har aldrig slått sönder något, har däremot rivigt sönder massa papper av olika slag ibland när jag blivigt arg. Sedan har det hänt att jag ska städa under data-bordet så slår jag i huvudet när jag ska resa mig upp, då blir jag förbanad och lägger mig i sängen med lugn musik i en halvtimma tills det känns bra igen

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Jag har ett sånt skrivbord som man drar ut skivan på, så får man fram keyboard å mus.
Den skivan har jag slagit loss från skrivbordet -.-
Samt att tangentbordet är lite demolerat.

Permalänk
Medlem

Har dom felsta som spelar aggressionsproblem eller vad är det frågan om? Själv säger jag med lugn ton "Fan" sen spelar jag på.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8