Hur många Smartphones har du förstört ?

Permalänk
Medlem

Tappade min N95 säkert tusen gånger, flera gånger i asfalten. Gjorde slut på två batteriluckor, allt annat höll. Min SGS2 har inte vart med om så många fall än, så den håller också den.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Ingen än så länge, min SE Xperia X10i har väll åkt i golvet ett par ggr, inga skador att tala om förutom nån repa på skalet, skärmen är som ny ^^

Permalänk
Medlem

Farsan tappade sin Samsung Galaxy från byggställning ca 12m upp... den gick isär, skal + batteri... trodde garanterat det var kört.. men var bara att pussla ihop den igen.. vart någon mindre spricka i skärmen har jag för mig.. sammt något märke på skalet..
Fungerade först inte men efter att ha laddat batteriet en stund så fungerade den.

Permalänk
Medlem

Om man ofta har "otur" i hanteringen av sin smartphone kanske man bör överväga ett stötdämpande skal?

Har själv inte lyckats förstöra en enda telefon ännu trots väldigt många svängar i golvet, medan jag har vänner som går igenom telefoner i nästan samma takt som underkläder.

Permalänk
Skrivet av Diablo_Lino:

iphone 3 - ett tapp i golvet från ca 50cm, skärmen sprack och den vägrade läsa av simkort.
htc wildfire - kast i golvet från 1,5 meter, tog 4 kast innan skärmen sprack, men den fungerar fortfarande...

Försöker du bevisa att androidanvändare är korkade eller vad är det du försöker säga?

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk

Min första smartphone var iphone 4. Tappade den i golvet på gymmet en gång när jag sprang, kom åt kabeln, och mobilen flög hårt som f'n i stengolvet men det "enda" som gick sönder var power knappen, allt annat funkade kanon. Hade den i nästan exakt två år innan jag tappade den i grus gången hemma när jag slängde väskan över axeln och facket där mobilen låg inte var stängt. Skärmen sprack men det var absolut inget fel på själva mobilen, orkade dock inte lämna in på service, så blev en ny s3. Får se hur länge den håller.

Permalänk
Medlem

Hur många? Inte en enda. (Bitch please)
Trots det så har jag kastat min smartphone på asfalt, betonggolv och mycket annat många gånger,
och gorilla-förstärkta skärmen har aldrig fått ens en enda repa på sig.

2 år gammal telefon är det nu, ser ut som dagen jag köpte telefonen, så stryktålig är den, och vattentålig, bra för alla gångerna man råkat tappa den i olika former av vätska och väte...

Det är en Motorola MB525 "Defy".

Permalänk
Medlem

Hehe kanske bara jag som haft otur jo jag har tappat denna ex antal gånger i golvet, plåtdurk osv, och nu föll den från bordet ca 60-70cm på 2cm heltäckningsmatta och sprack otur lr vad ? Men den funkar ju än så värre kunna det ha varit.

En iphone var jag och bada med ofrivilligt så där kan man ju inte nåjsa om dålig kvalite kanske :p. Prövade ha den i ugnen på 50 grader i typ ett dygn efteråt men fick aldrig liv i den igen. Nå nästa vad det nu än blir får nog fan ha skydd just in case..

Permalänk

Sitter på en S3a nu som bara är ett par dagar gammal, så den har jag inte lyckats tappa än.

Innan dess hade jag en iPhone 3GS. Tappade inte den jättemycket, de få gånger det skedde var det oftast för jag lagt den slarvigt på datorchassit eller att jag somnat med den i sängen och sedan gick den i golvet därifrån. Bara fall på ett par decimeter m a o, och den tog aldrig någon skada för det.

Inte smartphone, men jag lyckades hälla kokande vatten på en gammal Nokia en gång. Kokade vatten i vattenkokaren som jag hällde i badkaret för att värma upp det lite snabbare (vedpanna...), så ringde telefonen och när jag lutade mig fram för att plocka upp den höll jag fortfarande vattenkokaren i handen. Signalen halverades, sedan gick det ett par dagar och sedan var det som att ingenting hade hänt.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

har haft 3gs sen den släpptes, sen bytte jag till 4s när den släpptes, ingen av dom har gått sönder någon gång, alla har hållt utan att stängas av sen inköp, även fast jag tappar dom varje dag nästa. Betong asfalt, trägolv, lite överallt men icke. så kom inte och säg att iphone suger om ni inte kör hockey med dom.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Kan vara stolt och säga att jag inte förstört en enda mobil i hela mitt liv. Nej, tappat dem flera gånger men inga tecken på att någon kommer gå sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

har haft 3gs sen den släpptes, sen bytte jag till 4s när den släpptes, ingen av dom har gått sönder någon gång, alla har hållt utan att stängas av sen inköp, även fast jag tappar dom varje dag nästa. Betong asfalt, trägolv, lite överallt men icke. så kom inte och säg att iphone suger om ni inte kör hockey med dom.

Har du skydd eller utan? Annars räknas det inte x)

Permalänk
Medlem

Ingen! Sitter nu med min 1 år gammla S2:a och den har åkt i marken ett antal gånger och fortfarande utan några tecken på det! Skit nöjd är jag med vad den tål!

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk
Medlem

En gång i förhistorien så badade jag med en Ericsson T66. Någon smartphone har jag aldrig haft sönder, trots att man är rätt fumlig och tappar telefonerna då och då. Den första av dessa var en Nokia 5800 och den kändes, om inte robust, så åtminstone hållbar. Den nuvarande SGS2:an upplevs som lite mer fragil, att tappas i vanligt golv verkar som tur är inte vara något problem.

Permalänk
Medlem

Hade sönder en LG i tvättmaskinen
Nu har jag en iphone 4, nästa blir väl galaxy s4 kanske

Permalänk
Medlem

Tappade min hTC desire i gatan och lyckades tom sparka iväg den så den for nån meter till..Enda som hände var en repa på baksidan.

Har nu en Samsung Galaxy S III och har ännu inte lyckats tappa den men har hört att den ska inte vara lika tålig som en Htc så jag är försiktigare med den

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Är det bara jag som inte tappar mina telefoner eller?

nej då jag har aldrig tappat min , än XD

Permalänk
Inaktiv

Min Galaxy Nexus har sprucken skärm

Förra veckan badade jag med kläderna på och glömde nexusen i fickan. MEN DEN FUNKADE! Helt otroligt.

Vad den inte höll för var dock ett fall ner för 3 ståltrappor på jobbet dagen efter.... Är man klantig så är man

Permalänk

Enda telefonen som jag någonsin har förstört vore väl min Nokia n95a där mjukvaran för uppdatering buggade och la av mitt i så att det sket sig. Tappade ioförsig batteriluckan till min Sony Ericsson nånting nånting men det funkade bra, i varje fall tills syrran lånade den. Och jag är väl inte precis försiktig med mina grejer, jag är killen som spillt cola i varenda laptop jag har haft. Utom min senaste, den åkte det öl i. Och en annan fick en slurk dr pepper och sedan cola. Har ioförsig lyckats blåsa liv i alla igen men poängen kvarstår det är inte telefonerna det är fel på det är användarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Ingen, varför ska man misshandla dem så de går sönder? jag har däremot nästan nött ut min förra telefons tangentbord, men den är över 10år gammal, har bytt batteri en gång i den, annars funkar också den fint ännu.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jävlat åssit. (Inga, i andra ord.)

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Har en iPhone 3GS, tappat den ca. 3 gånger varav en gång på grusmark, har inga repor på den.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Medlem

Tappar inte mina telefoner och när jag väl tappar den lite så går jag ninja och sparkar till den med foten så den landar på mattan XD

Men för att svara på frågan så har jag inte förstört någon telefon alls, dock känner jag några som förstört ett antal iPhone 3/4... just pga glas skärmen. Haft en Sony Ericsson x10i och nu en Sony Xperia S, inga repor, inga kantstötningar eller dylikt, ser ut som nya och använder dem i jobbet, på vintern, i solstolen (med kantsten under) och aldrig fått någon repa eller något

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

En.

Blev leds på min gamla HTC Legend, antennen var inbyggd på ett sådant korkat ställe, tappade sändningen och samtal bröts här och där. Kastade den i golvet, den höll inte.

Nuvarande SGS2 har jag tappat säkert 20 gånger i golvet, håller än. Dock hade Legenden med sin 'bananformade' design bättre förutsättningar när man tappar den, skärmen tog sällan i underlaget den tapppades på.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

S2:a tappad runt 10 gånger på diverse underlag från betong till trä - inga problem, funkar som den ska och skärmen lika fin som dagen jag köpte den. Måste nämna att jag har det i ett trevligt fodral i läder som skyddar bra. Enda telefonen jag sabbat faktiskt var en Sony Ericsson K800i som jag tappade i en kopp kaffe - snacka om att pricka rätt! Gick på reparation men kameran fungerade inget vidare efter det, trots lagning.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Lyckades ta sönder en 3GS då den åkte i vattnet. Har dock en iPhone 4 utan skydd som jag tappat otaliga gånger, den har fått sig en och en annan repa men inget värre. Kanske har tur, eller har alla andra otur?

Permalänk

Inte en enda. Har haft en HTC Desire, HTC Desire HD och nu en Samsung Galaxy S3.

Desire droppade jag från cykeln en gång från skolan rakt ner i asfalt och den fick bara en liten buckla i ena hörnet samt att batteriluckan åkt av. Desire HD har knappt någon repa. Samsung Galaxy är jag lite oroligare över dock, Gorilla glass v2 verkar suga ganska hårt, bara för att man kan göra glaset smalare med samma "motstånd" så borde man inte göra det för att få telefonen ett par ynka gram lättare. Jag känner knappt ens att jag har min galaxy i fickan. Hade hellre velat känna tyngden så jag vet om den är där så jag slipper känna efter samt känna mig tryggare i att glaset inte krasar om jag tappar den på hårt underlag.

Permalänk
Medlem

En hittills, men det var bara Micro usb som slutade ta emot laddning gick på garanti.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ingen.
Jag är en sopa som inte skaffat en smartphone ännu.
Hade lovat mig själv att köpa Samsungs S3:a men har fan inte gjort det än asså....

Är det nån annan som fortfarande lever i stenåldern? :>

Permalänk
Medlem

Har inte haft sönder någon smartphone alls, den enda telefonen jag lyckats ha sönder sen jag köpte min första för drygt 15 år sedan gick sönder för jag råkade glömma den i jeansfickan när jag stresstvättade mina kläder dagen innan utlandsresa.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.